• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
استاندار کرمانشاه:

ساخت و ساز در حریم رودخانه ها فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می کنند

  • کد خبر : 6250
  • 29 فروردین 1398 - 5:14
ساخت و ساز در حریم رودخانه ها فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می کنند

استاندار كرمانشاه گفت: رودخانه ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند زيرا ساخت و ساز در حریم رودخانه ها چالشی است که فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می کنند. به گزارش میلکان آنلاین، مهندس هوشنگ بازوند در نشست با هیئت مدیره و کارکنان شرکت آب منطقه ای از تلاش های مجموعه شرکت […]

استاندار كرمانشاه گفت: رودخانه ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند زيرا ساخت و ساز در حریم رودخانه ها چالشی است که فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می کنند.

به گزارش میلکان آنلاین، مهندس هوشنگ بازوند در نشست با هیئت مدیره و کارکنان شرکت آب منطقه ای از تلاش های مجموعه شرکت آب منطقه ای اظهار داشت: در یک سال گذشته، به ویژه در مدیریت مطلوب منابع آبی و تنظیم آبهای ورودی و خروجی سدها در سامانه بارشی اخیر تشکر می کنم.

مهندس بازوند افزود: اگرچه مجموعه مدیران استان با تمام توان در مدیریت پیش از بحران پای کار بودند، اما این مردم هوشمند، ولایتمدار و باذکاوت استان بودند که با مشارکت مطلوب خود، خطر سیل در استان را مدیریت و برطرف کردند.

مقام ارشد استان در ادامه با بيان اينكه رودخانه ها نباید تبدیل به کوچه و خیابان شوند، خاطرنشان ساخت: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها چالشی است که فرصت رودخانه ها را تبدیل به تهدید می کنند.

وي تصريح كرد: بارش ها و سیلاب های بهاری امسال پاسخ مناسبی به منتقدین سدسازی بود که اگر بارش های امسال با ظرفیت سدها مدیریت نمی شد، دامنه خسارات آن چندبرابر می شد. جا دارد یادی کنیم از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی که پرچمدار صنعت سدسازی بودند.

استاندار كرمانشاه گفت: امسال از نظر مالی، سال سختی پیش رو داریم اما انتظار داریم مدیران دستگاه های اجرایی استان باید نهایت توان خود را به کار گیرند که برای استان سرمایه سازی کنند لذا شرکت آب منطقه ای باید سعی کند در عین پایبندی به منافع ملی، سهم تخصیص آب استان را برای کمک به بخش صنعت و کشاورزی استان ارتقا دهد.

مهندس بازوند افزود: مدیرعامل آب منطقه ای فهرست جامع تخصیص های آب استان را ارائه کند تا بتوانیم در هفته آینده با نشست با مدیران ارشد وزارت نیرو تلاش کنیم که سهم تخصیص آب استان را افزایش دهیم تا در اقتصاد و توسعه استان نقش آفرینی مناسبی داشته باشد.

وي اظهار داشت: “آب” سرمایه ملی ماست و باید برای حفاظت از این سرمایه هرکاری که می توانیم انجام دهیم لذا از راه اندازی “پژوهشگاه آب” در استان حمایت می کنیم.

وي در پايان گفت: طرح گرمسیری میتواند طرح توسعه استان با محوریت آب باشد که این ظرفیت را دارد که منجر به اجرای پروژه های متعدد و در نتیجه ایجاد فرصت های شغلی فراوان برای جوانان استان شود. منتها باید سازوکار مناسبی برای آن بیندیشيم.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6250

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.