• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

با دپو غیرقانونی دارو به شدت برخورد می کنیم

  • کد خبر : 8930
  • 10 دی 1398 - 23:24
با دپو غیرقانونی دارو به شدت برخورد می کنیم

معاون غذا ودارو دانشگاه گفت: نگهداری دارو در انبار شرکت و داروخانه به خاطر تغییر قیمت یا هر دلیلی ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد می شود. به گزارش امیلکان آنلاین؛  پروفسور قباد محمدی در جلسه ستاد توزیع داروی استان که روز دوشنبه نهم دی ماه با حضور معاون و مدیران غذا و […]

معاون غذا ودارو دانشگاه گفت: نگهداری دارو در انبار شرکت و داروخانه به خاطر تغییر قیمت یا هر دلیلی ممنوع بوده و با متخلفین به شدت برخورد می شود.

به گزارش امیلکان آنلاین؛  پروفسور قباد محمدی در جلسه ستاد توزیع داروی استان که روز دوشنبه نهم دی ماه با حضور معاون و مدیران غذا و دارو، نماینده دادستان، ‌نماینده انجمن داروسازان و شرکت های توزیع برگزار شد گفت: متاسفانه برخی از شرکت ها داروهای کمیاب را به دلایل غیر موجه در شرکت انبار می کنند و برخی دیگر سهمیه بندی این داروها را برای عرضه به داروخانه ها رعایت نمی کنند.

وی با اشاره به شرایطی که به واسطه تحریم ها در سیستم دارویی کشور ایجاد شده گفت: شرکت های تولیدی و شرکت های توزیع دارو فشارهای زیادی را از نظرمالی متحمل شده اند اما به لطف همکاری همه سیستم دارویی کشور مشکلات تا حدی برطرف شده است اما ما به عنوان متولیان سلامت تحت هیچ شرایطی نباید در راه انجام وظایفمان کوتاهی کنیم.

وی در ادامه افزود: درکشور ما توانایی های زیادی در عرصه دارو وجود دارد. ایران از نظر تولید علم داروسازی در جهان مقام هشتم را دارد و از نظر تولید دارو هم بیش از ۹۸ درصد داروها در داخل کشور تولید می شود. ما با خودباوری می توانیم از سد همه مشکلات عبور کنیم .

امرایی نماینده دادستان کرمانشاه در ادامه گفت: معاونت غذا و دارو ،‌شرکت های توزیع ، داروخانه ها و تمام سیستم دارویی کشور یک وظیفه شرعی اخلاقی دارند که آن صیانت از سلامت جامعه است.

وی افزود: دستگاه قضایی استان بر روی جرایم پزشکی مخصوصاً دارو حساسیت ویژه ای دارد شاهد این امر هم وجود یک قاضی مستقل برای بررسی پرونده های پزشکی و دارویی است که در استانهای دیگر وجود ندارد.

امرایی خاطر نشان ساخت: دپو غیرقانونی، قاچاق و گرانفروشی دارو مباحثی است که توسط دستگاه قضا به شدت پیگیری می شود و با متخلفین برخورد سریع و قاطع صورت می گیرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8930

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.