• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
مبدع بازارچه هنری کرمانشاه:

بازارچه هنری باید در معرض دید عموم برگزار شود

  • کد خبر : 8266
  • 30 مهر 1398 - 14:05
بازارچه هنری باید در معرض دید عموم برگزار شود

آثار هنرمندان کرمانشاهی در تمام رشته های هنری و صنایع دستی برای اقتصادی شدن باید در معرض عموم قرار بگیرد. مریم محمدی مبدع بازارچه هنری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار میلکان آنلاین گفت: ازابتدای سال گذشته به این فکر افتادم که در کرمانشاه که جایی برای ارائه کارهای هنری هنرمندان کرمانشاهی محلی برای عرضه هنرشان […]

آثار هنرمندان کرمانشاهی در تمام رشته های هنری و صنایع دستی برای اقتصادی شدن باید در معرض عموم قرار بگیرد.
مریم محمدی مبدع بازارچه هنری کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار میلکان آنلاین گفت: ازابتدای سال گذشته به این فکر افتادم که در کرمانشاه که جایی برای ارائه کارهای هنری هنرمندان کرمانشاهی محلی برای عرضه هنرشان ندارند را راه اندازی کنم.
او این موضوع را موجب راه اندازی بازارچه هنری در کرمانشاه دانست و بیان داشت: پس از انتشار فراخوان، هنرمندان نمونه آثار خود را برای من ارسال کردند و اولین جمعه بازار هنری کرمانشاه بهمن ماه سال گذشته در گالری هنری اندیشه برگزار شد.
این هنرمند کرمانشاهی افزود: در اولین نمایشگاه ۳۰ نفر حضور پیدا کردند اما این گروه در حال حاضر به ۱۶۰ نفر رسیده است که به صورت ثابت ۴۰ تا ۸۰ نفر در بازارچه شرکت می کنند.
محمدی خاطرنشان ساخت برای جوانان کرمانشاهی که نمونه کار و مشخصات خود را برای ما ارسال می کنند به نسبت فضایی که در اختیار داریم میز و غرفه در نظر می گیریم و اطلاع می دهیم که محصولات خود را تا روز برگزاری نمایشگاه تولید و به نمایشگاه برسانند.
در این بازارچه هر نوع هنر و محصولات هنری که دارند را در معرض نمایش و فروش می گذارند.او در خصوص هزینه هایی که هنرمندان باید برای حضور در بازارچه پرداخت کنند گفت: اجاره فضا ، میز و تبلیغات از هنرمندان گرفته می‌شود و هر چقدر هم تعداد هنرمندان بیشتر بشود هزینه‌ها کمتر می شود. مثلا در آخرین بازارچه‌ای که در نگارخانه شهر برگزار شد برای ۲ روز ۴۰ هزار تومان پرداخت کردند.
این مدرس گرافیک یادآورشد: اگر جوانان علاقه‌مند باشند مهارت لازم را هم نداشته باشند می توانیم آموزش لازم را به آنها بدهیم و محصولاتی که تولید می کنند را در بازارچه به فروش برسانند.وی با اشاره به حمایت و همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و نگارخانه شهر یادآور شد: برگزاری نمایشگاه در محل هایی که مسقف و دور از دسترس عموم مردم باشد تنها هنر دوستان مراجعه میکنند. بازارچه هنری باید در جایی برگزار شود که کارهای هنری و توانمندی هنرمندان کرمانشاهی دیده شود. این هنرمندان می توانند سفارش کار بگیرند و به درآمدزایی مطلوب برسند.
محمدی اظهار داشت: اگر بتوانیم به صورت عمده متریال های مورد نیاز هنرمندان را از بازارهای تهران تهیه کنیم قیمت مواد اولیه همچون چرم، زیورآلات، پارچه و غیره تا یک سوم قیمت بازار کرمانشاه پایین می آید.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8266

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.