• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

 پژوهش‌های علمی باید مولفه‌های فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کند

  • کد خبر : 8869
  • 04 دی 1398 - 19:28
 پژوهش‌های علمی باید مولفه‌های فرهنگ رضوی را در جامعه نهادینه کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پژوهش‌های علمی باید بتواند مؤلفه‌های فرهنگ رضوی را به جامعه معرفی، نهادینه و فرهنگ سازی کند. بهرام فاضلی زاد در آئین پایانی همایش علمی-پژوهشی امام رضا (ع) و دفاع مقدس اظهار داشت: خصوصیات عام فرهنگ در سه محور اکتسابی بودن، جمعی و گروهی بودن و منسجم بودن […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: پژوهش‌های علمی باید بتواند مؤلفه‌های فرهنگ رضوی را به جامعه معرفی، نهادینه و فرهنگ سازی کند.

بهرام فاضلی زاد در آئین پایانی همایش علمی-پژوهشی امام رضا (ع) و دفاع مقدس اظهار داشت: خصوصیات عام فرهنگ در سه محور اکتسابی بودن، جمعی و گروهی بودن و منسجم بودن قابل بررسی است که کارکرد فرهنگ در همین راستا و در دو سطح فردی و اجتماعی یا عام و خاص، قابل مداقه است.

وی با بیان اینکه در این همایش‌ها مخاطبان خاص موضوع را جست‌وجو می‌کنند، افزود: با این حال هدف اصلی در این همایش‌ها سطح عام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فرهنگ رضوی در این همایش مورد بررسی است، گفت: پژوهش‌ها و جست‌وجوهای علمی باید بتواند مؤلفه‌های این فرهنگ رضوی را به سطح عام جامعه معرفی، نهادینه و فرهنگ سازی کند و مفهوم اصلی باید به سطح عام تسری یابد.

این مسئول عنوان کرد: پژوهش در فرهنگ رضوی و دفاع مقدس دو موضوعی است که از نظر معنایی قرابت درونی دارد و در این همایش درصدد مطابقت این قرابت بودیم.

فاضلی گفت: باید دید در جنگی که تنها کشور عراق طرف ما نبود بلکه پس از جنگ از ۳۶ کشور اسیر گرفتیم و عراق از کشورهای ابرقدرت تجهیزات می‌گرفت اما ایران با کمبود امکاناتی نظیر سیم خاردار و گلوله‌های سبک مواجه بود چه مولفه‌هایی داشتیم که ما را به نقطه اتکا پیروزی رساند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی ایستادگی متأثر از فرهنگ رضوی و علوی متأثر از اندیشه ائمه اطهار (ع) و نهضت حسینی جوانان آن عصر را به جایی رساند که حتی یک وجب از خاک کشور را از دست ندادند حتی بخش‌هایی از استان کردستان و کرمانشاه که در قرار داد سال ۱۹۷۵ شاه وقت ایران از دست داد دوباره باز پس گرفته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه امیدواریم خروجی این همایش‌ها منجر به احیای فرهنگ مذکور شود، افزود: باید مؤلفه‌های ایمان، محبت، صداقت، مهربانی، گذشت و مردم داری را مدنظر قرار دهیم در غیر این صورت حجم تحریکات محیطی و هجمه‌ها ممکن است ما را به سمت دور شدن از این مبانی پیش ببرد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8869

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.