• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

۶۰ واحد تولیدی راکد استان احیا شد

  • کد خبر : 5925
  • 14 بهمن 1397 - 6:30

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از احیای ۶۰ واحد تولیدی راکد استان در سال جاری خبر داد. به گزارش میلکان آنلاین، هدایت حاتمی در جمع خبرنگاران بیکاری و تورم بالا را دغدغه های اصلی تیم اقتصادی استان عنوان کرد وافزود: متاسفانه در سه سال گذشته نرخ تورم استان از میانگین کشور […]

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از احیای ۶۰ واحد تولیدی راکد استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش میلکان آنلاین، هدایت حاتمی در جمع خبرنگاران بیکاری و تورم بالا را دغدغه های اصلی تیم اقتصادی استان عنوان کرد وافزود: متاسفانه در سه سال گذشته نرخ تورم استان از میانگین کشور فاصله گرفته و بیشتر شده است و این امر با توجه به وضعیت بیکاری، فشار مضاعفی را بر مردم استان ایجاد کرده بود.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از نیمه دوم سال جاری شاهد روند نزولی نرخ تورم دراستان هستیم، هرچند هنوز هم نرخ تورم استان بالاتر از میانگین کشور است، اما امیدواریم این روند کاهشی ادامه پیدا کرده و به پایین تر از میانگین کشور برسیم.

حاتمی بیکاری را نیز از دغدغه های جدی مسئولان استان عنوان کرد و افزود: دراین زمینه نیز برنامه ها در چهار محور بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت های قانونی در حوزه اقتصادی، احیای واحدهای راکد و جلب و جذب سرمایه های جدید تعریف شده است.

وي به برخی آمارهای اقتصادی استان در ۱۰ ماهه امسال هم اشاره کرد و افزود: در سال جاری ۲٫۴ میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان داشته ایم که رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد و در حال حاضر رونق خاصی در مرزها و بازارچه های استان وجود  دارد.

معاون هماهنگي اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه به تقویت زیرساخت های گمرک در مرزهای استان نیز اشاره کرد وافزود: قرار است امسال سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی جهت ساماندهی مرز پرویزخان صورت گیرد که قطعا تحول آفرین خواهد بود.

حاتمی با اشاره به تشکیل ۴۰ جلسه شورای اشتغال در استان در سال جاری، گفت: تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی استان قرار گرفته که از محل این تسهیلات ۲۰ هزار شغل جدید در استان ایجاد شده است.

این مقام مسئول با اشاره به تلاش هاي انجام شده براي احیای واحدهای راکد افزود: در این راستا امسال ۶۰ واحد تولید راکد مجددا به چرخه تولید بازگردانده شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت های حوزه اقتصادی استان با برنامه انجام می شود، گفت: بهبود فضای کسب و کار، ایجاد زیرساخت ها، احیای واحدهای راکد و جذب سرمایه های جدید جزء برنامه های اصلی و اولویت دار حوزه اقتصادی استان می باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5925

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.