• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1

حمایت مستمر از مادران در دوران شیردهی سلامت جامعه را به دنبال دارد

  • کد خبر : 7477
  • 14 مرداد 1398 - 15:03
حمایت مستمر از مادران در دوران شیردهی سلامت جامعه را به دنبال دارد

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر هر ساله از ۱ تا ۷ آگوست (۱۰ تا۱۶ مرداد) برای تشویق شیردهی و بهبود سلامت نوزادان در سراسر جهان جشن گرفته می شود. به گزارش خبرنگار میلکان، WHO با یونیسف و شرکای خود در سال جاری تلاش دارند تا اهمیت سیاست های دوستانه خانواده را برای تسهیل شیردهی […]

هفته جهانی تغذیه با شیر مادر هر ساله از ۱ تا ۷ آگوست (۱۰ تا۱۶ مرداد) برای تشویق شیردهی و بهبود سلامت نوزادان در سراسر جهان جشن گرفته می شود.
به گزارش خبرنگار میلکان، WHO با یونیسف و شرکای خود در سال جاری تلاش دارند تا اهمیت سیاست های دوستانه خانواده را برای تسهیل شیردهی و کمک به والدین در پرورش و پیوند با فرزندانشان در اوایل زندگی، هنگامی که بیشترین اهمیت دارد را انجام دهد.
این حمایت‌ها شامل تصویب مرخصی زایمان برای حداقل ۱۸ هفته و مرخصی زایمان به آقایان برای ترغیب مسئولیت مشترک و مراقبت از فرزندانشان بر مبنای مساوی است. مادران همچنین برای محافظت و پشتیبانی از توانایی خود در ادامه شیردهی پس از بازگشت به محل کار با دسترسی به معافیت های تغذیه با شیر مادر، به محل کار دوستدار والدین نیاز دارند. فضای ایمن ، خصوصی و بهداشتی برای بیان و ذخیره شیر مادر و مراقبت مقرون به صرفه برای کودکان.
تغذیه با شیر مادر باعث بهتر شدن سلامت مادران و کودکان می شود. افزایش شیردهی به سطح جهانی تقریباً می تواند بیش از ۸۰۰هزار زندگی در هر سال را نجات دهد، که اکثر آنها بچه های زیر ۶ ماه هستند. تغذیه با شیر مادر خطر ابتلای مادران به سرطان سینه، سرطان تخمدان، دیابت نوع ۲ و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. تخمین زده می شود که افزایش شیردهی می تواند از ۲۰هزار مرگ و میر مادران در هر سال به دلیل سرطان پستان جلوگیری کند.
WHO توصیه می کند که شیر مادراز یک ساعت پس از تولد کنید تا ۶ ماهگی تنها غذای کودک باشد و پس از آن در کنار غذاهای مکمل مغذی باید تا ۲ سال یا بالاتر شیر دهی باید ادامه داده شود.سازمانهای جهانی خواهان تدوین و اجرای سیاستهای دوستدار خانواده هستند که زمان، مکان و حمایتهای لازم برای تغذیه کودکانبا شیر مادر را در اختیار همه مادران قرار دهند.
وجود مهدکودک درمحل کار مادر بدین معناست که وی می‌تواند هر چند ساعت یک بار در روز، کودکش را با شیر خود تغذیه کند.
حمایت از تغذیه با شیر مادر میتواند تداوم اشتغال کارمندان در شرکت و افزایش رضایت شغلی را در پی داشته و به والدین کمک کند تا روزهای کمتری از کار غیبت کنند.
مادران در محل کار به فضاهای راحت و مناسب برای تغذیه کودکانشان با شیر خود یا دوشیدن شیر و همچنین به مرخصی های بیشتری به همراه حقوق، نیاز دارند. اکنون زمان این کار فرا رسیده است.
بازگشت به کار برای بسیاری از مادران کارمند، مانعی برای تغذیه کودکانشان با شیر مادر « یعنی بهترین غذای ممکن » است.
ترویج تغذیه با شیر مادر، اولین گامی است که میتوانیم در جهت سلامت نوزادان و مادران در دوره شیردهی برداریم.
بدین منظور، پیدا کردن راههای مناسب جهت ترویج تغذیه با شیر مادر، حمایت از مادران در دوره شیردهی و آموزش مراقبتهای بهداشتی از جمله شیردهی صحیح بسیار حائز اهمیت است.
حمایت مستمر از مادران در دوره شیردهی میتواند تغییرات تدریجی و دائمی در زندگی اجتماعی آنها ایجاد کرده و نهایتا سلامت جامعه را به همراه داشته باشد.
از اهداف اصلی هفته جهانی تغذیه با شیر مادر میتوان به تشویق مادران به تداوم شیردهی، دستیابی به فواید باورنکردنی شیر مادر ومحافظت از کودکان در برابر بیماریهای کشنده از جمله زردی، پنومونی و وبا و… اشاره کرد.
شیر مادر حاوی ترکیب مناسبی از چربی، ویتامین و پروتئین است. به همین دلیل، یک تغذیه ایدهآل و ضروری برای رشد نوزاد محسوب می‌شود.
آنتی بادی موجود در شیر مادر به مقاومت بدن کودک در برابر عوامل ویروسی و باکتریایی کمک میکند. همچنین تغذیه با شیر مادر میتواند ریسک ابتلای کودک به بیماریهایی مثل آسم و آلرژی را کاهش دهد

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=7477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.