• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
رییس شورای شهر کرمانشاه:

پله های توسعه برای کلانشهر

  • کد خبر : 6022
  • 05 اسفند 1397 - 5:24
پله های توسعه برای کلانشهر

رییس شورای شهر کرمانشاه در گفتگویی اختصاصی با میلکان می‌گوید:کلانشهر شدن کرمانشاه مصادف شد با اواخر سال به همین علت شورای اسلامی شهرهنوز نتوانسته است برنامه‌ریزی خاصی برای این مسئله انجام دهد. غلامرضا امیری تفاوت آشکار در تخصیص بودجه میان یک شهر و کلانشهر را مدنظر قرار می دهد و در ادامه می افزاید: از […]

رییس شورای شهر کرمانشاه در گفتگویی اختصاصی با میلکان می‌گوید:کلانشهر شدن کرمانشاه مصادف شد با اواخر سال به همین علت شورای اسلامی شهرهنوز نتوانسته است برنامه‌ریزی خاصی برای این مسئله انجام دهد.
غلامرضا امیری تفاوت آشکار در تخصیص بودجه میان یک شهر و کلانشهر را مدنظر قرار می دهد و در ادامه می افزاید: از نظرتفاوت تخصیص بودجه برای یک شهر و کلانشهر، بودجه های عمرانی ویژه‌ای وجود دارد: مانند: بودجه سیستم ناوگان حمل و نقل شهری، مترو، مکان های فرهنگی ورزشی، آموزشی و گردشگری بر این اساس شاهد خواهیم بود در خیلی از موارد نسبت به سال گذشته تغییرات اساسی بودجه ای رخ خواهد داد.
وی با توجه به تصویب و تقسیم بندی بودجه سال ۹۸ و همچنین بودجه مورد نیاز برای پیش بردن برنامه های یک کلانشهر اضافه می کند: برای تفاوت بودجه تخصیص داده شده قبل از کلانشهر شدن شهرمان، اعضای شورای شهر ازطریق شهرداری خواسته ایم بودجه مکمل را تا اردیبهشت ماه سال آینده درخواست دهند. یک کمیسیون مخصوصی می خواهیم برای کارهای تحقیقاتی کلانشهر برگزار کنیم تا با انجام دادن کارهای تحقیقاتی خدمات بهتری به شهر و شهرداری ارائه دهیم.
رییس شورای شهر کرمانشاه داشتن یک مرکز پژوهش برای کلانشهر کرمانشاه را ضروری می داند و توضیح می دهد: در حال حاضر مرکز پژوهش ها در شهر نداریم نامه‌ای از طرف فرمانداری آمده بود مبنی بر اینکه نیازی به مرکز پژوهش نیست حالا چون کلانشهرشده ایم به مرکز پژوهش نیازمندم .
امیری، با توجه به پتانسیل های آشکار و نهان سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای کلانشهر کرمانشاه می گوید: سال ۹۸ در بحث سرمایه گذاری به احتمال قوی تغییرات خوبی در شهر کرمانشاه رخ خواهد داد.
وی نظر مساعدی هم بر مدیریت شهری و شهردار کنونی دارد و درباره افکار کلان او چنین اظهار می کند: شهردار کرمانشاه در حوزه مدیریت کلانشهر هم صد در صد می تواند مدیریت موفقی داشته باشد. کسی که بیشتر از ۱۲ سال در شهرداری های مناطق مختلف تهران باشد قطعا تجارب کافی را برای اداره شهر دارد در مقایسه شهروندان کرمانشاهی با شهروندان تهرانی عمدتا شهروندان تهرانی بیشتر اهل مطالبه گری هستند. واز شهردار می‌خواهند و انتظار دارند.
رییس شورای شهر ادامه می دهد: شهردار کرمانشاه چون کلان فکر می کند احتمال این وجود دارد بعضی ها نتوانند در مسیر ایشان بیایند و احتمال تغییر و تحولات وجود دارد. یکی از گله مندی های شهردار این است که چرا کرمانشاه اینطور است. و چرا کلان فکر نمی کنند و کوچک فکرمی کنند.
امیری درباره تغییرات مهم دیگری که در کلانشهر کرمانشاه رخ خواهد داد می گوید: دردوره بعد شورای شهر دو نفر به اعضای شورای شهر اضافه می‌شود و مردم خودشان باید تشخیص دهند که به کی رای بدهند. برای این کار بهترین روش این است که در جلساتی که شورا برگزار می کند و هر عضوی یک نظری در جلسات برای مصوبه ها دارد.توسط رسانه ها شرح جلسات به مردم انتقال داده شود. شهروندان حق دارند بدانند اعضای شورای شهر نظراتشان درباره مسائل و اتفاقاتی که در شهرشان وجود دارد چیست، مردم اگر این را متوجه شوند می دانند سری بعد به چه افرادی رای دهند و به کی رای ندهند.
رییس شورای شهردر پایان نیاز به داشتن یک پل ارتباطی قوی میان شورای شهر و مردم را از نیازهای شورای شهر می داند و می گوید: در این قضیه شورای شهر یک مقداری مظلوم است. چرا که نتوانسته اند فعالیت‌هایشان را به اطلاع مردم برسانند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=6022

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.