• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

ثبات بازار گام اول رونق تولید

  • کد خبر : 6237
  • 28 فروردین 1398 - 4:52
ثبات بازار گام اول  رونق تولید

مقام معظم رهبری سال ۹۸ را در تداوم نامگذاری های اقتصادی دهه اخیر سال «سال رونق تولید» نامگذاری کردند. ایشان با علم وآگاهی از شرایط کنونی جامعه با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملّی، قدرت خرید مردم و مشکل کارخانه‌جات از مسائل مهم است فرمودند: کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی». تولید […]

مقام معظم رهبری سال ۹۸ را در تداوم نامگذاری های اقتصادی دهه اخیر سال «سال رونق تولید» نامگذاری کردند.
ایشان با علم وآگاهی از شرایط کنونی جامعه با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملّی، قدرت خرید مردم و مشکل کارخانه‌جات از مسائل مهم است فرمودند: کلید این همه، عبارت است از «توسعه‌ی تولید ملّی». تولید اگر چنانچه به راه بیفتد، هم می‌تواند مشکلات معیشتی را حل کند، هم استغناء کشور از بیگانگان و دشمنان را تأمین کرده و مشکل اشتغال را برطرف کند، حتی میتواند مشکل ارزش پول ملّی را تا حدود زیادی رفع کند.
در جنگ اقتصادی که ایشان به زیبایی به آن اشاره کردند مانند هر جنگ دیگری منافقینی وجود دارد که در پشتیبانی و تجهیز جبهه های داخلی اختلال ایجاد می‌کنند، در لشکریان ایجاد ناامیدی می‌کند و آب در آسیاب دشمن می ریزند این منافقین باید شناسایی و با آنها برخورد قاطع بشود. درتاثیر و نقش دشمنان ایران به ویژه آمریکا و هم دستانش در شوک های اقتصادی و نوسانات بازار ارز در سال گذشته نمی توان شَک به دل آورد اما نباید دستهای کثیف داخلی را نیز نادیده گرفت چون قدرت دخالت خارجی ها به تنهایی امکان زدن چنین ضربه ای به اقتصاد ایران را ندارد.
در سالی هم که به نام رونق تولید نامگذاری شده است باید به تولید، سرمایه‌گذاری و فعالین اقتصادی کمک شود اما در این میان افرادی هستند که از تولید تنها گرفتن تسهیلات و پس ندادنش به بانک را یاد گرفته اند.
برای آنکه حقی از کسی ضایع نشود باید فعالین اقتصادی سره از سودجویان و سوءاستفاده کنندگان ناسره جدا شود.
اما آنچه در این میان دغدغه بسیاری از کارآفرینان و کارفرمایان در بخشهای تولیدی کشور است، موانع متعددی است که بر سر راه رونق تولید و کسب و کارهاست.
مهمترین موانع تولید از نظر فعالان و کارشناسان اقتصادی، «غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات»، «بی ثباتی سیاست ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب و کار»، «دشواری تأمین مالی از بانک ها» و «فساد و سوءاستفاده افراد از مقام و موقعیت اداری در دستگاههای اجرایی» عنوان شده است.
برای رسیدن به یک تولید پررونق اولین گام ثبات بازار است . در دوران جنگ قوانین در اتاق فکر و ستادهای فرماندهی پیشنهاد، وضع ، تصویب و دستور به اجرا داده می شود. امروز هم جنگ جنگ اقتصادی است و دستورات باید هم زمان با تحولات داده شود تا تاثیر خود را بر تولید، بازار و معیشت مردم بگذارد.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6237

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.