• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
1

اولویت امور اجتماعی تقویت مشارکت ها باشد

  • کد خبر : 8830
  • 02 دی 1398 - 10:31
اولویت امور اجتماعی تقویت مشارکت ها باشد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر معنادار شدن ارتباط نهادها با سازمان های اجتماعی اظهارداشت: یکی از اولویت های مدیریت جدید امور اجتماعی استانداری، تقویت مشارکت های اجتماعی باشد.   به گزارش ملیکان آنلاین؛ محمدابراهیم الهی تبار در آئین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با […]

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر معنادار شدن ارتباط نهادها با سازمان های اجتماعی اظهارداشت: یکی از اولویت های مدیریت جدید امور اجتماعی استانداری، تقویت مشارکت های اجتماعی باشد.

 

به گزارش ملیکان آنلاین؛ محمدابراهیم الهی تبار در آئین تکریم و معارفه مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید نسبت به موضوعات اجتماعی بسیار توجه شد افزود:یکی از نقاط قوت دولت تدبیر و امید توجه به مسائل اجتماعی است که کم رنگ به آن پرداخته میشود.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در ابتدای کار خود، با جمع عده ای از کارشناسان چالش ها و مشکلات جامعه را احصا کرد که منتج به تهیه دو گزارش شد و اینگونه دریافت شد که جامعه حال خوبی ندارد.

الهی تبار با توضیح اینکه «ما در حوزه قضایی ۱۵میلیون پرونده قضایی داریم و هرخانوار یک و نیم پرونده در سیستم قضایی دارد» افزود: مشکلات دیگری از قبیل زنان بد سرپرست، طلاق، اعتیاد و تصادفات جاده ای نیز در این گزارش دیده شد و نهایتا این تعبیر مقام معظم رهبری را به همراه داشت که فرمودند:«ما بیست سال از مسائل اجتماعی عقب افتاده ایم».

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه گفت:به دنبال این گزارش بود که برای نخستین بار در احکام برنامه شم توسعه مسائل و آسیب های اجتماعی دیده شد و  کاهش ده درصد ی آن هدف گیری شد و با تعیین ۲۳ فعالیت و ۵ چالش دستگاهها موظف به انجام اقدامات شدند.

الهی تبار با اشاره به حاشیه نشینی به عنوان یکی از مشکلات اجتماعی استان کرمانشاه تاکید کرد: برای اقدامات اجتماعی لازم است که اسناد در استان مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: اگر قرار است به سمت جامعه توسعه نگر حرکت کنیم باید به سمت مشارکت اجتماعی قدم برداریم و یکی از انتظارات و اولویت ها مشارکت اجتماعی است برای توجه به مشارکت اجتماعی و الزامات آن را باید شناخت و بکار بست.

الهی تبار همچنین با اشاره به اهمیت سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: این سازمانها ظرفیت بسیار خوبی برای حل و فصل چالش های اجتماعی دارند و بدون حضور آنها مشارکت اجتماعی محقق نمی شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه یکی از اولویت های مدیریت جدید امور اجتماعی استانداری را احصا چالش ها و ضرورت های حوزه اجتماعی دانست و گفت:هم افزایی بین نهادهای اجتماعی یکی دیگر از اولویت های این حوزه است چرا که در هدفمند کردن این ظرفیت ها موفق نبوده ایم.

الهی تبار ارتباط موثر با سازمان اجتماعی کشور و بابدنه کارشناسی را یکی دیگر از ضرورت های حوزه اجتماعی دانست و افزود: می طلبد که از ظرفیت های پژوهشی و علمی و تعامل با افراد متخصص و بادانش در حوزه اجتماعی استفاده شود.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8830

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.