• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1
شهردار منطقه 2 کرمانشاه:

خدمات رساني به مناطق کم برخوردار برنامه اصلي شهرداري براي سال ۹۵ است/ تمام خيابان‌هاي مهديه(دره‌دراز) آسفالت شده‌اند

  • کد خبر : 696
  • 06 دی 1395 - 14:48
خدمات رساني به مناطق کم برخوردار برنامه اصلي شهرداري براي سال ۹۵ است/ تمام خيابان‌هاي مهديه(دره‌دراز) آسفالت شده‌اند

اصلاح هندسي چهارراه ديزل آباد يكي از چالشي ترين اقدامات اخير شهرداري كرمانشاه بود. شهردار منطقه ۲كرمانشاه گفت:اصلاح هندسي چهارراه ديزل آباد از مصوبات سال هاي گذشته شوراي ترافيك استان بود كه به خاطر مسائل اجتماعي هيچ يك از شهرداران دست به اين اقدام نزده بودند. پژوهنده افزود:با بستن اين تقاطع مسير شمال به جنوب […]

اصلاح هندسي چهارراه ديزل آباد يكي از چالشي ترين اقدامات اخير شهرداري كرمانشاه بود.
شهردار منطقه ۲كرمانشاه گفت:اصلاح هندسي چهارراه ديزل آباد از مصوبات سال هاي گذشته شوراي ترافيك استان بود كه به خاطر مسائل اجتماعي هيچ يك از شهرداران دست به اين اقدام نزده بودند.
پژوهنده افزود:با بستن اين تقاطع مسير شمال به جنوب شهر كرمانشاه بدون توقف و گره ترافيكي طي خواهد شد.با اصلاح هندسي در تقاطع ايثار مشكل ترافيك روزهاي اول حل شد و خودروهايي كه بخواهند به سمت شرق كمربندي برگردند دركمتر از ۲دقيقه اين کار را انجام مي دهند.
وي تصريح كرد:اين منطقه از شهرداري با مساحت ۲هزار هكتار، جمعيتي در حدود ۱۳۵ هزار نفر را درخود جاي داده است.
شهردار منطقه دو اين منطقه را شامل سه بخش اعيان نشين ،بافت فرسوده و بخشي از محلات قديمي شهر و محلات كم برخورداردانست و گفت:اين سه بخش با سه فرهنگ و تقاضاي مختلف شرايط خدمت رساني ويژه اي را براي مديريت شهري مي طلبد.
وي اظهار داشت:براساس دستوالعمل شهردار كرمانشاه،امسال خدمات رساني به محلات كم برخوردار در دستور كار قرار گرفت و خدمات ويژه اي براي شهرك هاي امام خميني (ره) ،دولت آباد و روستاي دره دراز كه جديدا با نام شهرك مهديه به شهر الحاق شده است در نظر گرفته شد.
پژوهنده تصريح كرد:۳۵ هزار متر مربع از خيابان هاي شهرك مهديه كه كاملا خاكي بود آسفالت شده است و ۲۵هزار مترمربع نيز زيرسازي و آماده آسفالت شده است.
وي از احداث بلوار پارك در بافت مسكوني مهديه خبر داد و گفت:چون بافت اين شهرك هنوز شكل روستايي خود را حفظ كرده است كار سختي را براي خيابان كشي وخدمات رساني به آنها داريم.
شهردار منطقه ۲ تأكيد كرد:بلواري كه در اين شهرك احداث شده است با اعتباري بالغ بر ۳۵۰ ميليون تومان علاوه بر طراحي ترافيكي و درختكاري ،فضاي سبزي به طول ۵۰ متر و عرض ۱۵ متر را فراهم آورده است.
درجريان بازديد خبرنگاران از سالن چند منظوره وحدت شهردار منطقه ۲ تصريح كرد:اين مجموعه با مساحت يك هزار و ۵۰۰متر مربع در يكي از دورافتاده ترين نقاط شهري كرمانشاه احداث شده است و توسط اداره تربيت بدني شهرداري كرمانشاه در حال بهره برداري و خدمات رساني به اهالي محله هاي دولت آباد و شهرك مهديه مي باشد.
وي با اشاره به اينكه مردم شهرك مهديه و فرزندان آنها كوچك ترين آسيبي به وسايل بازي اين پارك كه با مساحت يك هزار و ۲۰۰ متر براي آنها احداث گرديده وارد نكرده اند ادامه داد:فاز دوم اين پارك نيز با مساحت سه هزار متر در حال احداث است كه ابتداي سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.
پژوهنده احداث باغ راه از شهرك مهديه تا ورودي دولت آباد كه جاده ورودي كرمانشاه از سراب نيلوفر محسوب مي‌شود را يكي ديگر از اقدامات شهرداري منطقه دو برشمرد و گفت:اين مسير به محل تخليه نخاله هاي ساختماني و پارك ماشين سنگين تبديل شده بود كه براي بهبود فضاي شهري و افزايش سرانه فضاي سبز اين منطقه، اقدام به احداث باغ راهي به طول ۲كيلومتر و عرض ۱۰ متر با اعتباري بالغ بر ۷۰۰ ميليون تومان كرده_ايم.
وي اين باغ راه را بزرگترين پارك درحال احداث كرمانشاه پس از سراب قنبر با مساحت ۴۰ هزار متر مربع عنوان كرد.
شهردار منطقه ۲ يکي از گره‌هاي ترافيکي اين منطقه را تقاطع بلوار شهيد باهنر (دولت آباد) و سه راه دولت آبادعنوان کرد و گفت: طرحي با کمک معاونت حمل و نقل ترافيک شهرداري تهيه و در شوراي ترافيک تصويب شد و با کمترين هزينه موجبات رضايت شهروندان را فراهم کرده است و از آشفتگي و نابساماني ترافيک اين منطقه کاسته شده، حتي آمار تصادفات اين نقطه نيز کاهش چشمگيري داشته است.
وي اظهار داشت: با توجه به تازه‌سازبودن شهرک امام خميني(ره) علاوه بر آسفالت خيابان و معابر آن که همگي انجام شده نيازمند فضاي سبز است . در همين راستا دومين پارک شهرک با مساحت ۳هزار و ۲۰۰ متر مساحت واعتبار ۳۰۰ ميليون تومان اعتبار به پايان رسيده است. در سال آينده نيز دو پارک احداث خواهد شد و مجموع پارک‌هاي محلي آن به چهار پارک خواهد رسيد.
پارک معلم يکي از پارک‌هاي بزرگ شهر با بيش از ۲/۵ هکتار وسعت است که در آن يک سالن آمفي تئاتر رو‌باز احداث شده و طي چند ماه فعاليت آن شاهد برگزاري مراسم‌هاي فرهنگي خوبي در آن بوده‌ايم که از آن جمله مي‌توان به تقدير از خانواده شهداء مدافع حرم ، برگزاري مراسم دعاي ندبه و… اشاره کرد. البته محوريت اصلي برنامه‌هاي اين سالن رو‌باز در خصوص بانوان است.
در پارک معلم مکاني جهت انجام ورزش همگاني و صبحگاهي بانوان تدارک ديده شده که اطراف آن محصور شده و بانوان به راحتي مي‌توانند در آن ورزش کنند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=696

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.