• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

شیوه های صادراتی کرمانشاه باید تغییر کند

  • کد خبر : 8949
  • 10 دی 1398 - 23:36

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با انتقاد از شیوه صادرات از مرزهای استان کرمانشاه بیان داشت: باید سیاست گذاری صادرات از مرزهای استان کرمانشاه تغییر پیدا کند. به گزارش خبرنگار میلکان ، خلیل حیدری در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه گفت: شیوه های موجود برای صادرات جواب نمی دهد و ما هرچقدر هم بخواهیم زیر ساخت […]

ناظر گمرکات استان کرمانشاه با انتقاد از شیوه صادرات از مرزهای استان کرمانشاه بیان داشت: باید سیاست گذاری صادرات از مرزهای استان کرمانشاه تغییر پیدا کند.
به گزارش خبرنگار میلکان ، خلیل حیدری در کارگروه توسعه صادرات استان کرمانشاه گفت: شیوه های موجود برای صادرات جواب نمی دهد و ما هرچقدر هم بخواهیم زیر ساخت برای این کار آماده کنیم بازهم کم می آوریم.
وی اظهارداشت: از مرزهای کرمانشاه ۳۵ محصول کشاورزی از سیب زمینی گرفته تا انجیر صادر می شود که توسط ۱۳۵ نفر اظهار شده است. این اظهار کنندگان از ۳۳ میلیون دلار تا یک هزار دلار صادرات داشته اند.
وی با اشاره به اینکه این افراد صادرکنندگان واقعی نیستند گفت: با بررسی انجام شده مشخص شد ۹۰درصد کشاورزان ، رانندگان و ما از صادرات محصولات با این شیوه ناراضی هستیم. این افراد تنها نام صادر کننده را یدک می کشند.
محسن دارابی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نیز با پذیرفتن اینکه به خاطر تراکم کاری از پرداختن به این موضوع غافل شده اند تصریح کرد: باید با همکاری تعاون روستایی، اتاق بازرگانی، جهادکشاورزی اقدام به تاسیس شرکتهای صادراتی کنیم.
محصولات کشاورزی نباید سر مرز بیاید و تازه آنجا دنبال مشتری بگردند، چانه زنی کنند و محصول بی کیفیت صادر شود و مرجوع شود. باید این رویه اصلاح شود.
معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه نیز معتقد است که این اقدام باید با هماهنگی مدیران کشوری صورت بگیرد چون تمام کالاهای صادراتی از مرزهای استان مربوط به کرمانشاه نیست.
تاتار فرماندار قصر شیرین نیز صادرات کالا و ارسال کالاهایی بع مرز که چند برابر نیاز بازار عراق است را دیگر معضل این حوزه عنوان کرد و گفت : این ارسال بدون برنامه کالا موجب برگشت کالا می شود و همخوانی با میزان نیاز بازارهای صادراتی ندارد.
کاشفی رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز بیان داشت: با توجه به آمارهای کشوری شاهدیم که به صورت کلی صادرات ایران به عراق کاهش پیدا کرده است و این کاهش فقط مختص کرمانشاه نیست.
وی تصریح کرد: خودکفایی عراق به ویژه در زمینه کشاورزی یکی از عوامل کاهش صادرات است.
باید در این زمینه برنامه ریزی دقیق داشته باشیم .
کاشفی با تاکید بر تشکل سازی در این زمینه گفت : اگر تکلیف طرح جامع پرویزخان مشخص شود متقاضی احداث سردخانه و انبار در این مرز وجود دارد اما برای امکان واگذاری زمین به آنها وجود ندارد.
استاندار کرمانشاه تعلل سازمان همیاری در طرح جامع را فرصت سوزی دانست و گفت: مدیریت صادرات کالا با طرف عراقی هماهنگ نیست و این ناهماهنگی ها مشکلاتی را به وجود آورده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.