• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

تفاهم نامه همکاری بین دانشکده تربیت بدنی و آموزش و پرورش تدوین می شود

  • کد خبر : 6584
  • 25 اردیبهشت 1398 - 7:57
تفاهم نامه همکاری بین دانشکده تربیت بدنی و آموزش و پرورش تدوین می شود

 اولین نشست مشترک اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه رازی با مدیران حوزه ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،  در دانشکده علوم ورزشی برگزار شد. به گزراش میلکان آنلاین ، در این نشست، دکتر عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته […]

 اولین نشست مشترک اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ورزشی و تربیت بدنی دانشگاه رازی با مدیران حوزه ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه،  در دانشکده علوم ورزشی برگزار شد.

به گزراش میلکان آنلاین ، در این نشست، دکتر عیدی رئیس دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته دنیا، قهرمانان ورزشی به صورت کلاسیک در مدارس شناسایی می‌شوند و به سطوح بالا دست پیدا می‌کنند.

 این مسئول در ادامه، تربیت بدنی را از جمله رشته‌هایی دانست که از علوم مختلف مانند فیزیولوژی، مدیریت، جامعه شناسی، روانشناسی برای تقویت و تربیت جسم و روان انسان استفاده می‌کند.

وی افزود: فارغ التحصیلان این رشته در طی دوران تحصیل با آمادگی جسمانی، آناتومی، روانشناسی عمومی، تغذیه و بهداشت مواد غذایی، فیزیولوژی، تأسیسات و اماکن ورزشی، آزمون‌های ورزشی و… آشنا شده و در تمرینات عملی ورزش‌های فوتبال، والیبال، ژیمناستیک، بدمینتون، شنا، دو و میدانی، بسکتبال، کشتی، تیراندازی، هندبال، تنیس روی میز و… شرکت می‌کنند.

 عیدی گفت: در این رشته تحصیلی دانشجویان تا حد یک پزشک‌یار با جسم انسان آشنا شده و از سویی دیگر بخشی از دروس این رشته شامل علوم تربیتی است تا دانشجوی این رشته با کنش و واکنش انسان‌ها آشنا شود و بتواند به عنوان یک مربی با ورزشکاران یا دانش آموزان به درستی برخورد کند.

 در ادامه، سلمان محمدی معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به ارائه گزارشی در خصوص تاریخچه همکاری فی مابین و اهمیت موضوع پرداخت و اظهار داشت: از سال ۱۳۰۶ هجری شمسی بر اساس قانونی که از تصویب مجلس شورای ملی وقت گذشت، درس تربیت بدنی و ورزش به صورت اجباری جزء برنامه‌های درسی تمام دوره‌های تحصیلی قرار گرفت.

 محمدی افزود: تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از سال ۱۳۲۳ در سطح کشور با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناسی مسئول و در سطح شهرستان با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناس مسئول و در سطح شهرستان با عنوان مسئول تربیت بدنی آموزشگاه‌ها شروع به فعالیت کرد.

 وی بیان کرد: ضرورت ارتقاء تشکیلات تربیت بدنی آموزشگاه‌ها از سال‌های قبل از انقلاب مطرح بود تا اینکه برای اولین بار در سال ۱۳۵۷ تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از اداره کل به معاونت ارتقاء پیدا کند. اگر چه این ارتقاء تشکیلات باعث خشنودی جامعه ورزش کشور گردید اما کمتر از یک سال مجدداً تشکیلات تربیت بدنی از معاونت در سطح وزارت آموزش و پرورش به یک اداره کل زیر نظر معاون پرورشی تنزل پیدا کرد.

 محمدی در ادامه افزود: طی دو دهه اخیر، موضوع ارتقاء تشکیلات همیشه توسط متخصصین و کارشناسان تعلیم و تربیت، تربیت بدنی مطرح بود تا اینکه درسال ۱۳۷۸ به پیشنهاد معاون پرورشی وقت، اداره کل تربیت بدنی به دو اداره کل تربیت بدنی دختران و پسران درسطح ستاد تفکیک و این تشکیلات در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیز تحقق پیدا کرد. به‌رغم نرخ بالای جمعیت جوان درکشور و علاقه قشر عظیمی از مردم به ورزش، همچنان جامعه ما، با ناکامی‌ها، معضلات و مشکلات در ورزش، این پدیده همگانی، روبروست.

 وی حمایت دولت از ورزشگاه‌ها و مسابقات فصلی، ایجاد امکانات و بسترهای فعالیت ورزشی در مدارس و به کارگرفتن مدیران آگاه و مسلط در بخش‌های مرتبط با ورزش را از جمله نیازهای اولیه جامعه ورزشکاری برشمرد.

 در ادامه، ارائه تفاهم نامه‌ای با ۱۴ محور مورد بحث و تبادل نظر بین اساتید و مدعوین قرار گرفت و مقرر گردید کارگروهای ویژه‌ای در خصوص تدوین برنامه‌ای عملیاتی تشکیل گردد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.