• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

تشدید بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی در ماه‌های محرم و صفر

  • کد خبر : 7861
  • 26 شهریور 1398 - 8:26
تشدید بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی در ماه‌های محرم و صفر

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت:واحدهای بازرسی نظارت دقیقی بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی مواد خام دامی خواهند داشت. به گزارش پایگاه خبرگزاری میلکان آنلاین؛ دکتر امید حاج محمدی افزود: در ماه محرم و […]

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه از تشدید بازرسی و نظارت‌های دامپزشکی در ماه‌های محرم و صفر خبر داد و گفت:واحدهای بازرسی نظارت دقیقی بر مراکز عرضه فراورده های خام دامی، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی مواد خام دامی خواهند داشت.

به گزارش پایگاه خبرگزاری میلکان آنلاین؛ دکتر امید حاج محمدی افزود: در ماه محرم و صفر شاهد اوج حضور زائران عتبات عالیات در کلانشهر کرمانشاه هستیم از این رو گروه‌های نظارت بهداشتی به صورت مستمر و با جدیت فعالیت‌های ویژه‌ای را برای کنترل سلامت مردم انجام می دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت زوار عتبات عالیات در این ماه افزود: در صورت مشاهده تخلف در ماه محرم و صفر جریمه‌های بسیار سنگینی در چارچوب قانون برای متخلفان در نظر گرفته شده است .

مدیرکل دامپزشکی تاکید کرد: جدیت واحدهای بازرسی دامپزشکی تنها مختص این ایام نبوده و این بازرسی‌ها به صورت مستمر ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات در این ایام هماهنگی‌های درون بخشی و برون بخشی، برگزاری دوره‌های آموزش بهداشتی، توزیع پیام‌های بهداشتی، نصب بنر‌های حاوی پیام‌های مرتبط با رعایت بهداشت و سلامتی است.

مدیرکل دامپزشکی در ادامه به منظور توضیح نتایج این بازرسی ها به بیان آمار چند روز اخیر پرداخت و گفت: روز جمعه اکیپ مشترک دامپزشکی و مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با حضور در ماهیدشت به بازرسی از رستوران ها، کبابی ها و مراکز طبخ غذا پرداختند که در نتیجه این بازرسی ها ۵۵۰ کیلوگرم مواد خام با منشاء دامی فاسد کشف و معدوم گردید و پرونده متخلفان جهت تصمیم گیری به مراجع قضایی ارجاع گردید.

وی ادامه داد: صبح شنبه نیز با حضور کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان کرمانشاه در محله پردیس دو واحد صنفی غیر مجاز عرضه و کشتار دام پلمپ و از ادامه فعالیت آنها ممانعت به عمل آمد.

حاج محمدی افزود: ادوات این واحد های صنفی نظیر چاقو، ساطور، تبر و کارد و یک لاشه گوسفندی هم ضبط گردید و متخلفان برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مالک دام های زنده که آنها را جهت کشتار غیر مجاز نگهداری می کرد تعهد اخذ گردید که از این پس دام خود را تنها در کشتارگاه  ذبح نماید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ برای رسیدگی به شکایات مردمی همواره فعال است، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با این سامانه تماس بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7861

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.