• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

افسردگي بيا حرف بزنيم

  • کد خبر : 746
  • 14 دی 1395 - 8:44
افسردگي بيا حرف بزنيم

سازمان جهاني بهداشت درآغازين روزهاي سال ۲۰۱۷شعار سال خود را با عنوان “»افسردگي – بيا حرف بزنيم«” اعلام کرد . اين شعار منحصر به فرد به موضوع بهداشتي ويژه اي که نگراني مردم در سراسر جهان است پرداخته است . افسردگي که با وجود دنياي پر هياهو و ديجيتالي امروز مريضي فراگير و پنهاني شده […]

سازمان جهاني بهداشت درآغازين روزهاي سال ۲۰۱۷شعار سال خود را با عنوان “»افسردگي – بيا حرف بزنيم«” اعلام کرد .
اين شعار منحصر به فرد به موضوع بهداشتي ويژه اي که نگراني مردم در سراسر جهان است پرداخته است . افسردگي که با وجود دنياي پر هياهو و ديجيتالي امروز مريضي فراگير و پنهاني شده است .
افسردگي همه سنين ، همه سطوح زندگي وهمه کشورها را در برمي گيرد .اين امر باعث اضطراب رواني وتاثير برتوانايي مردم حتي درانجام ساده ترين کارهاي روزمره و گاهي پيامدهاي مخربي در روابط خانوادگي ودوستانه وعدم توانايي ادامه زندگي مي شود.
» بيا حرف بزنيم« چه شعار ساده و کم خرجي را سازمان بهداشت جهاني براي مقابله با افسردگي انتخاب کرده است. واقعا حرف زدن يکي از اساسي ترين کمبودهاي بشر امروز است . اين کمبود شايد در بين نوجوانان و جوانان به خوبي احساس نشود چون با همين شرايط رشد کرده اند اما کساني که از سن بالاتري برخوردارند اين کمبود را بيشتر احساس مي کنند .
جوانان و نوجوانان بدون اطلاع از اينکه خود را از چه نعمت بزرگي محروم مي‌کنند به خاطر مسائل اجتماعي و فضاي مجازي همواره در تنهايي خود غرق مي شوند و از گفتگو با پدر و مادر ، برادر ، خواهر و يا دوستان دوري مي کنند و همين عدم حرف زدن ها باعث مشکلات عديده اي در بين آنها مي‌شود که يکي از آنها افسردگي است.
همين افسردگي در حالات حاد مي تواند منجر به خودکشي شود، که درحال حاضر دومين علت اصلي مرگ وميرافراد ۲۹-۱۵ سال است .
براساس آمار سازمان بهداشت جهاني تعداد خودکشي‌ منجر به مرگ در ايران در سال‌ ۹۴، ۴۰۲۰ مورد بوده است و سنين ۱۵ تا ۲۵ سال بيشترين آمار خودکشي منجر به فوت را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.
متاسفانه استانهاي غربي کشور بيشترين آمار خودکشي در کشور را دارند که مي‌تواند جاي نگراني داشته باشد. هرچند نمي شود همه اين خودکشي‌ها را به بيماري افسردگي ربط داد اما مي توان با توجه به بافت همگن سنتي و عشيره‌اي منطقه همان دليل حرف نزدن را يکي از دلايل اين اقدام دانست .
بيا با هم حرف بزنيم؛ حرف زدن مي تواند سوء تفاهم ها را از بين ببرد. کدورت ها را به آشتي ختم کند و در اکثر موارد مشکلات را مرتفع کند. شايد همين جواناني که بيشترين آمار خودکشي را به خود اختصاص داده اند اگر کسي را براي شنيدن حرفهايشان پيدا مي کردند کارشان به اينجا نمي کشيد .
پدر و مادرهاي امروز بيشترين دغدغه خود را کار و در آمد زايي مي دانند و تنها احتياج فرزند را پول . اما اين شرايطي است که شما پدر و مادرها فراهم کرده ايد که فرزندانتان به چشم کارت اعتباري به شما نگاه کنند . اين فرزندان و حتي همسران، بيشتر از آنکه به پول شما نياز داشته باشند به هم صحبتي و ابراز محبت شما نياز دارند.
کودکان ما از روي ناچاري و تنهايي به گوشي هوشمند و بازي هاي کامپيوتري روي آورده اند .
در عين حال ، افسردگي مي تواند پيشگيري و درمان شود . شناخت بهتر از ماهيت افسردگي ، چگونگي پيشگيري و درمان آن به کاهش انگ مرتبط با اين شرايط ، کمک خواهد کرد و منجر ميشود که افراد بيشتري به دنبال کمک و راهنمايي باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=746

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.