• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

عملیات اجرایی آزادراه بیستون –کرمانشاه-حمیل آغازشد

  • کد خبر : 5929
  • 16 بهمن 1397 - 8:45

عملیات اجرایی آزاد راه بیستون-کرمانشاه –حمیل امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین و استاندار کرمانشاه آغازشد. مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه طول پروژه بیستون-کرمانشاه –حمیل  را ۱۴۱کیلومتر عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود برای اجرای این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شود که شرکت مرز راه که از پیمانکاران بومی […]

عملیات اجرایی آزاد راه بیستون-کرمانشاه –حمیل امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، معاونین و استاندار کرمانشاه آغازشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه طول پروژه بیستون-کرمانشاه –حمیل  را ۱۴۱کیلومتر عنوان کرد و گفت:پیش بینی می شود برای اجرای این پروژه ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شود که شرکت مرز راه که از پیمانکاران بومی استان است مشارکت دراجرای آن را برعهده گرفته است.

مسعود شریفی افزود: درحال حاضر قطعات ۲ و ۳ اجرا خواهد شد وطی آن کمربندی شرقی کرمانشاه که از ۴ به ۶قطعه تبدیل می شود اصلاح هندسی خواهد شد.قطعه کرمانشاه-حمیل به طول ۵۰کیلومتر به طورکامل احداث می شود.اولویت بعدی قطعه بیستون کرمانشاه است و پس از آن قطعه ۴ که اصلاح کنار گذر غربی کرمانشاه خواهد بود.

وی کوتاه شدن ۳۱کیلومتر مسیر تهران به کربلا و صرفه جویی درسوخت و ایمنی را از ویژگی های اصلی این پروژه عنوان کردو گفت: درمجموع ،کل این پروژه ۲۱میلیون مترمکعب عملیات خاکی دارد. در فاز اول ۷۵ کیلومتر از این مسیر با صرف اعتبار ۶۳۶ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.شریفی تأکید کرد: از مجموع اعتبار این آزادراه ۳۰ درصد توسط دولت و ۷۰ درصد آن توسط بخش خصوصی تامین می شود.

وی تصریح کرد: با وجود تنگناهای بودجه ای درسالجاری، با همین توانمندی که سرمایه گذاران و پیمانکاران داشتند حدود ۲۰۰ کیلومتر روسازی درآزادراه ها به انجام رسیده که امیدواریم درسال آینده ۲۸۰ کیلومتر از آزادراه ها را بتوانیم به بهره برداری برسانیم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه  ۲۴۰۰ کیلومتر آزاد راه درسطح کشور وجود داردگفت:از این مقدار ۲۰۰ کیلومتر مربوط به قبل از انقلاب بوده و ۲۲۰۰ کیلومتر آن بعد از انقلاب ساخته شده است.

مسعود شریفی افزود: درحال حاضر قرارداد احداث ۲۲۰۰ کیلومتر آزاد راه بسته شده که هم اکنون پیمانکاران برروی ۱۱۰۰ کیلومتر آن مشغول فعالیت می باشند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5929

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.