• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
دادستان کرمانشاه:

سرویس مدارس فاقد مجوز توقیف می شوند

  • کد خبر : 7949
  • 02 مهر 1398 - 19:20

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در اولین روزهای بازگشایی مدارس ، با تاکید براینکه خانواده ها در کنار مسائل مربوط به آموزش برای سلامت و امنیت فرزندان خود نیز اهمیت ویژه ای قائل باشند، اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی از سوی والدین و حتی دانش آموزان از وقوع بسیاری از حوادث کمک خواهد کرد. […]

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در اولین روزهای بازگشایی مدارس ، با تاکید براینکه خانواده ها در کنار مسائل مربوط به آموزش برای سلامت و امنیت فرزندان خود نیز اهمیت ویژه ای قائل باشند، اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی از سوی والدین و حتی دانش آموزان از وقوع بسیاری از حوادث کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین ، محمدحسین صادقی

به اهمیت انتخاب سرویس مدرسه مناسب برای دانش آموزان توسط خانواده ها اشاره کرد و افزود: سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند)، طرح خوبی است که اجرای صحیح آن موجب امنیت خاطر خانواده ها در تردد فرزندان آنها خواهد بود با نرم افزار این سامانه اولیاء دانش آموزان می توانند از مسیر تردد خودرو سرویس فرزند خود به صورت برخط (آنلاین) مطلع شوند.

دادستان کرمانشاه اضافه کرد: در این سامانه نکاتی همچون ارزیابی صلاحیت های حرفه ای رانندگان سرویس مدارس از جهات مختلف، داشتن برگ معاینه فنی معتبر و برچسب مخصوص سرویس مدارس خودرو، لزوم داشتن گواهینامه، بیمه نامه، تصدیق عدم پیشینه کیفری و نیز گواهی عدم اعتیاد برای اخذ مجوز توسط راننده و محاسبه کرایه براساس نرخ مصوب مورد توجه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: برای اینکه والدین از پرداخت مبالغ بیشتر اجتناب کنند، در نرم افزار پنل مخصوصی پیش‌بینی شده که اگر والدین شکایتی داشته باشند می تواند در سامانه ثبت و موضوع را پیگیری کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: استفاده از سرویس‌های دارای مجوز از تاکسیرانی می تواند امنیت، سلامت و کیفیت مطلوب ارائه خدمات را توأم با نظارت به صورت همزمان و اطمینان خاطر را برای والدین به همراه آورد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: همچنین رانندگان سرویس مدارس ملزم هستند که دانش آموزان را از درب منازل سوار و پیاده کنند و پس از حصول اطمینان از اینکه دانش آموز پس از پیاده شدند وارد منزل شد می توانند به حرکت خود ادامه دهند.

وی یادآورشد: این نکته به ویژه در مورد دانش آموزان مقطع ابتدایی و نیز دختران حائز اهمیت بیشتری هست.

صادقی در ادامه بابیان اینکه رانندگان سرویس ملزم هستند که شئونات اسلامی را به دقت رعایت کنند، اعلام کرد: این رانندگان اجازه سوار کردن غیر دانش آموز را در طول مسیر نخواهند داشت همین طور خودروهایی که مجوز لازم را اخذ نکردند مجاز به فعالیت نمی باشند و با هماهنگی راهور شناسایی و متوقف خواهند شد.

وی اضافه کرد: احتیاط، اجتناب از شتابزدگی در رانندگی و اهتمام به حفظ سلامت دانش آموزان همواره باید مورد توجه باشد.

دادستان کرمانشاه همچنین از والدین خواست به دانش آموزان تاکید کنند از گفت و گو درباره مسائل غیر ضرور مانند دادن اطلاعات شخصی و خانوادگی به افراد خودداری کنند.

وی افزود: علاوه براین هنگام اعزام فرزندان بویژه کودکان مقطع ابتدایی از آراستن آنان به طلا و جواهر خوداری کنند، از فرزندانتان بخواهید شماره تلفن، آدرس محل زندگی و تلفن یکی از بستگان نزدیک را به خاطر بسپارند.

صادقی در پایان از همشهریان خواست که نقطه نظرات خود را از طریق سامانه یا حضوری به سازمان تاکسیرانی و در صورت لزوم به معاونت حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه اعلام نمایند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7949

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.