• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

آزادی قصر را برای همه شیرین کنید

  • کد خبر : 8542
  • 09 آذر 1398 - 13:24
آزادی قصر  را برای همه شیرین کنید

منطقه آزاد قصر شیرین وعده ای که رییس جمهوری در سفر تیرماه سال ۹۵ خود به کرمانشاه قول آنرا داده بود به تصویب مجلس نیز رسید. ایجاد منطقه آزاد در کرمانشاه که یکی از شاهراه‌های ارتباطی مهم در ادوار مهم تاریخی بوده است شاید خیلی دیر ولی بالاخره اتفاق افتاد. مناطق آزاد تجاری، مناطقی هستند […]

منطقه آزاد قصر شیرین وعده ای که رییس جمهوری در سفر تیرماه سال ۹۵ خود به کرمانشاه قول آنرا داده بود به تصویب مجلس نیز رسید.

ایجاد منطقه آزاد در کرمانشاه که یکی از شاهراه‌های ارتباطی مهم در ادوار مهم تاریخی بوده است شاید خیلی دیر ولی بالاخره اتفاق افتاد.

مناطق آزاد تجاری، مناطقی هستند که برای انجام امور و فعالیت‌های تجاری در نظر گرفته می‌شوند و از قوانین مخصوص به خود برای انجام فرایندهای تجاری بهره می‌برند.

این مناطق مشمول برخی از قوانین خاص گمرکی و… نیستند و از آنها حفاظت و حراست ویژه به عمل می‌آيد.

از آنجا که شرایط ویژه‌ای که برای مناطق آزاد در نظر گرفته می‌شود، شرایطی خاص است و مزایای بیشتری برای تجارت فراهم می‌کند، رونق کسب و کار تجاری در این نواحی زیاد است.

با قرار گرفتن قصرشیرین در لیست مناطق آزاد فرصت مناسبی برای رشد اقتصادی استان و حتی منطقه غرب کشور ایجاد شده است . این فرصت یک فرصت تاریخی است که اگر آن را هم از دست بدهیم و بهره کافی را از آن نبریم آیندگان به هیچ وجه ما را نخواهند بخشید.

توسعه راه های ارتباطی ، ایجاد زیرساختهای جذاب برای سرمایه گذاران، اتمام هرچه زودتر راه‌آهن کرمانشاه خسروی و اتصال آن به راه آهن بین‌المللی و حتی احداث فرودگاه بخشی از کارهای زیر ساختی است که باید برای انجام هرچه سریعتر آن تدابیر ویژه اندیشیده شود.

مردم شهرستان مرزی قصر شیرین به عنوان یکی از مناطق حساس استراتژیک امنیتی و تجاری پس از جنگ تحمیلی و وارد شدن خسارات زیادی که در جنگ به این منطقه وارد شد هنوز مزد دفاع و مرزبانی خود را نگرفته اند.

این فرصت اقتصادی می تواند مرزهای پرویزخان و خسروی را به جایگاه واقعی خودشان برساند و تبادلات تجاری آنها با عراق و حتی کشورهای دیگر منطقه را افزایش دهد.

اما مسئولین باید تلاش کنند تا با سهیم کردن تمامی اقشار جامعه و بالا بردن قدرت و تفکر اقتصادی آنها این شیرینی به کام همه مردم قصرشیرین مزه بدهد و هم جلو رانت و گرفتن امتیازهای آنچنانی افراد سود جو گرفته شود.

ایجاد منطقه آزاد با همه مزایایی که دارد معایبی نیز همچون افزایش قیمتها و بالا رفتن هزینه زندگی در این مناطق را ب دنبال دارد که امیدواریم باعث مهاجرت مردم و یا حاشیه نشینی بومی های منطقه مانند برخی دیگر از مناطق آزاد نشود.

فراگیری برکات و مزایای منطقه آزاد قصرشیرین در سطح استان کرمانشاه نیز مبحث دیگر است که باید مدیریت ارشد استان آن را مورد توجه قرار دهد و با امتیازهایی که برای استان به عنوان حریم این منطقه می گیرد باعث رونق تولید و بالا رفتن سطح رفاه اجتماعی در استان شود.

در مناطق آزاد تجاری جدا از ماموریتهای اصلی منطقه آزاد از آنها به عنوان یک پتانسیل گردشگری هم استفاده می شود که با توجه به پتانسیلهای قصرشیرین در زمینه های گردشگری تجاری، مذهبی و باستانی باید برای هر کدام از این پتانسیل ها برنامه ویژه داشته باشیم .

در گردشگری مذهبی با دائمی کردن مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین و سهل ترین مسیر عتبات عالیات، ایجاد بازارچه هایی برای فروش کالاهای وارداتی برای ایجاد جاذبه تجاری و ایجاد جاذبه های گردشگری تفریحی، رفاهی و هتلینگ در کنار جاذبه های تاریخی و دفاع مقدس می تواند موجب رونق گردشگری در منطقه نیز شود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8542

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.