• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
4

کارمندان هر نیم ساعت یک بار چند قدم راه بروند.

  • کد خبر : 9441
  • 30 بهمن 1398 - 9:42
کارمندان هر نیم ساعت یک بار چند قدم راه بروند.

امروزه به علت تغییر الگوی زندگی ، گسترش زندگی ماشینی ،کاهش تحرک و استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، تبلت و رایانه و ورزش نکردن، بروز مشکلات عضلانی- اسکلتی مانند کمر درد، گردن درد، زانو درد و دردهای مفاصل و عضلات روز به روز افزایش یافته است. به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ […]

امروزه به علت تغییر الگوی زندگی ، گسترش زندگی ماشینی ،کاهش تحرک و استفاده طولانی مدت از تلفن همراه، تبلت و رایانه و ورزش نکردن، بروز مشکلات عضلانی- اسکلتی مانند کمر درد، گردن درد، زانو درد و دردهای مفاصل و عضلات روز به روز افزایش یافته است.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ دکتر محمد باقر شمسی با بیان اینکه درصورتی که شغل شخص طوری باشد که ضرورتاً باید ساعات زیادی را پشت رایانه سپری نمایند مشکل باز هم بیشتر خواهد شد افزود: این مشکلات در مشاغلی مانند کارمندان ، رانندگان تاکسی و اتوبوس که نیاز به نشستن و بی حرکت بودن طولانی مدت دارد بیشتر دیده می شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه ، رعایت نکاتی را برای حفظ سلامت فیزیکی ،ارتقای کیفیت دستگاه حرکتی بدن در کارکنان بسیار ضروری دانست و گفت: دقت کنید ارتفاع صندلی،  میز کار و نمایشگر رایانه مناسب باشد به نحوی که ارتفاع بالاترین قسمت صفحه نمایشگر باید همسطح چشم باشد.

وی با تاکید بر اینکه از خم کردن یا خم نگاه داشتن طولانی مدت گردن و کمر خودداری کنید گفت:ستون فقرات باید همیشه در وضعیت عمودی بوده و برای برداشتن وسایل از روی زمین با خم کردن زانو این کار را انجام دهید.

دکتر شمسی افزود: افرادی که زیاد مطالعه می کنند یا زیاد می نویسند حتما بایستی از وسیله کتابخوان (سطح شیبداری که روی میز قرار می گیرد) استفاده نمایند تا مجبور به خم کردن گردن نباشند.
دکتر شمسی با بیان اینکه از قرار گرفتن طولانی مدت در وضعیت های ایستا مانند نشستن یا ایستادن در یک جا خودداری نموده و حداکثر هر نیم ساعت یک بار بلند شده و چند قدم راه بروید گفت: این کار باعث استراحت بافت های نرم و برقراری جریان خون می شود.

وی گفت: در موقع رانندگی هم رعایت این اصل حداکثر هر یک ساعت یک بار ضروری است و بهتر است در ساعات بین کار اداری تمرینات ورزشی کششی انجام دهید.

به گفته این متخصص فیزیوتراپی هر چقدر که عضلات بدن خصوصا  تنه و گردن قوی تر باشند سطح سلامت فیزیکی بالاتر و هر چه مقدار چربی بدن بیشتر باشد سطح آن پایین تر است بنابر این با انجام ورزش منظم و رعایت رژیم غذایی صحیح، تعادل این دو بافت ایجاد می شود.

دکتر شمسی با اشاره به اینکه ورزش باعث افزایش انعطاف بافت ها، تقویت عضلات، غضروف مفاصل و استحکام مفاصل و استخوان ها و هزاران فایده دیگر می شود گفت:در عصر حاضر ورزش فقط تفریح نیست بلکه ضرورت حفظ سلامت بدن است و حداقل یک جلسه و حداکثر سه جلسه ( یک روز در میان) در هفته، حداقل ۳۰-۲۰ دقیقه ورزش هوا زی سلامتی شما را تضمین می کند.

وی با اشاره به اینکه دویدن ارزانترین و سالم ترین ورزش هوازی است تاکید کرد: در فضای آزاد یا روی تردمیل بدوید.

این متخصص فیزیوتراپی گفت:با افزایش سن، مفصل زانو در معرض فرسودگی و آرتروز قرار گرفته و زندگی ماشینی و بی تحرکی این فرآیند را تشدید می کندبنابر این با ورزش، پیاده روی،  پرهیز از استفاده از پله و تا حد ممکن استفاده از مبل وصندلی استاندارد، آسانسور و توالت فرنگی مفاصل خود را سالم نگه داریم.

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ ۰۹:۴۵
لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9441

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.