• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
دادستان کرمانشاه خبرداد:

کشف ۳ مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در کرمانشاه

  • کد خبر : 8447
  • 22 آبان 1398 - 9:55

تعداد ۳ مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه های تولید برق این استان با ظرفیت بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر مورد شناسایی واقع شد دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از کشف سه مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه های تولید برق استان با ظرفیت بیش از ۶۰۰ دستگاه […]

تعداد ۳ مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه های تولید برق این استان با ظرفیت بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر مورد شناسایی واقع شد

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از کشف سه مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه های تولید برق استان با ظرفیت بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری میلکان  آنلاین، ،محمدحسین صادقی در این باره اظهار کرد: بدنبال رصد ها و اشرافیت اطلاعاتی صورت گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان کرمانشاه، تعداد سه مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه های تولید برق این استان با ظرفیت بیش از ۶۰۰ دستگاه ماینر مورد شناسایی قرار گرفت.

وی افزود: طی روزهای گذشته با دستور قضایی این اماکن تفتیش و اقلام غیر ممنوعه مذکور از محل کشف و ضبط شد.

دادستان کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه از ابتدای امسال یازده مزرعه استخراج ارز دیجیتال توسط اداره کل اطلاعات استان کشف شده، تصریح کرد: بنابر آمار موجود، استخراج هر واحد بیت کوین ،تقریباً ۷۲ هزار کیلو وات معادل مصرف برق ۲۴ واحد مسکونی در طول یکسال می باشد.

وی تاکید کرد: این محاسبات نشان می دهد که برای استخراج هر واحد ارز دیجیتال در ایران با برق خانگی حدود ۳۶ میلیون تومان و با برق کشاورزی حدود ۴۳ میلیون تومان یارانه دولتی صرف می شود که بدهی است این ارقام موجب هدر رفت منابع ملی کشور خواهد شد .

صادقی اضافه کرد: به دلیل آن که در مصارف بالا، تعرفه نیز افزایش می‌یابد، طبیعتاً یارانه دولتی برای تولید بیت کوین کمتر از نتایج فوق می گردد ولی یارانه حذف نمی شود و برای همین برخی کشورها مثل چین تولید بیت کوین را در این کشور ممنوع اعلام کرده است.

وی افزود: از طرفی به آن جهت که در کشور ایران به برق یارانه قابل توجهی تعلق می‌گیرد، این موضوع سبب شده است که ایران را بهشت ماینینگ ها بنامند.

دادستان کرمانشاه متذکر شد: مزارع تولید ارز دیجیتال دی اکسید کربن بالایی نیز تولید می نمایند که به محیط زیست نیزآسیب می‌رساند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8447

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.