• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

انعقاد ۲۳۰ تفاهم‌نامه جهت ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده در استان

  • کد خبر : 9350
  • 16 بهمن 1398 - 20:51
انعقاد ۲۳۰ تفاهم‌نامه جهت ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده در استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از انعقاد ۲۳۰ تفاهم‌نامه جهت ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده در استان خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین ، مجید یزدان‌پناه در نشست خبری مشترک با دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از انعقاد ۲۳۰ تفاهم‌نامه جهت ساخت مدارس مناطق زلزله‌زده در استان خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین ، مجید یزدان‌پناه در نشست خبری مشترک با دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی کشور در جمع خبرنگاران که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تا کنون حدود ۲۵۵ میلیارد تومان هزینه در برداشت که ۱۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ توسط خیرین و ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر توسط دولت هزینه شده است.

یزدان‌پناه افزود: در زلزله آبان سال ۱۳۹۶ در مجموع ۷۸ مدرسه در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه تخریب شدکه در راستای عمل به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل تهدید زلزله به فرصت با مجموع اقدامات انجام گرفته از سوی دولت، تفاهم‌نامه ساخت ۲۳۰ مدرسه در استان منعقد شد که بیش از سه برابر تعداد مدارس تخریبی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: از مجموع تفاهم‌نامه‌های منعقد شده برای ساخت ۲۳۰ مدرسه با ۹۱۰ کلاس درس تا کنون ۱۶۷ مدرسه با ۶۸۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز براساس تعهد مجموعه نوسازی مدارس استان در صورت تامین اعتبار تا مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اشاره‌ای هم به افتتاح پروژه‌های آموزش و پرورش در دهه فجر داشت افزود: به مناسبت دهه فجر ۱۷ مدرسه با ۶۷ کلاس درس به همراه یک استخر در شهر کرمانشاه ( برای استفاده دانش‌آموزان و عموم مردم) افتتاح می‌شود.

یزدان‌پناه با بیان این‌که تا کنون ۱۱هزار کلاس درس در استان با اعتبار ۵۳۰۰ میلیارد تومان به سیستم گرمایشی حرارت مرکزی مجهز شده، گفت: کار اصلاح سیستم‌های گرمایشی مدارس در سطح ۱۵۲۴ کلاس درس استان باقی مانده که اکثر این کلاس‌های درس در مدارس روستایی یک یا چند کلاسه هستند.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به کمک آموزش و پرورش استان کرمانشاه به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان عنوان داشت: ۱۴میلیارد ریال ارزش کل کمک‌های آموزش و پرورش استان تا این لحظه است که از طریق فرهنگیان، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تامین شده است، هم‌چنین مقرر شد مدیران و مؤسسان مدارس غیردولتی شهر کرمانشاه یک مدرسه با ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در استان سیستان و بلوچستان احداث کنند، ضمن این‌که یکی از خیران مدرسه‌ساز نیز که در جریان زلزله در استان کرمانشاه مدرسه ساخته بود قول ساخت یک مدرسه در سیستان و بلوچستان را داده است.

وی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده در مجموعه آموزش و پرورش استان در جهت آموزش دانش‌آموزان در راستای مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: قرارشده با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بروشورهایی در اختیار تمامی دانش‌آموزان استان قرار گیرد که البته تا آن زمان از طریق مربیان بهداشت و معلم‌ها اطلاع‌رسانی لازم برای انجام اقدامات پیشگیرانه صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9350

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.