• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

بزرگترین رمز موفقیت جامعه در شناخت و به کارگیری افراد توانمند است

  • کد خبر : 22500
  • 23 بهمن 1400 - 12:10
بزرگترین رمز موفقیت جامعه در شناخت و به کارگیری افراد توانمند است

کیوان دارابخانی – گروه رسانه ای میلکان در علم سیاست، اولین روش برآورد هوش یک مسئول، توجه به افرادی است که در اطرافش گردآمده اند، به همین سبب مدیران توانمند از توانایی دیگران احساس تهدید نمی کنند، بلکه بر این باورند که باید با کمترین امکانات به بیشترین پیشرفت رسید. لذا باید تیم هایی از […]

کیوان دارابخانی – گروه رسانه ای میلکان

در علم سیاست، اولین روش برآورد هوش یک مسئول، توجه به افرادی است که در اطرافش گردآمده اند، به همین سبب مدیران توانمند از توانایی دیگران احساس تهدید نمی کنند، بلکه بر این باورند که باید با کمترین امکانات به بیشترین پیشرفت رسید.
لذا باید تیم هایی از افراد توانمند تشکیل داد.
برهمین اساس یکی از مهم ترین وظایف مدیران ،شناسایی و پرورش توانمندی های بالقوه افراد است، با این وجود در اغلب اوقات اشخاصی هستند که از افراد توانمند در جامعه ناراضی بوده و بدنبال تخریب و سیاه جلوه دادن آنان هستند.
دشمنی با توانمندان و راهکارهای این اشخاص نیز اغلب باعث کندی انتصابات خواهد بود.
متاسفانه جریان نفاق با سنگ اندازی و تخریب توانمندان در جامعه بویژه استان کرمانشاه، سابقه دیرینه دارند.
برادران و خواهران، همه از بی عدالتی خسته اند، همه مردم به امید تغییر و بهبود در فضای جامعه پای صندوق‌های رای رفتند.
آنچه از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت مردمی و انقلابی انتظار می‌رود، ایستادن در مقابل سهم‌خواهی‌های غیر قانونی و ظالمانه است. گفتمان این دولت، گفتمان انقلابی است.
متاسفانه شاهدیم سهم خواهان همراه با مخالفان، لبه تیغ حملات رسانه ای خود را به سوی استاندار نشانه رفته اند و تلاش می کنند ذهنیت افکار عمومی را مخدوش نمایند. به گونه ای که هر اقدام انقلابی و مثبتی از سمت استاندار را بی ارزش جلوه می دهند و اقداماتی که باید در بلند مدت صورت بگیرد را مطالبه زود هنگام دارند.
لازم است بدانید که ملت ما باهوش وشعور سیاسی خود، فرق انتقاد و تخریب را درک می کنند!
باور کنید سیاه نمایی همه روزه و بی اخلاقی توسط تعدادی رسانه، بی شک بی هدف نبوده و هدایت شده است.
متاسفانه این تریبون های کوچک از سمت جریانات گوناگون نفاق، حمایت مادی و معنوی می شوند و دود آتش حاصل از آن به قیمت عقب ماندگی این سرزمین تمام می شود.
مدیریت جهادی به معنای بی‌انضباطی نیست؛ پُرکاری، با تدبیر حرکت کردن، شب‌ و روز نشناختن و دنبال کار را گرفتن، این معنای مدیریت جهادی است. امروز استاندار ما با تفکر مدیریت جهادی وارد عرصه خدمت شده است.
بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی): «ما جز با کار جهادی و کار انقلابی نخواهیم توانست این کشور را به سامان برسانیم.
در همه‌ی بخش‌ها کمربسته بودن؛ مثل یک جهادگر لازم است‌، این اگر بود، کارها راه می‌افتد، این اگر بود، بن‌بست‌ها باز می‌شود، شکافته می‌شود؛ [یعنی] کار فراوان، پُرحجم و باکیفیت و مجاهدانه و انقلابی.»
همه خوب می دانیم که استان کرمانشاه با وجود توانمندی‌های بالقوه و منابع ارزشمند خدادادی و نیروی انسانی مستعد، متاسفانه رتبه خوبی در شاخص های توسعه، نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال و زیرساخت ها و … ندارد.
رسانه ها بر اساس رسالت و نقش انكار ناپذیر خود وظیفه انعكاس این مشكلات و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان و ارائه راهكارهای منطقی جهت حل مشكلات و نارسایی ها را بر عهده دارند.
اما بزرگ جلوه دادن نقطه ضعف ها و كمبودها، نوعی سیاه نمایی و مایوس ساختن مردم از نظام اسلامی تلقی می شود.
ما برخلاف تصور و برخی اعلام ها در زمینه طلاق رتبه ۱۴ را در کل کشور دارا می باشیم.
همچنین در حوزه نزاع نیز رتبه ۱۳ را در کشور داریم.
قطعا نارسایی ها و مشكلاتی در جامعه رو به پیشرفت ما وجود دارد اما آمارهایی که در مورد آسیب های اجتماعی ارائه شده آن چیزی نیست که وجود دارد.
مردم، مسئولان و رسانه ها باید از سیاه نمایی و سفید نمایی پرهیز كنند.
سیاه نمایی و سفید نمایی بی مورد و بی جا، در تمامی اعمال فردی و اجتماعی تهدیدی جدی برای جامعه محسوب می شود.
نباید اینطورهم باشد که كارگزاران و مسئولان نظام مشكلات مردم را نبینند، نقاط ضعف كارهای خود را ملاحظه نكنند و اخبار به طور سانسور شده به آنها برسد.
دولت، مردم و رسانه ها باید به صراط مستقیم حركت كنند و این صراط مستقیم انسان را از دو كج راهه سفید و سیاه نمایی جدا می كند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=22500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.