• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

بهبود وضعیت معیشتی اقشار کم درآمد، دغدغه ی جدی دولت است

  • کد خبر : 5781
  • 02 بهمن 1397 - 6:23

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست بررسی بسته های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد؛ اظهار داشت: این بسته های حمایتی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر پرداخت می شود. دكتر هدايت حاتمي افزود: سطح درآمد، بهداشت و سواد از شاخص هاي توسعه […]

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه در نشست بررسی بسته های حمایتی دولت از اقشار کم درآمد؛ اظهار داشت: این بسته های حمایتی برای کمک به بهبود وضعیت معیشت خانواده های کم درآمد و آسیب پذیر پرداخت می شود.

دكتر هدايت حاتمي افزود: سطح درآمد، بهداشت و سواد از شاخص هاي توسعه انساني در دنیا محسوب می شوند و تا زمانی که مجموع این شاخص ها بهبود نيابند؛ انسان از فقر نجات پيدا نمي كند.

وی ادامه داد: برخي كشورها تجربيات بسیار خوبی در زمينه توانمندي سازي اقشار ضعيف و کم درآمد جامعه دارند و در کشور نیز باید انگیزه ی کار و تلاش و پیشرفت را در مردم تقویت کنیم و با توانمندسازی آن ها، بسترهای لازم برای یک آینده بهتر و خروج از چتر نهادهای حمایتی را فراهم کنیم‌.

حاتمی خاطرنشان ساخت: متاسفانه طی این سال ها سیاست های توسعه ای نامتوازن و مبتی بر رشد، به کشور کشور لطمه زده و باید به سمت برنامه های مبتني بر توسعه پايدار گام برداریم.

وي با بيان اينكه دولت تدبير و اميد طی این سال ها نگاه ویژه‌ای به اقشار آسیب پذیر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داشته است و در حوزه بهداشت و سلامت مردم نیز هزینه های بسیاری را متقبل شده است، گفت:  اشتغال، تورم و توزيع عادلانه ی درآمدها میان دهک های مختلف جامعه، سه محور اصلی برنامه های مدیریت ارشد استان را تشکیل می دهد‌.

دكتر حاتمي اظهار داشت: متاسفانه طی دو سال گذشته استان در زمینه ی نرخ تورم در رده اول و یا دوم کشور قرار داشته است و  با تلاش های صورت گرفته از ۴ ماه پیش تاکنون، هرماه یک پله جایگاه استان بهبود پیدا کرده و آذرماه به پله ششم رسيده ايم و الان كمتر از يك درصد با ميانگين كشوري فاصله داريم.

معاون هماهنگي امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: طی ماه های اخیر روي تامین مناسب كالاهاي مصرفي مورد نیاز مردم تمركز ویژه كرده ايم و امیدواریم بتوانیم نرخ تورم را به پایین تر از میانگین کشوری کاهش دهیم.

وي بيان داشت: یک بانک اطلاعاتی جامع با تفکیک شهرستانی در زمینه افراد مشمول دریافت بسته های حمایتی، ایجاد می شود و با کمک آن، تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا این بسته حمایتی، تمامی اقشار آسيب پذير را در برگیرد زیرا حتي اگر يك خانوار کم بضاعت هم تحت پوشش قرار نگيرد همه ی ما مديون و مسئول هستيم.

وي افزود: در زمينه ی گوشت و مرغ با قیمت دولتی نیز  دغدغه ی ما توزیع مناسب این کالا در ميان اقشار كم درآمد و حاشیه نشین است زیرا سلامت این بخش از جامعه در صورت عدم دریافت این کالاها دچار مشكل جدی مي شود.

دكتر حاتمي در پايان گفت: افرادی هستند که بیکارند و در هیچ کدام از نهادهای حمایتی نیستند و در همین راستا اداره كار مدل مناسبی را برای شناسایی و برخورداری آن ها از بسته های حمایتی تهیه می کند

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.