• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2
استاندار کرمانشاه:

افتتاح یک هزارو ۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی در کرمانشاه

  • کد خبر : 5920
  • 13 بهمن 1397 - 11:16

یک هزار و ۱۴۹ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی خواهد شد . به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، استاندار کرمانشاه در نشست خبری با رسانه‌های استان کرمانشاه داشت به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در […]

یک هزار و ۱۴۹ پروژه اقتصادی و عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان افتتاح و یا شروع عملیات اجرایی خواهد شد .

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، استاندار کرمانشاه در نشست خبری با رسانه‌های استان کرمانشاه داشت به پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ زنی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: در حوزه عمرانی یک هزار و ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲هزارو۱۶۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد که ۹۳۳ طرح آن با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۱۲۰ میلیارد افتتاحی است.

هوشنگ بازوند تصریح کرد: در حوزه اقتصادی نیز ۱۴۱ طرح با اعتبار یک هزار و ۳۸۹میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

وی از آغاز عملیات اجرایی آزاد راه کرمانشاه – حمیل با اعتباری بالغ بر یک هزارو ۲۵۰میلیارد تومان با مشارکت ۷۰درصدی بخش خصوصی خبر داد و گفت: کرمانشاه تنها استانی است که آزاد راه ندارد. برای کاهش تصادفات باید زیرساخت‌های جاده ای فراهم شود.

استاندار کرمانشاه به دو شاخص تولید انرژی در مقایسه با چهل سال پیش اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در حوزه نیروگاهی از ظرفیت تولید ۷ هزار مگاوات به ۸۰هزار مگاوات رسیده ایم که علی رقم رشد ۲٫۲۵درصدی جمعیت در این چهل سال شاهد رشد ۱۲ برابری تولید برق در کشور هستیم و تعداد مشترکین برق بر همین اساس ۱۰ برابر شده است.

وی با اشاره به رتبه ۳۸ ایران درتولید برق در سال ۵۷ و رسیدن به جایگاه دوازدهم در چهلمین سالگرد انقلاب یاد آور شد: قبل از انقلاب تکنولوژی نیروگاه‌های اتمی و خورشیدی در کشور ما وجود نداشت اما در حال حاضر یکهزار مگاوت در نیروگاهای اتمی و ۶۷۰ مگاوات از طریق سلولهای خورشیدی تولید برق داریم.

بازوند در خصوص سد سازی نیز تصریح کرد: در سد سازی نیز با رشدی حدود ۹ برابری از ۱۹ سد به ۱۷۲ سد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود:محرومیت زدایی را یکی از اهداف و برنامه های انقلاب عنوان کرد و گفت: با تاکیدات امام خیمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب این امر در دولتهای مختلف مورد توجه و در برنامه های مختلف توسعه ای مورد توجه بوده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5920

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.