• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

گشایش شیرین از بخت‌بسته خسروی

  • کد خبر : 7698
  • 07 شهریور 1398 - 6:21
گشایش شیرین از بخت‌بسته خسروی

عبدالله مرادی – میلکان مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین، سهل ترین و قدیمی ترین مرز ایران با مرکز عراق حدود یک دهه است که با توجه به درگیریهای داخلی کشور عراق مورد کم لطفی قرار گرفته وحدود ۶سال است که این مرز بر روی زوار بسته مانده است. وعده بازگشایی این مرز بین المللی […]

عبدالله مرادی – میلکان
مرز خسروی به عنوان نزدیک ترین، سهل ترین و قدیمی ترین مرز ایران با مرکز عراق حدود یک دهه است که با توجه به درگیریهای داخلی کشور عراق مورد کم لطفی قرار گرفته وحدود ۶سال است که این مرز بر روی زوار بسته مانده است. وعده بازگشایی این مرز بین المللی هرساله در آستانه اربعین موجب خرسندی مردم کرمانشاه به ویژه شهرستانهای در مسیر تردد زوار می شود.
امیدواریم امسال در این شادی پشیمانی نباشد و شاهد تردد زوار اربعین حسینی از این مرز باشیم.
رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران در نشست خبری مشترک با یاسین الیاسری، وزیر کشور عراق از بازگشایی مرز خسروی، برقرار کننده ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق، براساس تفاهمنامه امضا شده میان دو کشور خبر داد.
فضلی اظهار داشت: تفاهمنامه ای را امضا کردیم که قبلا توسط همکاران ما در وزارت کشور ایران و عراق تهیه شده و تمام موارد مربوط به روابط دو جانبه در حوزه های امنیتی، مرزی و همکاری های بین نیروهای پلیس دو کشور در این تفاهمنامه آمده است.
وزیر کشور عراق نیز گفت: امروز تفاهمنامه ای را امضا کردیم که مکانیسم و راهکار ورود و خروج زوار اربعین به خاک عراق را مشخص می کند. این تفاهمنامه موجب می شود ورود و خروج زوار ایرانی به عراق با سهولت انجام شود.
الیاسری در ادامه افزود: دروازه خسروی به دروازه‌های دیگر اضافه شد و این امر باعث می شود ورود زوار به خاک عراق به آسانی انجام شود و بار سنگین دروازه‌های دیگر کاهش یابد.
استاندار کرمانشاه در نشست ستاد مدیریت و ساماندهی زائرین اربعین حسینی بیان داشت: بازگشایی مرز خسروی پروسه ای نفسگیر و پرچالش بود که به لطف خدا و عنایت امام حسین علیه السلام محقق شد تا مردم استان کرمانشاه رسما به نقش تاریخی خود مبنی بر میزبانی زائرین اباعبدالله الحسین (ع) برگردند.
هوشنگ بازوند افزود: در نظر داریم که بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده، احتمالا در ۸ شهریور جشن بازگشایی و افتتاح رسمی مرز خسروی را با حضور وزیر کشور برگزار کنیم.
وی با بیان اینکه ستاد اربعین تحت مدیریت و نظر معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری به صورت شبانه روزی در قصرشیرین مستقر میشود تصریح کرد:. مدیران با نمایندگان تامالاختیار آنها تا موانع را برطرف نکرده اند به مرکز استان برنگردند.
کرمانشاه آماده میزبانی۱.۲ میلیون زائر در ایام اربعین می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: برای ایام اربعین این استان آماده میزبانی ۱.۲ میلیون زائر می‌شود.
مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در نشست ستاد اربعین استان کرمانشاه که با حضور اعضای کمیته زیرساخت ستاد اربعین کشور برگزار شد، اظهار داشت: زیرساختهای استان کرمانشاه برای اربعین نسبت به استان مجاور همچون ایلام بسیار بهتر است.
وی افزود: در سالهای گذشته که مرز خسروی بازگشایی نشد، از مسیر استان کرمانشاه حدود ۵۰۰ هزار نفر به مرز مهران راهی شدند و امسال برای حضور یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر هدف گذاری شده است و لذا زیرساختها باید دو برابر ارتقا یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه با اشاره به بازدید از زیرساختهای موجود گفت: طرح جامع اربعین به مراحل خوبی رسیده و به دنبال ایجاد یک طرح منطقه ای هستیم تا برنامه‌ریزی مناسبی برای خدمت رسانی در مرزها انجام دهیم.
سالاری با بیان اینکه زوار از سه طریق ارتباطات ریلی، هوایی و زمینی می‌توانند به کرمانشاه سفر کنند، ادامه داد: در حال حاضر فرودگاه کرمانشاه تجهیز شده و آماده است و قطار هم امسال داریم.
این مسئول بیان داشت: همچنین در برنامه تدارک ۵ پارکینگ بزرگ با ظرفیت بالایی در قصرشیرین در نظر گرفته شده و برنامه‌ریزی لازم برای نقل و انتقال زوار انجام شده است.
وی گفت: اردوگاه استراحت موقت در پارکینگ‌های فوق در نظر گرفته شده و ظرفیت اقامتی این منطقه باید دوبرابر افزایش یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: همچنین نقاط کور شبکه های ارتباطی شناسایی شده و باید برطرف شود.
به گفته سالاری افزایش مجتمع های خدمات رفاهی بین شهری، کارخانه های یخ در مسیر، چهارخطه کردن بزرگراه کربلا، مجهز کردن کل مسیر به پایش تصویری و… از جمله دیگر کارهای در دست اقدام است.
این مسئول با تصریح اینکه مرز خسروی این قابلیت را دارد که در هر دقیقه ۱۲۰ نفر از مرز خارج شوند، افزود: ۲۹ گیت در مرز خسروی داریم و در عراق هم همین تعداد وجود دارد.
سالاری همچنین تاکید کرد: استانهای معین سال گذشته همکاری لازم و کافی را نداشتند، لازم است وزارت کشور دستور حضور فعال به آنها را داشته باشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7698

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.