• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
1

کاشی به از هیچی

  • کد خبر : 8937
  • 10 دی 1398 - 23:26

میلکان – گروه اقتصادی سهم سرمایه گذاری خارجی کرمانشاه تا به امروز حداقل در دهه‌ اخیر تقریبا صفر بوده و استان توفیقی در جذب سرمایه خارجی نداشته است. چندین شرکت علیرغم گرفتن مسدودی ارزی و مجوزهای سرمایه گذاری هم نتوانستند پولشان را روی زمین بیاورند. حالا چین به نوعی تنها شریک تجاری ایران محسوب می […]

میلکان – گروه اقتصادی
سهم سرمایه گذاری خارجی کرمانشاه تا به امروز حداقل در دهه‌ اخیر تقریبا صفر بوده و استان توفیقی در جذب سرمایه خارجی نداشته است. چندین شرکت علیرغم گرفتن مسدودی ارزی و مجوزهای سرمایه گذاری هم نتوانستند پولشان را روی زمین بیاورند.
حالا چین به نوعی تنها شریک تجاری ایران محسوب می شود و شرکت های چینی برای حضور آسان تر در بازارهای آسیای غربی ، اوراسیا و اروپا اقدام به سرمایه گذاری در ایران می کنند.
نه اینکه مدیران ما خیلی زرنگ باشند و سرمایه گذاران را بقاپند بلکه به خاطر عدم توافق این سرمایه گذاران با مدیران استان های دیگر قرعه را به نام کرمانشاه زده اند.
این شرکت ها ۲ پروژه تولید سالانه ۲۰ هزار تن آلیاژ منگنز و سیلیکون و ساخت کاشی و سرامیک را در کرمانشاه اجرایی خواهند کرد.
کارخانه تولید آلیاژ منگنز و سیلیکون با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورو در شهرک صنعتی مرصاد ایجاد خواهد شد و در فاز اول برای حدود ۱۲۰نفر اشتغالزایی خواهد کرد. این سرمایه گذار به واسطه اینکه محصولش در استان تولید نمی‌شود و رقیبی ندارد بدون حاشیه کارش را آغاز خواهد کرد.
اما چالش این روزهای استان بر سر کارخانه تولید کاشی و سرامیکی است که قرار است با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیون یورو سالانه ۲۰ میلیون مترمکعب کاشی و سرامیک تولید کند.
از یک سو، مدیران دولتی به واسطه ایجاد اشتغال یک هزار و ۵۰۰ نفری این شرکت برای او هورا می کشند و ازسوی دیگر برخی مدیران صنعتی بخش خصوصی استان کرمانشاه دغدغه حضور این شرکت و پیدا شدن رقیبی را برای خود دارند. آنها معتقدند به واسطه اشباع بازار داخلی و حتی به خطر افتادن بازارهای خارجیان نباید اجازه سرمایه گذاری به آنها داده شود.
به گفته مدیران اقتصادی استان ؛این شرکت قرار است ۸۰ درصد محصولاتش را به خارج از ایران صادر کند و صد نفر از کارکنان خود را از چین به ایران بیاورد و برای یک هزار و ۴۰۰ کرمانشاهی هم اشتغالزایی ایجاد کند.
معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه دغدغه مجموعه مدیریتی استان را جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال عنوان می کند و می گوید: اگر به دنبال توسعه صادرات هستیم بهترین راه آن سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.
هدایت حاتمی معتقد است سرمایه گذار خارجی علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم هتلینگ، حمل و نقل و بخشهای پیمانکاری استان را نیز درگیر خود خواهد کرد.
وی با شاره به اینکه سرمایه گذار خارجی موجب ارتقاء توان مدیریتی است می گوید: ما جزو استان هایی با سطح بلوغ بالای مدیریتی نیستیم و در سطحی نیستیم که با استان های پیشرو برابری کنیم.
این معاون استاندار با انتقاد از کسانی که تخصص و جایگاهی در این حوزه ندارند و به این سرمایه گذاری معترض شده اند می افزاید: ۵۰ – ۶۰ سال است که حمایت های غیر هوشمندانه موجب شده است که وضعیت صنعت ما این چنین باشد. کدام کشور را می توانید بیابید که در یک صنعت توانمند است ولی اجازه ورود خارجی‌ها را نمی دهد.
مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه نیز در نشست خبری که با رسانه ها داشت در پاسخ به این دغدغه ها گفت: اطمینان داشته باشید که احداث این کارخانه هیچ مشکلی برای اشتغال و بازار داخلی شرکت های کاشی کرمانشاه به وجود نخواهد آورد.
علی محمدی بیان داشت: در راستای اصل ۴۴ ماده ۱،۶و ۷ ماده ۵۷ قانون رفع موانع تولید حق نداریم به بهانه اشباع بازار به سرمایه‌گذاری مجوز ندهیم.
استاندار کرمانشاه نیز در جلسات مختلف یاد آور شده است که نباید این فرصت سرمایه گذاری از بین برود و تمام مدیران مرتبط باید با تمام توان از این سرمایه گذاران حمایت کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8937

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.