• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه:

۲ استاندارد بین‌المللی در کرمانشاه تدوین شده است/پارک‌ و فضاهای تفریحی وضعیت استاندارد مطلوبی ندارند

  • کد خبر : 8168
  • 24 مهر 1398 - 18:11
۲ استاندارد بین‌المللی در کرمانشاه تدوین شده است/پارک‌ و فضاهای تفریحی وضعیت استاندارد مطلوبی ندارند

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: علیرغم تحریم‌هایی که کشور طی این چند سال با آن مواجه بوده رتبه ی سازمان ملی استاندارد در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان ملی استاندارد از ۲۷به ۲۱ ارتقا یافته است.به گزارش خبرنگار میلکان؛ محمودرضا نیازی درهمایش روز ملی استاندارد کرمانشاه که در اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد […]

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: علیرغم تحریم‌هایی که کشور طی این چند سال با آن مواجه بوده رتبه ی سازمان ملی استاندارد در بین ۱۶۳ کشور عضو سازمان ملی استاندارد از ۲۷به ۲۱ ارتقا یافته است.
به گزارش خبرنگار میلکان؛ محمودرضا نیازی درهمایش روز ملی استاندارد کرمانشاه که در اداره کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد اهم فعالیت ها و تکالیف این اداره را در چهار حوزه استاندارد سازی، ارزیابی و انطباق، اندازه شناسی و تایید صلاحیت معرفی کرد و افزود: اداره کل استاندارد کرمانشاه تاکنون ۱۳۵ مورد تدوین در زمینه های مختلف داشته است طی۳ سال گذشته در حوزه بین‌المللی ما دو مورد پیشنهاد تدوین استاندارد داشتیم که یکی مربوط به فراورده غیر طبیعی بود که پیشنهاد ما از طریق سازمان ملی استاندارد پذیرفته و به سازمان ایزو ارسال شد.
وی با بیان اینکه در حوزه تولید و صنعت در حال حاضر قریب ۵۸۰ واحد تولیدی و خدماتی از صنایع مختلف تحت پوشش اداره کل استاندارد کرمانشاه می باشند افزود :از ابتدای سال جاری برای واحدهای تولیدی ۴۸ پروانه جدید صادر شده شده است ۱۶ مورد صدور مجوز و ۱۲۵ مورد تمدید پروانه استاندارد داشتیم که هر صدور پروانه جدید یک نفر اشتغال جدید به دنبال دارد. وی ضریب نفوذ استاندارد طی ۴ سال گذشته در استان را ۱۰۰ درصد عنوان کرد و گفت :در حال حاضر ۴۲۹ نفر کارشناس به عنوان مدیر کنترل کیفی در واحدهای تحت پوشش استاندارد مشغول به همکاری هستند که عزل و نصب این مدیران زیر نظر اداره کل استاندارد است.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: ما با هدف جلوگیری از تولید کالای بی کیفیت و صیانت از حقوق مصرف کننده از ابتدای سال، ۶۳ مورد تعلیق و ابطال پروانه داشتیم که این واحدهای تولیدی باید مجدداً برای درخواست پروانه اقدام کنند که پس از تولید فرآورده های آزمایشی اجازه تولید و حمل پروانه خواهند داشت.
محمودرضا نیازی اذعان داشت: طی ۷ ماه گذشته ۵۱۰ مورد نمونه‌برداری و آزمون و ۶۵۰ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی داشتیم ما باید وضعیت کیفی و کمی واحدهای تولیدی را بسنجیم بنابراین همزمان با بازرسی و نظارت بر واحدهای تولیدی بازارمصرف نیز مورد آزمون،بازرسی ونمونه برداری قرار می گیرد.
نیازی با بیان اینکه علاوه بر رصد محصولات مشمول استاندارد در داخل استان ، محصولات استانهای دیگر که در استان ما عرضه می شوند نیز رصد می گردند افزود :در این رابطه طی یک سال گذشته ۱۱ هزار بازرسی به عمل آمده است اگر نتایج آزمون با استاندارد مطابقت نداشته باشد در هر کجای کشورکه باشد برخورد حقوقی و قضایی صورت می گیرد.وی همچنین از توقیف و جمع آوری ۳۰۰۰ کالای فاقد علامت استاندارد در کشور خبر داد. وی نقش اداره استاندارد در جریان زلزله سال ۹۶ را بسیار تاثیرگذار عنوان کرد و اظهار داشت :طی ۲۳ ماه گذشته این اداره ۴۹۰۰ مورد بازرسی از مصالح ساختمانی در واحدهای تولیدی، مکانهای عرضه و محل اجرا و ۷۵۰ مورد نمونه‌ برداری و آزمون از مصالح ساختمانی که بیشترین مصرف را داشته‌اند انجام داده است که در بحث بتن آماده قریب ۹۰ درصد نمونه هایی که انجام شد با استاندارد ملی مطابقت داشت. وی افزود :در این مدت ۲۶۰ تذکر و اخطار به واحدهای تولیدی جهت تطبیق خود با معیارهای استاندارد داده و دستور پلمپ ۸۴ واحد تولید مصالح ساختمانی از طریق دادستانی در سطح استان صادر شد که از این تعداد ۴۰ واحد پلمپ شده دوباره توانستند با دریافت پروانه استاندارد به چرخه تولید بازگردند.
مدیرکل اداره استاندارد با تاکید بر اینکه ما اجازه نمی دهیم به بهانه تحریم ها تولید کنندگان کالاهای خود را بدون ضابطه تولید کنند گفت: ۳۸ واحد تولید در حوزه صنایع ساختمانی شامل تیرچه ،سنگدانه ،بتن آماده و گچ ساختمان جهت پلمپ به دادگاه معرفی شده و در حوزه صنایع غذایی نیز شش واحد تولیدی به دادگاه معرفی یا فرآورده آنها امحا شده است.
وی از امحای۱۲۰۰ بطری شیر ، ۲۱۲ کارتون کیک و ۶ هزار و ۵۰۰ لیتر عرقیات گیاهی فاقد تاریخ انقضا در سطح بازار خبر داد و گفت: یک واحد تولید فیلتر نیز که بدون مجوز استاندارد اقدام به تولید ۲۰ هزار فیلتر کرده بود شناسایی وتمامی این ۲۰ هزار فیلتر ازسطح بازارجمع آوری شد.
نیازی افزود، ۳۷۰۰رول ایزوبام غیر استاندارد با نام تجاری ۱۴ برند تجاری صدف بام دلیجان ،ایزوگام آسوده بام دانا پوش، عایق رطوبتی ضیایی، آیپک، ایران پوش تبریز کیهان پایا پلیمر تبریز ،منتخب تبریز ،میهن گستر خمین ،شرکت بام ایرانیان، ایزوبام گلبام، آرام شرق گام شرق صنایع شیمیایی آذین بام ایرانیان شناسایی و توقیف شد.
وی به فعالیتهای استاندارد در حوزه خدمات بویژه در بحث استاندارد آسانسورها هم اشاره کرد و گفت: در مدت یکسال اخیر باتوجه به بازرسیهایی که انجام داده‌ایم، ۶۶۰ مورد تاییدیه ایمنی آسانسورها صادر کردیم.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه بابیان اینکه تاکنون ۴۴ دستگاه آسانسور در بیمارستانها و مراکز درمانی استان شناسایی شده که آنها را بازرسی کرده‌ایم، عنوان کرد: از این تعداد ۲۰ دستگاه یعنی ۴۵ درصد آن تاییدیه استاندارد دارند.
وی همچنین تعداد دستگاه آسانسورهای شناسایی شده در واحدهای مسکن مهر استان را ۴۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۲۰ مورد تاییدیه ایمنی دارند که عدد قابل توجهی است.
نیازی تصریح کرد: البته در یکی دو سال اخیر با توجه به ناایمن بودن دستگاه آسانسور مسکن مهر شهرستان‌های روانسر، صحنه، سنقر و سرپلذهاب آنها را پلمب کردیم تا فرآیند استانداردسازی روی آنها انجام گیرد.
وی در ادامه گفت: در دستگاههای دولتی استان نیز تاکنون ۱۲۰ دستگاه آسانسور شناسایی کرده‌ایم که ۳۷ درصد آنها یعنی ۴۵ دستگاه تاییدیه استاندارد گرفته‌اند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در ادامه به وضعیت استاندارد تجهیزات تفریحی موجود در شهربازی‌ها، پارک‌های محلات و زمین‌های بازی استان پرداخت و گفت: طی دو سال اخیر از این تجهیزات چهار هزار مورد بازرسی داشته‌ایم که تنها منجر به اخذ ۳۰۰ مورد تاییدیه استاندارد شده که رقم مناسبی نیست.
نیازی گفت: در مجموع وضعیت استاندارد تجهیزات تفریحی استان چندان مناسب نیست.
وی همچنین از تلاش برای استانداردسازی صنایع دستی استان خبر داد و گفت: در شهرستان دالاهو برای استاندارد سازی محصولات تولیدی ۲۰ کارگاه چاقوسازی وارد شدیم که خوشخبتانه همه آنها اکنون محصولاتی با استاندارد و کیفیت تولید می‌کنند.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به صادراتی بودن استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالای صادراتی از مرزهای استان صادر شده که ۶۰ درصد از این میزان یعنی یک و نیم میلیون تن آن با نظارت اداره کل استاندارد صادر شده است.
وی تصریح کرد: البته در این مدت ۴۰۰ مورد نمونه گیری از کالاهای صادراتی را هم انجام داده‌ایم تا کیفیت کالاهای صادراتی را مورد ارزیابی قراردهیم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=8168

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.