• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

سیاه‌نمایی ظلمی آشکار به توسعه کرمانشاه است

  • کد خبر : 8470
  • 05 آذر 1398 - 5:25
سیاه‌نمایی ظلمی آشکار به توسعه کرمانشاه است

به گزارش میلکان آنلاین؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست خبری به مناسبت دومین سالگرد زلزله که با حضور معاونین استاندار و اهالی رسانه برگزار شد؛ اظهار کرد: از رسانه های استان بابت مشارکت پویای آن‌ها در پروسه توسعه کرمانشاه و همچنین اطلاع‌رسانی گسترده‌ و دلسوزانه‌ در ایام وقوع بحران‌های سیل و زلزله صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. […]

به گزارش میلکان آنلاین؛ مهندس هوشنگ بازوند در نشست خبری به مناسبت دومین سالگرد زلزله که با حضور معاونین استاندار و اهالی رسانه برگزار شد؛ اظهار کرد: از رسانه های استان بابت مشارکت پویای آن‌ها در پروسه توسعه کرمانشاه و همچنین اطلاع‌رسانی گسترده‌ و دلسوزانه‌ در ایام وقوع بحران‌های سیل و زلزله صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم.

وي بيان داشت: بازگشایی مرز تاریخی خسروی یکی از اتفاقات بسیار خوب و شیرین در سال ۹۸ بود که مردم استان را بسیار خوشحال کرد و بازگشایی این مرز مهم یک اولویت جدی بود و از همان روزهای اول زلزله این مطالبه را به شکل جدی با مقامات ارشد کشور مطرح کرد‌یم و خوشحالیم که این مطالبه تحقق پیدا کرد.

بازوند با بيان اينكه اقدامات زلزله به نظام اسلامی باز می گردد و رکورد بسیار خوبی در آن زده شد، ادامه داد: زلزله آبان‌ماه ۹۶، ویرانگرترین زلزله‌ی یک قرن اخیر در غرب کشور بود و زلزله‌های بوئین زهرا و منجیل و رودبار دارای از قدرتی مشابه برخوردار بودند ولی قدرت تخریب زلزله سرپل ذهاب بسیار بیشتر بود و ۴۵ روز تمام تمامی گسل‌های کشور را تحت تاثیر قرار داد.

مهندس بازوند اظهار داشت: از ۱۸ هزار کانکس در مناطق زلزله زده، حداکثر ۲ هزار کانکس باقی مانده است و برخی از این افراد هم اجاره نشین نیستند.

استاندار كرمانشاه اظهار داشت: باجدیت به دنبال تمدید یکساله امهال وام های زلزله زدگان است و این مطالبه را با وزیر اقتصاد مطرح کرده ایم و خوشبختانه در این زمینه به راهکارهای مناسبی رسیده ایم که در حال پیگیری آن هستیم.

وي بيان داشت: در زمینه ساماندهی آرامگاه سردار یارمحمدخان سردار بزرگ مشروطه با وزیر بهداشت توافق خوبی در زمینه بازسازی آرامگاه و جداسازی از حریم دانشگاه علوم پزشکی انجام داده ایم.

بازوند تصريح كرد: استان کرمانشاه سال هاست با درد مزمنی به نام بیکاری دست به گریبان است و برای حل این معضل راهی جز جذب سرمایه های جدید وجود ندارد.ولیکن متاسفانه برخی افراد با سیاه نمایی های غیر منصفانه موجب ترس و واهمه کارآفرینان برای سرمایه گذاری در کرمانشاه شده اند و این ظلمی آشکار به توسعه استان محروم کرمانشاه است.

وی ادامه داد: این سیاه نمایی ها یکی از دلایل اصلی عدم شکل گیری یک بخش خصوصی در استان کرمانشاه است و این موضوع باعث شده حوزه ورزش و برنامه های فرهنگی و اجتماعی با بحران حامیان بخش خصوصی مواجه باشند.

بازوند افزود: براساس توافق صورت گرفته سریال نون.خ با هزینه ۱۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه ساخته می‌شود که ۳ میلیارد تومان آن را استان تقبل کرده است و سریال “نون . خ “فرصت بسیار مناسبی را فراهم آورده تا در طول ماه مبارک رمضان پتانسیل های استان به مردم کشور نشان داده شود‌.

بازوند گفت: اجرایی‌کردن پروژه‌های بزرگ و پیشران توسعه در کرمانشاه، طی دو سال اخیر در دستور کار بوده است. پالایشگاه آناهیتا از جمله این پروژه‌های بسیار مهم و توسعه‌آفرین استان است و خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، ۶۷ درصد از پالایشگاه آناهیتا به یک هلدینگ توانمند و باسابقه _ وابسته به وزارت نفت_ واگذار شده است. امیدواریم عملیات اجرایی آن از ابتدای سال ۹۹ آغاز شود.

مقام عالي استان ادامه داد: خوشبختانه وزارت نفت با سرمایه گذاری در یک پروژه جدید پتروشیمی در اسلام آباد موافقت کرده است و سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیون دلاری پروژه  توسط دولت تامین می شود و تفاهم نامه آن به زودی امضاء می گردد.

وي گفت: کل اعتبارات عمرانی استان در سال گذشته ۱۶۳۹ میلیارد تومان بود‌ و با تلاش های صورت گرفته در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی به استان اختصاص یافته که با اعتبارات یکسال گذشته برابری می کند.

وي در پايان بيان کرد : خوشبختانه با تلاش‌های گسترده ای که صورت گرفت، تعداد زیادی از کارکنان شهرداری که دارای شرایط کاری خاصی بودند؛ تبدیل وضعیت شدند. بی گمان این اتفاق خوب موجب ایجاد انگیزه و دلگرمی بیشتر در میان این عزیزان خواهد شد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8470

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.