• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب :

پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب، وسیله خودنمایی و تبلیغ برخی از مدیران و  نمایندگان مجلس شده است

  • کد خبر : 6455
  • 19 اردیبهشت 1398 - 15:24
پروژه پتروشیمی اسلام آبادغرب، وسیله خودنمایی و تبلیغ برخی از مدیران و  نمایندگان مجلس شده است

سیداحمد اسماعیلی، مدیرعامل شرکت کاشی کاژه و عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در گفتگو با تیترنیوز گفت: پتروشیمی اسلام آباد غرب (ماهان شیمی زاگرس) پروژه ای است ملی و عظیم با سرمایه گذاری ۱.۶میلیارد یورو که در نوع خود کم نظیر است. این پروژه با هدف دست یابی سریع به بازار های […]

سیداحمد اسماعیلی، مدیرعامل شرکت کاشی کاژه و عضو هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی اسلام آبادغرب در گفتگو با تیترنیوز گفت: پتروشیمی اسلام آباد غرب (ماهان شیمی زاگرس) پروژه ای است ملی و عظیم با سرمایه گذاری ۱.۶میلیارد یورو که در نوع خود کم نظیر است.

این پروژه با هدف دست یابی سریع به بازار های عراق،ترکیه و آسیای میانه طراحی شده است.

وی میزان سرمایه گذاری بدون هزینه های زیربنایی ( زمین –آب – برق – گاز …. ) پتروشیمی ماهان‌شیمی‌زاگرس را  معادل۱.۶ میلیارد یورو یا ۱۶ هزار میلیارد تومان با نرخ نیمائی عنوان کرد و تصریح کرد؛ محصول نهائی HDPE به میزان ۴۵۰هزار تن در سال و PP به میزان ۲۸۰ هزار تن در سال  می‌باشد.
مدیران این شرکت توانسته‌اند مجوز خوراک را تیرماه ۹۴ از وزارت نفت و  مجوزهای محیط زیست و برق در سال‌های ۹۴و ۹۵ اخذ شد و قراردادهای خرید گاز ،آب و زمین را در سال‌های ۹۴ و ۹۶ بسته شده است.

اسماعیلی در خصوص قرارداد های خارجی نیز خاطر نشان‌کرد: قرارداد متانول با مشارکت کازال سویس و پیدک در مهر ۹۵، قرارداد M.T.O,. با مشارکت U.O.P. انگلیس و پیدک در فرودین ۹۷ وقرارداد تاسیسات نیز با شرکت Fortune چین در مرداد ۹۶ بسته شده است.

مدیران شرکت توانستند در تیرماه ۹۵ مجوز خزانه داری آمریکا را نیز  برای انعقاد قرارداد U.O.P. دریافت کنند.  تامین اعتبار ارزی از محل تبصره ۳ ماده واحده بودجه کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی در خرداد ۹۶ صورت گرفت و
مسدودی ارز اعتبار فایناس بانک مرکزی اذر ۹۶ و تمدید ان اردیبهشت ۹۷ نیز انجام شد به عاملیت بانک عامل بانک سامان ۹۷ .
عضو هیئت مدیره‌ پتروشیمی اسلام آباد تاکید کرد : سهم بخش خصوصی ۱۵% یا ۲۴۰ میلیون یورو است و محل تامین آن سهامداران فعلی و عرضه وفروش سهام به مردم است.
سهم بخش دولتی ۸۵ %یا ۳۶۰/۱ میلیارد یورو و محل تامین آن تبصره ۳ ماده واحده می باشد.

وی اظهارداشت:  آنچه که انجام شده تمامی وظایفی بوده که در داخل کشور و بدون نقص توسط هیئت مدیره به انجام رسیده و تقریبا اقدامی انجام نشده ای که در حدود مسئولیت مدیران آن بوده باشد وجود ندارد. تنها کاری که انجام نشده تامین سرمایه اصلی طرح توسط دولت تعیین تکلیف با فاینانسور خارجی است .
اعضاء هیئت مدیره بواسطه سابقه پیشین در صنعت پیشتاز کلیه طرح های فایناس در کل کشور هستند و هیچ تشکیلات دیگری اعم از دولتی یا خصوصی در سطح مشابه تا بدین حد پیشرفت نداشته اند.
این کارآفرین گفت: متاسفانه مشاهده می‌شود که این طرح عظیم وسیله خودنمائی و تبلیغ برخی از مدیران و  نمایندگان مجلس شده است .
هیئت مدیره ماهان شیمی عملاً اقدام دیگری ندارد که انجام دهد مگر گرفتن پول از مردم محروم و احداث چند سوله و جاده و افزودن مشکلات برای دولت و ایجاد نارضایتی چنانکه بانکها و موسسات مالی انجام داده اند بدیهی است از انجا که بخش خصوصی پاسخگوی اعمال خویش است و در مقابل مردم مسئول است تا اطمینان از تامین منبع مالی اقدام به فروش سهام و تامین نقدینگی نخواهد کرد این کار از این هیئت مدیره بر نمی آید، همان طور که در جلسه حضوری با استاندار کرمانشاه آقای بازوند اعلام گردید هر کس و هر سازمانی که قادر است قدمی فراتر از این انجام دهد بسم الله.
با توجه به بنیه مالی بانکهای داخلی وتوان بخش خصوصی . بدون تامین اعتبار فایناس هر گونه اقدامی از جانب هر کسی که صورت بگیرد مقصود دیگری جز سرمایه گذاری مشروع و ایجاد صنعت و اشتغال دارد .
نکته قابل توجه برای ایجاد انگیزه برای مسئولین دلسوز و نمایندگان محترم مجلس خارج از اشتغال زایی برای رکوددار بیکاری اینست که درآمد ارزی این مجموعه ارز اوری ۸۰۰ میلیون دلاری آن در کشور قابل ملاحظه میشد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6455

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.