• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
شعار روز جهانی سلامت 1398:

«مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت»

  • کد خبر : 6268
  • 01 اردیبهشت 1398 - 21:07

پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است.کلید دستیابی به این هدف حصول اطمینان از این امراست که هرکسی بتواند به مراقبتهای مورد نیاز خود در هر زمان که به آن نیاز دارد دسترسی داشته باشد. کشور هایی در نقاط جهان به پیشرفت هایی در این حوزه نائل شده اند . با این وجود […]

پوشش همگانی بهداشت هدف نخست سازمان جهانی بهداشت است.کلید دستیابی به این هدف حصول اطمینان از این امراست که هرکسی بتواند به مراقبتهای مورد نیاز خود در هر زمان که به آن نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

کشور هایی در نقاط جهان به پیشرفت هایی در این حوزه نائل شده اند . با این وجود هنوز میلیونها نفر به هیچ یک از مراقبتهای بهداشتی دسترسی ندارند.تعداد بیشتری از افراد مجبورند که بین مراقبتهای بهداشتی و سایر هزینه های روزمره نظیر غذا ، پوشاک و یا حتی مسکن یکی را انتخاب کنند. به همین دلیل است که سازمان جهانی بهداشت ، برای روز جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۹ بر پوشش همگانی بهداشت تمرکز کرده است.

پوشش همگانی بهداشت متضمن این نکته است که تمامی افراد و جوامع بتوانند در هر زمان و هر مکانی که به خدمات بهداشتی با کیفیت نیاز داشته باشند، بدون بار مالی به آن دسترسی داشته باشند. این امر شامل طیف وسیعی از خدمات مورد نیاز در سراسر عمر از ترویج و ارتقا سلامت تا پیشگیری ، درمان ، بازتوانی و مراقبتهای تسکینی است و به بهترین نحو بر پایه یک سیستم قوی مراقبتهای بهداشتی اولیه، قابل عرضه می باشد. همچنین بهبود غذا و تغذیه به عنوان دومین اصل سیستم PHC درنظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6268

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.