• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

توسعه اقتصاد ديجيتال يكي از راهكارهاي مهم براي كنترل ويروس كرونا در جامعه است

  • کد خبر : 9648
  • 21 اسفند 1398 - 8:29
توسعه اقتصاد ديجيتال يكي از راهكارهاي مهم براي كنترل ويروس كرونا در جامعه است

  معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: توجه و توسعه اقتصاد ديجيتال يكي از راهكارهاي مهم براي كنترل و كاهش هر چه بيشتر اثرات ناشي از ويروس كرونا در جامعه است. به گزارش میلکان آنلاین؛ هدايت حاتمي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با تقدير و تشكر از كادر پزشكي و درماني دانشگاه […]

 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري گفت: توجه و توسعه اقتصاد ديجيتال يكي از راهكارهاي مهم براي كنترل و كاهش هر چه بيشتر اثرات ناشي از ويروس كرونا در جامعه است.

به گزارش میلکان آنلاین؛ هدايت حاتمي در جلسه كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري استان با تقدير و تشكر از كادر پزشكي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كرمانشاه، گفت: بايد تلاش شود تا هر چه بيشتر تجهيزات و امكانات مورد نياز اين عزيزان تامين شود و واحدهاي توليدي و صنعتي با توليد اين اقلام برطرف كننده نيازهاي آنان باشند.

وی با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي افزايش توان توليد واحدهاي تولید محصولات ضدعفونی کننده در استان اظهار داشت: خوشبختانه از ۱۰ روز گذشته به طور متوسط يك الي دو واحد توليدي جديد به استان اضافه شده و از مسئولين ذيربط مي خواهيم كه اين روند را با تلاش بيشتر ادامه دهند.

حاتمی خواستار اتخاذ تدابير بيشتر براي جلوگيري از شيوع بيماري كرونا در استان شد گفت: ممكن است موج جديدي ناشي از اين ويروس ظرف چند روز آينده وارد كرمانشاه شود لذا بايد با اتخاذ تمهيدات لازم و اثربخش هم در حوزه مراقبت و رعايت نكات بهداشتي و هم از لحاظ توجه به توليد واحدهاي ضدعفوني تلاش كنيم كه اثرات اين ويروس هر چه بيشتر در استان كمتر شود.

وي با بيان اينكه ويروس كرونا علاوه بر حوزه هاي  رواني و اجتماعي، در حوزه اقتصادي جامعه هم تاثيرگذار است، گفت: تاثير اقتصادي اين ويروس بسيار زياد است و پيش بيني مي شود كه هزار ميليارد تومان ناشي از اين ويروس به استان خسارت وارد شود كه به همين منظور كميته اقتصادي كرونا در استان ايجاد مي شود.

حاتمي بيان داشت: با توجه به اينكه در آستانه سال جديد قرار داريم و طبق معمول كسب و كارها در اين ايام از رونق اقتصادي خوبي برخوردار مي باشد اما متاسفانه امسال مانند سال هاي گذشته نه تنها از بسياري از شغل ها از رونق برخودار نيستند بلكه هزينه هاي بسياري هم متحمل شدند كه همگي موظف به حمايت از واحدهاي توليدي و صنفي در استان هستيم.

وي تاكيد كرد: با توجه به پيگيري هاي صورت گرفته و تدابير انديشيده شده اميدواريم بتوانيم تاثير اين بار منفي را از اصناف و مردم برداريم زيرا تبعات و تاثيرات اقتصادي اين ويروس به صورت زنجيره وار به تمامي شغل ها گسترش پيدا مي كند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري خواستار تشكيل كميته اي مركب از دستگاه هاي اجرايي ذيربط براي پيگيري امورات مربوط به حوزه اشتغال استان و حمايت از واحدهاي توليدي آسيب ديده ناشي از ويروس كرونا در استان شد و گفت: اين كميته بايد در دو حوزه يعني هم پيگيري امورات مربوط به داخل استان و هم با ارائه پيشنهادات از فرصت هاي موجود در كشور براي رفع مشكلات ناشي از اين ويروس اقدام و برنامه ريزي كند.

حاتمي بيان داشت: سطح تحليل ها كه براي بررسي تبعات ناشي از ويروس كرونا براي واحدهاي توليدي و صنفي در استان صورت مي گيرد، بايد عميق و منطبق بر واقعيات جامعه باشد تا به نتايج مهمي براي رفع مشكلات ناشي از آن در استان برسيم.

وي با بيان اينكه قشر كارگر و توليد كننده بسيار مهم است، اظهار داشت: بايد با برنامه ريزي دقيق نسبت به ضدعفوني كردن واحدهاي توليدي و محيط هايي كه كارگران در آن حضور دارند، اقدام شود و بيش از پيش از اين محيط ها مراقبت و محافظت نمائيم.

حاتمي همچنين به تامين و توزيع هر چه بيشتر پول نو در استان از طريق سيستم بانكي تاكيد كرد و گفت: با توجه به اينكه پول كهنه يكي از عوامل ابتلاء به ويروس كرونا است لذا سيستم بانكي بايد نسبت به تامين پول نو در جامعه اقدام كند.

معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري در ادامه سخنان خود با تاكيد براين مطلب كه كميته اقتصاد ديجتال استان بايد فعال شود، گفت: به توسعه پارك اقتصاد و ديجتال براي رسانيدن كالاها به مردم بدون مراجعه و حضور آنان در سطح شهر نياز داريم و در اين راستا بايد سريعاً نسبت به تشكيل كميته اقتصاد ديجتال در استان اقدام شود.

وي گفت: توجه و توسعه اقتصاد ديجتال يكي از راهكارهاي مهم براي كنترل و كاهش هر چه بيشتر اثرات ناشي از ويروس كرونا در جامعه است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار توجه بيشتر به حوزه اشتغال استان شد و گفت: در سال ۱۳۹۸ براي ايجاد اشتغال استان كارهاي خوبي انجام شد و اميدواريم با هدف گذاري هاي صورت گرفته، كاهش ۳ درصدي نرخ بيكاري محقق شود.

حاتمي با بيان اينكه براي سال آينده بايد سرمايه گذاري ۲۰ هزار ميليارد توماني در استان ايجاد شود، افزود: براي سال آينده برنامه هاي خود را در راستاي حفظ واحدهاي موجود، توسعه ۲۰۰ واحد توليدي و ايجاد سرمايه گذاري هاي جديد تدوين كرده ايم و از مسئولين ذيربط مي خواهيم كه به اين مهم توجه ويژه داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9648

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.