• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
استاندار كرمانشاه:

اشتغال با سرمايه گذاري و رونق توليد محقق مي شود

  • کد خبر : 8561
  • 10 آذر 1398 - 9:15
اشتغال با سرمايه گذاري و رونق توليد محقق مي شود

استاندار كرمانشاه گفت: ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و دولت سبب تعالی و پیشرفت استان می شود و با هم افزایی می توان زمینه تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه نجات کشور فراهم ساخت. به گزارش میلکان آنلاین؛  هوشنگ بازوند در جمع بسيج اساتيد اظهار داشت:  يكي از دستاوردهاي پررنگ و ارزشمند انقلاب اسلامي،  فرمان […]

استاندار كرمانشاه گفت: ارتباط موثر بین دانشگاه، صنعت و دولت سبب تعالی و پیشرفت استان می شود و با هم افزایی می توان زمینه تحقق راهبردهای اقتصاد مقاومتی را به عنوان راه نجات کشور فراهم ساخت.

به گزارش میلکان آنلاین؛  هوشنگ بازوند در جمع بسيج اساتيد اظهار داشت:  يكي از دستاوردهاي پررنگ و ارزشمند انقلاب اسلامي،  فرمان تشكيل بسيج توسط امام خميني(ره) در آذر ماه سال ۱۳۵۸ بود كه همين دستاورد عظيم و مردمي يكي از نقاط عطف در تاريخ دفاع مقدس و جنگ تحميلي شد.

وی ادامه داد: بسيجيان با گذشتن از جان و مال خود در دفاع مقدس يك فرهنگ غني و ارزشمند را به نام فرهنگ بسيجي كه شاخصة اصلي آن خداباوري، خدامحوري، اعتماد به نفس و خودباوري است، خلق كردند.

بازوند بيان داشت: بسيج در طول سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي قادر بوده كه تهديدها را به فرصت براي كشور تبديل كند و همه بايد قدردان فعاليت ها و تلاش هاي ايثارگرانه بسيجيان در همه عرصه ها باشيم.

استاندار كرمانشاه در ادامه سخنان خود با اشاره به چالش ها و موانع استان در دو سال گذشته اظهار داشت: در جلسه معارفه ام از همه خواستم كه هيچ كس تماشاچي نباشد و همه در برنامه هاي توسعه اي استان نقش  داشته باشند.

وی افزود: خوشبختانه امروز شاخص ها نشان مي دهند كه مردم تمايل به پيشرفت و توسعه دارند و شاخص ها بيانگر افزايش نرخ مشاركت مردم در تصميم گيري ها و برنامه هاي توسعه اي است.

استاندار با بيان اينكه ما در انتصاب مديران به دنبال ايجاد يك تيم مديريتي توانمند و منسجم براي توسعه استان بوده ايم، گفت: با برنامه ريزي ها و تصميمات درست تلاش كرده ايم كه مسيري منسجم براي توسعه استان فراهم شود و به سازمان برنامه و بودجه به عنوان موتور محركه پيشرفت استان توجه ويژه كرده ايم.

وی ايجاد اشتغال و كاهش نرخ بيكاري را مستلزم داشتن برنامه و راهكار عنوان كرد و بيان داشت: سخنراني شغل ايجاد نمي كند و كاهش بيكاري تنها با تدوين برنامه و راهكار حاصل مي شود و در دو سال گذشته نرخ بيكاري استان بيش از ۲۱ درصد بود لذا با وجود مسائلي از قبيل زلزله كه خيلي از توان مديريتي را گرفت، يك سند اشتغال براي كاهش نرخ بيكاري را تدوين كرديم كه امروز اين سند در ارتقاي شاخص ها بيانگر مسيري درست براي ايجاد اشتغال است.

بازوند با بيان اينكه اشتغالزايي در گرو سرمايه گذاري و رونق توليد است، گفت: طبق برنامه بايد سالي ۳ درصد نرخ بيكاري را كاهش دهيم و در اين راستا بايد سالي ۷۵۰۰ الي ۸ هزار شغل جديد ايجاد شود.

استاندار كرمانشاه همچنين با بيان اينكه راه نجات كشور اجراي برنامه هاي اقتصاد مقاومتي است،  ادامه داد: اقتصاد مقاومتي به معناي سختي و رياضت كشيدن نيست بلكه به معناي درست استفاده كردن از منابع و امكانات است و مقام معظم رهبري ۲۱ رويكرد در زمينه اقتصاد مقاومتي را مطرح كرده اند كه ۱۱ مورد آن به عهده مردم است و مردم بايد در اقتصاد مقاومتي نقش آفريني كنند.

وي تصريح كرد: مصون سازي اقتصادمقاومتي در مقابل تحريم ها با قوت دادن به رونق توليد محقق مي شود و بايد تلاش كنيم كه با تدوين برنامه ها، تاب آوري اجتماعي و اقتصادي را در جامعه افزايش دهيم.

استاندار اظهار داشت: در كنار تدوين سند اشتغال، سند اقتصاد مقاومتي و سند رونق توليد را در استان تدوين كرده ايم و براي تدوين اين برنامه ها از اساتيد دانشگاه ها هم كمك گرفته ايم و چندين كارگروه در استان تشكيل مي شود كه در همين جا از اساتيد و نخبگان جامعه براي ارائه پيشنهاد و راهكار و به منظور اجراي بهتر برنامه ها دعوت مي كنيم كه در اين كارگروه ها حضور پيدا كنند.

بازوند گفت: ارتباط دانشگاه و توسعه استان بايد نزديك تر و بيشتر شود و ما از اساتيد دانشگاه مي خواهيم كه اگر در اجراي برنامه هاي تدوين شده انتقادي دارند، حتماً مطرح كنند زيرا با وجود نقد و بررسي، كارها بهتر و دقيق تر پيش مي رود.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: اساتيد دانشگاه و نخبگان جامعه با توجه به تخصص خود مي توانند يك مطالعه دقيق جهت بهبود فضاي كسب و كار استان داشته باشند و امروز بزرگترين چالش استان در رابطه با پيشرفت و كارآفريني، فضاي كسب و كار است لذا همه بايد نهايت تلاش خود را براي اين موضوع بكار گيريم.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.