• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد خبر داد:

اهدا۲۰۰ جهیزیه به خانواده مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

  • کد خبر : 8449
  • 22 آبان 1398 - 17:32
اهدا۲۰۰ جهیزیه به خانواده مددجویان کمیته امداد کرمانشاه

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد از اهداء۲۰۰جهیزیه به خانواده مددجویان به مناسب میلاد با سعادت پیامبر(ص) خبر داد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، کیومرث رحمتی پور در نسشت خبری امروز گفت: جهیزیه‌ها هرکدام به ارزش هفت میلیون تومان شامل یخچال، دو تخته فرش، اجاق گاز، بخاری، پنکه و … می‌باشد. وی با اشاره به […]

معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امداد از اهداء۲۰۰جهیزیه به خانواده مددجویان به مناسب میلاد با سعادت پیامبر(ص) خبر داد.
به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، کیومرث رحمتی پور در نسشت خبری امروز گفت: جهیزیه‌ها هرکدام به ارزش هفت میلیون تومان شامل یخچال، دو تخته فرش، اجاق گاز، بخاری، پنکه و … می‌باشد.
وی با اشاره به شروع ماه ربیع الاول وایام مبارک گفت : بعد از تحویل این ۲۰۰ مورد جهیزیه باز هم پشت نوبتی‌ها در این زمینه افزایش می‌یابد. اکثر مددجویانی که سال گذشته برای جهیزیه ثبت نام کردند جهیزیه خود را دریافت کردند و امسال نیز تا قبل از ماه محرم و صفر ۱۰۴۶ مورد کمک هزینه جهیزیه پرداخت شد. در حال حاظر ۶۵۵ مورد پشت نوبتی دریافت جهیزیه داریم؛مبلغ کمک هزینه خرید جهیزیه ۳تا۷میلیون متغیر است و متناسب با شرایط خانوار به حساب مددجویان واریز میشود.
در ادامه معاون حمایت و سلامت کمیته امداد به خدمات درمانی اشاره کرد بیان کرد: در حال حاضر ۱۹۲۱ بیمار سرطانی و صعب العلاج و ۳۰۲ بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به تالاسمی، ام.اس، دیالیزی، پیوند کلیه و هموفیلی تحت پوشش حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.
رحمتی پور از برنامه رفع سوء تغذیه کودکان زیر پنج سال استان به عنوان خدمت دیگر کمیته امداد یاد کرد وافزود: این کودکان شامل کودکان مددجو و غیرمددجوی استان می‌شود و در حال حاضر ۲۵۴۳ کودک تحت پوشش این طرح قرار دارند.
وی با اشاره اینکه در نیمه ابتدای امسال نیز بیش از یازده میلیارد تومان برای درمان بیماران تحت پوشش استان هزینه شده است گفت: در حال حاضر بیمه درمانی مددجویان به بیمه سلامت واگذار شده، با توجه به نارضایتی برخی مددجویان از میزان پوشش هزینه‌ها، کمیته امداد، بیمه تکمیلی هم برای مددجویان در نظر گرفته است و با بیمه تکمیلی برخی از خدمات درمانی تا ۱۰۰ درصد برای مددجویان پوشش داده می‌شود و تمام هزینه درمانی بیماران خاص تحت پوشش نیز بصورت رایگان است.
رحمتی‌پور گفت:مرکز بهداشت کودکان و مادرانی که مبتلا به سو تغذیه هستند به ما معرفی و لیست مواد غذایی که باید مصرف کنند را برای ما ارسال می کنند. این سبد های غذایی تهیه و تحویل خانواده و کودکان قرار میگیرد.
وی توضیح داد : ۲۵۴۳کودکان زیرپنچ سال شامل کودکان مددجو و غیرمددجوی استان می‌شود تحت پوشش این طرح قرار دارند.
این مسئول درمورد خدمات تحصیلی کمیته امداد به مددجویان گفت: مهرماه امسال بطور میانگین به هر دانش آموز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد و در بحث کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان با توجه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های مختلف مبلغ کمک هزینه متفاوت است.
وی با اشاره به اینکه برای دانشجو های نخبه که در مقطع دکتری و یا رشته پزشکی تحصیل میکنند هر ترم ۱٫۵ تا۳ میلیون اهداء می‌شود، درمورد خدمات تحصیلی کمیته امداد به مددجویان گفت: مهرماه امسال بطور میانگین به هر دانش آموز مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به عنوان کمک هزینه تحصیلی پرداخت شد و در بحث کمک‌هزینه تحصیلی به دانشجویان با توجه مقاطع تحصیلی و دانشگاه‌های  مختلف مبلغ کمک هزینه متفاوت است. برای دانشجو های نخبه که در مقطع دکتری و یا رشته پزشکی تحصیل میکنند هر ترم  ۱٫۵ تا۳ میلیون تومان کمک هزینه تحصیلی و شهریه پرداخت می‌شود.
وی از پرداخت ماهانه بیش از ۱۹ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان خبرداد وگفت: در حال حاضر بیش از ۱۳ درصد از خانوارهای استان تحت پوشش خدمات کمیته امداد قرار دارند. و بیش از ۷۰ درصد خانوارهای تحت پوشش، یک نفره و دو نفره هستند و معدود خانوارهایی در استان هستند که بیش از پنج نفر عضو داشته و تحت پوشش باشند.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان افزود: در حال حاضر مستمری که به همراه یارانه به مددجویان پرداخت می‌شود در مجموع برای خانوار تک نفره ۲۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان، خانوار دو نفره ۳۷۸ هزار و ۵۰۰، خانواره سه نفره ۵۱۰ هزار و ۵۰۰، خانوار چهار نفره ۶۶۵ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۷۶۴ هزار تومان است.
وی درپایان با اشاره به اینکه ۲۷%استان منطقه محروم محسوب میشودخاطرنشان کرد: کلیه خدمات امداد در مناطق محروم با ۲۰ درصد افزایش انجام میشود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8449

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.