• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
3

برخی اقدامات پیشگیرانه از مسمومیت های خانگی

  • کد خبر : 31296
  • 06 آذر 1401 - 9:47
برخی اقدامات پیشگیرانه از مسمومیت های خانگی

مسمومیت به مجموعه ای از اختلالات در سیستم بدن گفته می‌شود که در آن سیستم بدن موادی مضر را جذب میکند که اصطلاحا به آن مواد سم نیز می‌گویند. اگر خود یا نزدیکانتان دچار این بیماری شدید خونسردی خود را حفظ کنید و با حفظ آرامش مشکل خود را با پزشک متخصص در جریان بگذارید. […]

مسمومیت به مجموعه ای از اختلالات در سیستم بدن گفته می‌شود که در آن سیستم بدن موادی مضر را جذب میکند که اصطلاحا به آن مواد سم نیز می‌گویند. اگر خود یا نزدیکانتان دچار این بیماری شدید خونسردی خود را حفظ کنید و با حفظ آرامش مشکل خود را با پزشک متخصص در جریان بگذارید.

به گزارش میلکان؛ یک متخصص داخلی با بیان اینکه در کشور ما آمار دقیقی در مورد مسمومیت و آثار عوارض و تلفات ناشی از آن در دسترس نیست گفت: مسمومیت ممکن است به ۴ طریق هدف دار ، اتفاقی ، شغلی و محیطی رخ بدهد.

دکتر مژگان مرادی گفت: بیش از ۹۰ درصد موارد تماس با سم به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی در خانه اتفاق میافتد و حدود ۴۰ درصد این تماس‌ها در کودکان رخ می دهد .

وی با بیان اینکه همیشه و در همه جا و به ویژه در مورد مسمومیت پیشگیری بهتر از درمان است گفت: اقدامات پیشگیرانه همیشه ساده و بی هزینه هستند، بهتر است آنها را جدی بگیریم و ضمن عمل به این اقدامات رعایت آنها را نیز به دیگران توصیه کنیم .

دکتر مرادی به ذکر نکاتی در مورد نگهداری و مصرف سموم خانگی اشاره کرد و گفت : برای پیشگیری از مسمومیت های خانگی ضروری است درب تمام ظروف محتوی سموم خانگی محکم و کامل بسته باشند و از نگهداری محلول های خطرناک در لیوان های مخصوص نوشیدنی ها یا بطری های نوشابه جداً خودداری نموده و آنها را در ظروف مخصوص و در کابینتهای ویژه نگهداری شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه همه داروهای خطرناک و مواد شیمیایی بایستی دارای برچسب سم باشند تاکید کرد: سموم نفت یا بنزین را در بطری نوشابه نگهداری نکنید و قوطی های سموم کشاورزی را در نیز در ظروف غذایی نگهداری نکنید.

وی با بیان اینکه در صورت تجویز دارو توسط پزشک از تداخلات احتمالی ، از پزشک معالج اطلاعات لازم اخذ شود ، به خانواده ها تاکید کرد: فاصله زمانی میان خوردن ماده سمی و درمان مناسب جهت جلوگیری از آسیب جدی یا مرگ بسیار حیاتی و بحرانی است و بلافاصله فرد مسموم را به اورژانس مسمومیت ها درمانگاه یا بیمارستان برسانید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=31296

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.