• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و نیروی انتظامی استان کرمانشاه امضا شد

  • کد خبر : 7845
  • 25 شهریور 1398 - 4:45
تفاهم‌نامه همکاری میان کانون و نیروی انتظامی استان کرمانشاه امضا شد

 هدف فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان کودکان‌ونوجوانان، کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی استان کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به گزارش میلکان آنلاین، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی میان کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی استان کرمانشاه به امضا رسید. در جلسه‌ای که ، با حضور «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در دفتر […]

 هدف فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان کودکان‌ونوجوانان، کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی استان کرمانشاه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش میلکان آنلاین، تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی میان کانون پرورش فکری و نیروی انتظامی استان کرمانشاه به امضا رسید.

در جلسه‌ای که ، با حضور «مهناز فتاحی»، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در دفتر سرتیپ دوم ستاد «علی‌اکبر جاویدان»، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، تفاهم‌نامه فرهنگی با موضوع اعتلای سطح آگاهی، فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری امضا شد.

ترویج، توسعه نظم و انضباط اجتماعی، تقویت امنیت و ارتقای سطح سلامت اجتماعی کودکان و نوجوانان، تلاش در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید و رفتارهای پرخطر، تقویت روحیه مشارکت جویی و مسئولیت پذیری، خودباوری و اعتماد به نفس در بین کودکان و نوجوانان، توسعه سطح خدمات مشاوره ای و مددکاری اجتماعی برای کودکان و نوجوانان و خانواده های آنان، همکاری در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع آسیب و جرم با تعامل، مشارکت و هم افزایی طرفین؛ و…از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه آمده است.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه در این جلسه، ضمن معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری، کانون را به عنوان یکی از مهمترین نهادهای آموزشی و تربیتی کشور و از جمله متولیان فرآیند آموزش و تربیت آینده سازان نظام مقدس اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: تاثیر فعالیت هایی که در کانون پرورش فکری برای کودکان و نوجوانان انجام می شود از سایر نهادهای فرهنگی بیشتر است، چون کودکان و نوجوانان با رغبت قلبی به مراکز کانون می آیند.

فتاحی با اشاره به اجرای برنامه های موفق مشترک فرهنگی در طی سالیان اخیر با نیروی انتظامی، این همکاری ها را بسیار درخشان ارزیابی کرد و گفت: پیگیری انجام برنامه ها از سوی نیروهای زحمتکش نیروی انتظامی قابل ارجگذاری است.

مدیرکل کانون استان کرمانشاه همچنین افزود: کاری که با همکاری نیروی انتظامی می‌توانیم در حوزه کودکان و نوجوانان انجام دهیم، این فعالیت برای مسئولین کانون نیز ارزشمند است.

او گفت: کانون پرورش فکری، رسالتش؛ به ثمر رساندن اهداف تربیتی است. و بسیاری از فعالیت‌های مراکز کانون(مثل: قصه‌گویی، قرآن، کتاب‌خوانی، و…) نیز برای رسیدن به این اهداف طراحی و اجرا می‌شود.

سرتیپ دوم ستاد «علی‌اکبر جاویدان»، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه خود نیز در کودکی عضو کانون پرورش فکری(شهرستان اسلام آباد غرب) بوده است و با این نهاد فرهنگی آشنایی دارد، کانون را یک «نهاد مقدس» نامید و افزود: از دوران دبستان با کانون آشنا شدم و از ظرفیت فرهنگی آن استفاده کردم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین گفت: حضور نیروهایی که تاثیر عمیقی در حوزه آموزش دارند و در کانون مشغول به خدمت هستند، مایه خوشحالی و امیدواری است.

او افزود: پایه و اساس آموزش در جامعه را باید از دوران کودکستان و مدرسه آغاز کنیم. چون این قشر از جامعه، هدف اصلی درگیری‌های ناشی از آسیب‌های اجتماعی هستند.

سرتیپ دوم ستاد «علی‌اکبر جاویدان» گفت: واقف هستیم که در حوزه آگاهی‌بخشی، اگر برنامه‌های مناسبی در راستای خودمراقبتی شکل بگیرد،  در آینده یک انسان ضابطه‌مند در بستر یک جامعه قانونمند به وجود خواهد آمد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان این دیدار و پس از امضای تفاهم‌نامه فرهنگی، گفت: هرچه نهادهای دیگر در حوزه‌های اجتماعی به یکدیگر کمک کنند، ما می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم و برای احیای ارزش‌های واقعی در جامعه گام برداریم.

بر همین اساس، با امضای این تفاهم‌نامه دوجانبه، کانون و نیروی انتظامی متعهد به اجرای برنامه‌های مختلفی همچون؛ همکاری در برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، آموزشی و همایش‌های علمی در خصوص پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توسعه انضباط اجتماعی، کمک به آموزش و ارتقای سطح فرهنگ ترافیک و رانندگی کم‌خطر، کمک و مشارکت در آموزش و توانمندسازی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری، همکاری و مشارکت در تولید محتوای فرهنگی و آموزشی در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فراهم کردن زمینه لازم به منظور حضور کارشناسان انتظامی، همکاری  و مشارکت در اجرای طرح پیشگیرانه، و…شدند

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.