• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

بهره گیری از فضای مجازی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

  • کد خبر : 9881
  • 30 فروردین 1399 - 7:10
بهره گیری از فضای مجازی در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم همراهی لازم همگان با مدافعان سلامت در جامعه، گفت: به منظور قطع زنجیره انتقال و با هدف دنبال کردن فعالیت های فرهنگی و ترویج و نیز اطلاع رسانی ها می توان از بستر مناسب فضای مجازی بهره جست. به گزارش میلکان آنلاین، نخستین جلسه شورای فرهنگی دامپزشکی […]

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم همراهی لازم همگان با مدافعان سلامت در جامعه، گفت: به منظور قطع زنجیره انتقال و با هدف دنبال کردن فعالیت های فرهنگی و ترویج و نیز اطلاع رسانی ها می توان از بستر مناسب فضای مجازی بهره جست.

به گزارش میلکان آنلاین، نخستین جلسه شورای فرهنگی دامپزشکی کرمانشاه با حضور امید حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان به ویژه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان به همراه سایر اعضای این شورا برگزار شد.

امید حاج محمدی در این شورای فرهنگی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و لزوم به کار گیری تدابیر و نکات بهداشتی از سوی کارشناسان دامپزشکی در راستای مبارزه جدی با بیماری کرونا و نیز استفاده مفید از این ماه پر برکت بر تامین امنیت غذایی و حفظ سلامت شهروندان تاکید کرد و گفت: باید برای استقبال از ماه خدا آمادگی لازم را داشته باشیم و باری از دوش مدافعان سلامت برداریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکیپ مشترک در بحران کرونا به خوبی وضعیت را با اعمال اقداماتی همچون پلمب مراکز غیرمجاز، رعایت قرنطینه و فواصل اجتماعی، واکسیناسیون دام ها برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های کنترل کرده است، افزود: این خدمات پیشگیرانه تا ریشه کن شدن این ویروس و برچیدن آن از استان تداوم خواهد داشت.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین میرزایی با یادآوری اینکه نیاز به اقشار ضعیف جامعه و دستگیری از آنان توصیه ائمه اطهار علیهم السلام است، خاطرنشان کرد: یاری رساندن دولتمردان و خیران نیک اندیش به اقشاری که با توجه به بحران کرونا دچار آسیب های اقتصادی شده و کسب و کار آنان اختلال پیدا کرده است، می‌تواند از سوی مسؤولان مربوطه در دستور کار قرار بگیرد تا التیامی بر آلام این قشر آسیب پذیر استان باشد.

این مسؤول ادامه داد: طبق سفارش و احادیث ائمه معصوم (علیه السلام) دستگیری و کمک به نیازمندان سبب رفع گرفتاری خواهد شد، همچنین امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند: ازجمله دوست داشتنی ترین اعمال نزد خدای متعال شادی رسانیدن به مؤمن، سیر کردن او از گرسنگی، یا رفع گرفتاری او یا و پرداخت وام و طلبش است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی استان به نقش نهادهای فرهنگی در دستگاه های اجرایی، ترویج احکام اسلامی و بهداشتی در سطح وسیع برای مبارزه با کرونا را مهم و ضروری دانست و عنوان کرد: دیدن آموزش های کارشناسی در این زمینه بسیار اثربخش است، از طرفی معتقدیم که جامعه اسلامی ما که براساس احکام دین پایه گذاری شده و ملتزم و معتقد به نکات بهداشتی است از این مرحله نیز با موفقیت عبور می‌کند.

این مسؤول به کارگیری و استفاده مفید از فضای مجازی با وجود شرایط کرونایی در راستای آگاهی بخشی و حفظ سلامت و امنیت غذایی و بهداشتی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استفاده از این امکانات پیشرفته اگر متکی و مبنی بر اطلاعات جامع و نحوه صحیح آن باشد، می تواند در کنترل و خاتمه دادن به این بیماری واگیر و اپیدمی موثر واقع شود، اما لازم است مردم همکاری لازم را داشته و تا رفع بحران از هرگونه تجمع و تردد غیرضروری جداً اجتناب کنند.

حاج محمدی مدیرکل دامپزشکی استان با تاکید بر اینکه طی این جلسه فرهنگی، تصمیمات اتخاذ و مصوباتی نیز مقرر شد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی پتانسیل بسیار خوبی برای ارتباط اجتماعی و امور مربوطه در این حوزه دارد، لذا در شرایط حال حاضر که بایستی فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود، استفاده از این فضا بیش از پیش حائز اهمیت است.

گفتنی است، سایر اعضای شورا نیز با حضور در این جلسه به تبادل نظر و بیان نکات پرداختند و همچنین خواستار همکاری مردم با مسؤولان و مدافعان سلامت جامعه در استان شدند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9881

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.