• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
عضو هیات رئیسه اتاق ایران :

نباید اصلاحات اقتصادی را با ترس انجام دهیم

  • کد خبر : 8727
  • 24 آذر 1398 - 10:09
نباید اصلاحات اقتصادی را با ترس انجام دهیم

رئیس اتاق کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار شد، گفت: باید سرمایه‌های اجتماعی کشور را تقویت کنیم تا مجبور نباشیم اصلاحات اقتصادی را با ترس انجام دهیم. به گزارش میلکان آنلاین؛ کیوان کاشفی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی کشور نباید با ترس صورت […]

رئیس اتاق کرمانشاه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو برگزار شد، گفت: باید سرمایه‌های اجتماعی کشور را تقویت کنیم تا مجبور نباشیم اصلاحات اقتصادی را با ترس انجام دهیم.

به گزارش میلکان آنلاین؛ کیوان کاشفی با بیان اینکه اصلاحات اقتصادی کشور نباید با ترس صورت گیرد، گفت برای این منظور نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی در کشور هستیم که می‌تواند با همت مجلس محقق شود

وی با اشاره به مشکلات متعدد اقتصادی که در کشور وجود دارد از جمله نرخ بالای بیکاری، مشکلات نظام بانکی، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی و …، افزود: بیکاری امروز به یک ابر چالش برای جوانان تبدیل شده و رفع این معضل نیازمند میلیاردها تومان سرمایه گذاری و کارهای مختلف است.
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران یادآور شد:در حوزه نظام بانکی نیز با معضلات متعددی مواجهیم و نظام بانکی امروز به سانتریفیوژی تبدیل شده که هر چهار سال یکبار نقدینگی موجود در کشور را دو برابر می کند.و نظام بانکی امروز به گونه‌ای شده که نه در خدمت بخش تولیدو نه در خدمت اقتصاد کشور است.
وی از معضلات صندوق‌های بازنشستگی که در شرایط اقتصادی بدی هستند هم یاد کرد و گفت: چرا باید مالیاتی که از فعالین اقتصادی گرفته می شود به این صندوق ها تزریق شود.
رئیس اتاق کرمانشاه فشارهایی که بر فضای کسب و کار کشور و فعالان اقتصادی وارد می شود را نیز مزید علت مشکلات دانست
وی با بیان اینکه برای همه مشکلات راهکارهای کارشناسی وجود دارد، تاکید کرد: متاسفانه سرمایه‌های اجتماعی ما در کشور بسیار تنزل پیدا کرده و این امر باعث شده هر اصلاح اقتصادی که بخواهیم انجام دهیم با ترس مواجه باشیم. اصلاح قیمت سوخت که تقریبا همه کارشناسان با آن موافق بودند را از جمله این موارد بود که نیاز آن ضروری بود اما با واکنش‌هایی از سوی مردم مواجه شد.

وی گفت: اگر قرار است اصلاحات اقتصادی در کشور صورت بگیرد ابتدا باید سرمایه های اجتماعی را تقویت کنیم و این امر به همت مجلس میتواند محقق شود.مردم ما هم مردم خوبی هستند و اگر با آنها صحبت کنیم و آنها را از مسائل مطلع کنیم حتما خواهند پذیرفت.
عضو هیات رییسه اتاق ایران در ادامه با بیان اینکه مجلس طی سالهای اخیر اقداماتی در خصوص بعضی از موارد انجام داده که از جمله آن می توان به قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون بانکداری کشور، قانون تجارت و … اشاره کرد، ادامه داد: متاسفانه این موارد با گذشت چند مدت به سرانجام نرسیده و فعالین اقتصادی چشم به راه تعیین تکلیف آن هستند.
وی با بیان اینکه کرمانشاه اکنون در مسیر توسعه قرار گرفته، خاطرنشان کرد: حتی مسائلی مانند زلزله نیز ما را از راه توسعه استان دور نکرد.و ادامه مسیر توسعه نیازمند بودجه به عنوان یک شتابدهنده است. وتقاضاهایی که در این زمینه از سوی کرمانشاه به مجلس داده می شود باید ویژه تر دیده شود

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.