• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

هشدارهای دادستان در خصوص شیوع

  • کد خبر : 9644
  • 21 اسفند 1398 - 8:29
هشدارهای دادستان در خصوص شیوع

به گزارش میلکان آنلاین ،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شبانه روزی جامعه پزشکی استان کرمانشاه مشارکت همگانی را در کنترل این بیماری پاشنه آشیل آن دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد. صادقی بر لزوم کنترل ورودی ها به […]

به گزارش میلکان آنلاین ،دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت شبانه روزی جامعه پزشکی استان کرمانشاه مشارکت همگانی را در کنترل این بیماری پاشنه آشیل آن دانست و از تشکیل کمیته نظارت قضایی بر اقدامات مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

صادقی بر لزوم کنترل ورودی ها به شهر کرمانشاه توسط نیروهای انتظامی و بهداشتی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد غیر بومی تا اطلاع ثانوی خبر داد.
وی پرهیز از هر گونه اجتماع در مکان های مختلف را ضروری دانست و خاطر نشان کرد هر گونه برگزاری مراسم در مساجد ، تالارها ، اماکن ورزشی ، محیط های آموزشی، قلیان سراها ، کافی شاپ ها و سایر فضاهای مشابه را ممنوع اعلام کرد و خاطر نشان کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .
محمد حسین صادقی ممانعت از جمع آوری زباله ها توسط افراد را از دیگر اقدامات ضروری دانست و با تاکید به دستگاه های موظف در این زمینه ، جلوگیری از پر شدن مخازن زباله ها و گند زدایی مستمر را یکی دیگر اقدامات لازمه دانست.
وی یکی از گروه های پر خطر را معتادین متجاهر ، افراد بی خانمان و کودکان‌کار دانست که بایستی در این خصوص تدابیر لازم از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، سازمان بهزیستی و شهرداری کرمانشاه انجام گیرد.
دادستان کرمانشاه برگزاری هر گونه مراسم متناسب با ایام پایانی سال نظیر جمعه آخر سال ، بازارهای روزانه و هفتگی را ممنوع اعلام کرد و از مردم خواست یاد اموات را بدون مراجعه حضوری به آرامستان ها بجا بیاورند .
وی همچنین برگزاری رسومی که ممکن است به شیوع این بیماری بیفزاید نظیر دادن اسکناس بعنوان عیدی را خطرناک توصیف کرد و شهروندان را به جایگزین کردن یا به زمان مناسب موکول کردن آن دعوت کرد.
وی در پایان حق سلامت را یکی از بنیادی ترین حقوق شهروندان دانست و تاکید کرد هر دستگاهی با کوتاهی در انجام وظایف محوله یا اشخاصی با اعمال خود نظیر احتکار ، گرانفروشی مواد بهداشتی ، عدم رعایت موازین بهداشتی این حق را به مخاطره بیندازند واکنش جدی و بدون مسامحه دستگاه قضایی را به دنبال خواهد داشت. در این زمینه تمامی شهروندان می توانند گزارش ها خود را به دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه ارسال نمایند

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.