• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه:

رشد ۵ برابری سرمایه گذاری در شهرکهای صنعتی کرمانشاه

  • کد خبر : 9174
  • 02 بهمن 1398 - 22:41
رشد ۵ برابری سرمایه گذاری  در شهرکهای صنعتی کرمانشاه

میلکان – گروه اقتصادی مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه بیان داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ شاهد رشد بیش از ۵ برابری جذب سرمایه‌گذار و عقد قرارداد با سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه نسبت به سالهای گذشته بوده ایم. به گزارش خبرنگار میلکان بیژن کردستانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان […]

میلکان – گروه اقتصادی
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه بیان داشت: در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ شاهد رشد بیش از ۵ برابری جذب سرمایه‌گذار و عقد قرارداد با سرمایه گذاران در شهرکهای صنعتی استان کرمانشاه نسبت به سالهای گذشته بوده ایم.
به گزارش خبرنگار میلکان بیژن کردستانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای سال۹۸ تاکنون ۱۸۱ قرارداد واگذاری زمین در شهرکهای صنعتی با سرمایه گذاری منعقد شده است. این در حالی است که در سالهای قبل از ۹۶ سالانه بیشتر از ۴۰ تا ۴۵ قرارداد بسته نمی شد.
وی با بیان اینکه امسال ۸۵ هکتار زمین صنعتی واگذار شده است خاطرنشان ساخت: در سال گذشته نیز ۱۳۰ هکتار زمین واگذار شد که به دلیل عدم آغاز فعالیت اجرایی واحدهای متقاضی قرارداد ۱۱ هکتار آن فسخ شد.
کردستانی ۴ پروژه ایجاد شهرک صنعتی مرزی ایران و عراق، احداث ناحیه کارگاهی نان برنجی، احداث ۵۰ واحد صنعتی کارگاهی و ایجاد ناحیه صنعتی روستایی را از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی این شرکت عنوان کرد و گفت: شهرک صنعتی مرزی مشترک ایران و عراق به عنوان یکی از پنج سهمیه کشور است که به کرمانشاه تعلق گرفت. موافقت نامه این شهرک صنعتی را گرفته ایم و زمین های آن آماده واگذاری است. با توجه به امکانات و زیرساختهای آماده برق، آب، گاز و مخابرات در حال حاضر به دنبال جذب سرمایه گذار مشترک در این شهرک صنعتی هستیم.
وی تصریح کرد: ناحیه کارگاهی خوشه نارنجی یکی دیگر از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است. این ناحیه کارگاهی در راستای تکمیل پروژه خوشه نان برنجی در مسیر کرمانشاه – بیستون در حال احداث می باشد. زیرساخت های آن با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجرا است و چهار پروژه نیز در این ناحیه شروع به انجام کار کرده‌اند. امیدواریم تا پایان سال این پروژه به بهره برداری برسد.
سومین طرح اقتصاد مقاومتی که در شرکت شهرک های صنعتی استان کرمانشاه در دست اجرا است ایجاد ۵۰ واحد کارگاهی است. مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی در این خصوص نیز بیان داشت: امسال ۱۵ واحد کارگاهی با پیشرفت۸۰درصد پیشرفت تکمیل خواهد شد. در این واحدها علاوه بر ایجاد زیر ساخت یک قدم جلوتر رفته‌ایم و خود ساخت کارگاه را نیز از اعتبارات داخلی شرکت شروع کرده‌ایم تا این کارگاه‌های آماده در اختیار متقاضیان قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: ناحیه کارگاهی صنایع تبدیلی و تکمیلی روستایی نیز یکی دیگر از پروژه های اقتصاد مقاومتی است که کارهای تعیین و تملک زمین آن در حمیل انجام شده است و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
کردستانی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال ۲۱ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری این واحدها ۳۸۴ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: با بهره‌برداری از این واحدها برای ۲۴۰ نفر شغل ایجاد شده است. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۰ مورد از این صنایع در گروه صنایع شیمیایی بوده، یادآور شد: سه واحد در بخش کانی غیرفلزی، سه واحد صنایع فلزی، دو واحد صنایع غذایی، دو واحد صنایع نساجی و یک واحد در بخش خدمات بوده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=9174

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.