• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

“کاری کارستان در بیستون”

  • کد خبر : 8901
  • 08 دی 1398 - 19:56
“کاری کارستان در بیستون”

فریبرز عباسیان- گروه فرهنگ و هنر دو خواهر ایرانی الاصل کرمانشاه دوست ، برآنند تا با تکیه واعتماد بر جوانان معمار و دانشجویان جوان معماری دانشگاه رازی کاری بکنند، کارستان که چراغ اولش در بیستون روشن شود وچراغ آخرش در هر کجا به نام کرمانشاه، هرگز به خاموشی نگراید! حکایت از این قرار است؛ خانم […]

فریبرز عباسیان- گروه فرهنگ و هنر
دو خواهر ایرانی الاصل کرمانشاه دوست ، برآنند تا با تکیه واعتماد بر جوانان معمار و دانشجویان جوان معماری دانشگاه رازی کاری بکنند، کارستان که چراغ اولش در بیستون روشن شود وچراغ آخرش در هر کجا به نام کرمانشاه، هرگز به خاموشی نگراید!
حکایت از این قرار است؛ خانم ها گیسو و مژگان حریری بزرگترین و معتبرترین شرکت معماری در امریکا را تحت اداره و مدیریت خود دارند و بارها موفق به دریافت چندین جایزه معتبر بین‌المللی شده اند. این خواهران که درمیان نقادان تیز بین معماری جهان به “معماران خلاق”مشهورند، برآنند تا با همکاری دانشجویان خود در ایران، کرمانشاه وپایگاه میراث جهانی بیستون را بعنوان سایت اصلی اجرای مسابقه برگزیدند و به اجرای بهترین اثر از میان شرکت کنندگان جوان ایرانی ویا سایر کشورهای شرکت کننده ، همت گمارند.
این مهم برای اولین بار به سعی و کوشش جمعی از دانشجویان جوان و با انگیزه معماری دانشگاه رازی و همراهی و همکاری صمیمانه تعدادی از اساتید ارزشمند این رشته در کرمانشاه برگزار می‌شود.
شروع این اتفاق مبارک به دومین ماه از سال ۹۸ برمی گردد تا این جمع با عنوان “لیگ معماران جوان ایران” قد علم کند و معماری این بنیاد جوانانه را با تشکیل دبیرخانه دائمی آن در کرمانشاه ثبت وضبط کنند.
تا این لحظه که این گزارش را مطالعه می کنید بالغ بر۱۵۷ تیم دانشجویی و آزاد تشکیل شده وتیم هایی از ایران و کشورهای آمریکا ، آلمان، کانادا ،افغانستان ،انگلستان ،امارات ،ژاپن ،کره جنوبی ،هندوستان ،استرالیا برای شرکت در این مسابقه اعلام آمادگی کرده اند.
تهیه نقشه سه بعدی ازسایت بیستون ومعرفی آن به شرکت کنندگان ،تلاش بی اجر و مزدیست که با کار جانانه و شبانه روزی دانشجویان دانشگاه رازی به ثمر رسیده است.
همچنین مسئله محور بودن این مسابقه فرصتی ذیقیمت را در اختیار “پایگاه میراث جهانی بیستون” هم برای معرفی بیشتر و هم حل کاربردی موقعیت مکانی آنجا را سبب ساز خواهد شد.
این فرصت ذیقیمت برای کرمانشاه را چه کسانی می بایست دریابند ؟ در حالیکه مراکز استان های فارس ، اصفهان و تهران برای سوق دادن این اتفاق به سمت خود در تلاش بوده اند و شخص شهردار تهران که بارها با تاکید بر اجرای آن در تهران و اینکه در تهران بیشتر قابلیت اجرایی دارد، بدنبال اجرایی نمودن آن در مرکز با بودجه قابل توجه هستند!
اما متاسفانه تا بحال هیچ یک از مراکز صنعتی و موسسات مربوط در شهر کرمانشاه، جهت همکاری با این جوانان ،اعلام آمادگی نکرده‌اند.
معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، شهرداری، شورای شهر، میراث فرهنگی ،صنایعدستی و گردشگری وبسیاری از مسئولین استان حاضر به همکاری جدی با این عزیزان دانشجو و تامین بخشی از هزینه های مربوط نشده اند!
در حالیکه تا زمان برگزاری این رویداد مهم که قبل از سال نو ودر اسفند ماه ۹۸ می باشد ،زمان زیادی باقی نمانده است ، امید است این فرصت بزرگ به سوختنی جانکاه و ملال آور تبدیل نشود!
مسئولین استان همت گمارند و الا سال های آتی مجبورند برای دیدن این رویداد زحمت تهیه بلیط هواپیما و هتل و کلی هزینه های دیگر را متحمل شوند تا به تماشای آن در استانی دیگر بنشینند وحسرتش را در غربت بخورند!
دبیرخانه دائمی “لیگ معماران جوان ایران”مستقر در دانشکده هنر ومعماری دانشگاه رازی منتظر پاسخ و همکاری تمامی مسولین وموسسات مربوط وصنعتی کرمانشاه است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8901

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.