• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

در هیچ یک از مراکز شبانه روزی بهزیستی موردی از کرونا نداشته ایم

  • کد خبر : 9951
  • 01 اردیبهشت 1399 - 19:21
در هیچ یک از مراکز شبانه روزی بهزیستی موردی از کرونا نداشته ایم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از زمان شیوع کرونا در استان حتی یک مورد مثبت این بیماری در مراکز شبانه روزی بهزیستی گزارش نشده است. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری یک اردیبهشت بیان داشت: از روز های اول شیوع ویروس کرونا در ایران تمام مراکز نگهداری از سالمندان ، […]

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از زمان شیوع کرونا در استان حتی یک مورد مثبت این بیماری در مراکز شبانه روزی بهزیستی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین فاطمه رضوان مدنی در نشست خبری یک اردیبهشت بیان داشت: از روز های اول شیوع ویروس کرونا در ایران تمام مراکز نگهداری از سالمندان ، معلولین و دیگر مراکز شبانه روزی بهزیستی مجهز به دستگاه تب سنج و دستگاه اندازگیری اکسیژن خون شدند و تمام مالاقات ها ومرخصی ها لغو شدند.

وی افزود:تا کنون حتی یک مورد مثبت کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی نداشته ایم. به حساب مراکز نیز  سرانه مبلغ ۵۳۰ هزار تومان واریز شده است. همچنین تمام مراکز به اتاق قرنطینه مهجز شده اند و مدد جویانی که به دلایل مختلف نیاز به رفتن به بیمارستان داشتند پس از بازگشت بیمارستان ۱۴ روز قرنطینه شده اند.

رضوان مدنی به پاییش منظم در خدمات رسانی و ضد عفونی مراکز اشاره کرد وگفت:تمام مراکز به دوربین مدار بسته مجهز هستند و کارشناسان مربوطه دروبین ها را چک می کنند، همچنین به دلیل اینکه نباید کسی از خارج مراکز وارد مراکز شد از طریق برنامه های پیام رسان تماس تصویری گرفته می شود. از مراکز به صورت آنلاین بازدید می شود.

مدیر کل بهزیستی ادامه داد:باتوجه به در خطر بودن کودکان کار بهزیستی به کودکان کار و خانواده های آنها آموزش های لازم را داده است. از ۴۰۰ کودک کار حمایت بهداشتی شده و همچنین چهار هزار پک غذایی به خانواده های نیازمند اهدا شده است.

وی افزود: با توجه به شرایط روانی ایجاد شده خانواده بیش از هر زمان دیگری به مشاوره نیازدارند. از ابتدای اسفند سامانه “صدای مشاوره ” با شماره ۱۴۸۰ آماده ارائه خدمات مشاوره است . همچنین باتوجه به اطلاع رسانی ها تعداد تماس های سامانه اورژانس اجتماعی با شماره تماس ۱۲۳ افزایش چشم گیری داشته است. از اول اسفند تا کنون با سامانه صدای مشاور حدود پنچ هزار و پونصد تماس و با اورژانس اجتماعی نیز بیش از ۱۰ هزار مورد تماس بقرار شده است.

در پایان فاطمه رضوان مدنی گفت: با شیوع ویروس کرونا تعدادی از مشاغل و کسب وکار ها دچار مشکل شده اند . مهدهای کودک نیز یکی مشاغلی است که این روزها دچار مشکلات مالی زیاده شده اند و با توجه اینکه ۹۰٪مهدهای کودک استیجاری هستند پویشی برای بخشس اجازه مهدها راه اندازی شده است اما بعضی از مالکان اجاره خود را نبخشیده اند و سازمان بهزیستی در حال تلاش برای راضی کردن این افراد است.

وی تاکید کرد: باتوجه به گستردگی خدمات بهزیستی بودجه دولتی پاسخگوی هزینه های این نهاد نیست، از خیرین دعوت می شود همراه این مجموعه باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9951

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.