• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

تنها ۳۵ درصد فاضلاب‌های خانگی شهر کرمانشاه مدیریت می‌شود / برای حفاظت از محیط زیست باید هر ۲ میلیون جمعیت استان محیط بان باشند

  • کد خبر : 5757
  • 29 دی 1397 - 10:22

مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه درخصوص آلودگی هوا بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته در استان شاهد پدیده  گرد وغبار بودیم که منبع رخ داد آن دراستان شناسایی نشده است. در ۹ماهه گذشته یازده روز آلود داشتیم که ۹روز در وضعیت هشدار و روز ۲در وضعیت بحران بوده است . به گزارش خبرنگار […]

مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه درخصوص آلودگی هوا بیان کرد: در ۱۰ سال گذشته در استان شاهد پدیده  گرد وغبار بودیم که منبع رخ داد آن دراستان شناسایی نشده است. در ۹ماهه گذشته یازده روز آلود داشتیم که ۹روز در وضعیت هشدار و روز ۲در وضعیت بحران بوده است .

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین ، فریدون یاوری در نشست خبری که به مناسبت ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک در سالن جلسات سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد بیان داشت: پارامترهای آلودگی هوا در استان استاندارد است اما ایده آل نیست.

وی از تشکیل کارگروهی برای جلوگیری از رسیدن آلودگی هوا به مرحله هشدار خبر داد و تصریح کرد: برنامه های ما بر اساس اصل توسعه پایداراست و برای سال های آینده چشم انداز مشخص کرده ایم.

مدير کل حفاظت محيط زيست استان کرمانشاه گفت:۳۵ درصد فاظلاب خانگی شهر کرمانشاه مدیریت می‌شودو ۶۵ درصد دیگر آن بدون تصفیه در محیط رها می‌شود. اما اکثر واحد‌های صنعتی پساب‌ها را تصیفه می‌کنند.

وی اذعان داشت:تمام بیمارستان های استان مهجز به سیستم تفکیک زباله و دستگاه بی خطر ساز (اتوکلاو)هستند و زباله ها کاملا بی خطر می‌شوند وسپس در یکی از تپه های جنوبی شهر کرمانشاه دفع می‌شوند. زباله های عفونی مطب ها و کلینیک های درمانی نیز جمع آوری شده و در بیمارستان ها بی‌خطرو سپس دفع می‌شوند.برای دفع زباله های بیمارستانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی  محلی مکان یابی شده و بزودی مجوز های مربوطه اخذ می‌شود.

یاوری درادامه خبرداد: دستگاه های لازم خریداری شده  در گمرک هستند و در اردیبهشت ماه سال آینده فاز اول سایت پسماند اسلام آباد غرب افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد:دراستان یک هزار و ۱۶۱ هکتار مناطق حافظت شده داریم که ۶٫۷ درصد عرصه استان را تشکیل می‌دهد وتلاشما بر این است که این مناطق را به ۱۰ درصد برسانیم. بعضی از مناطق حفاظت شده با توجه به گذر زمان خاصیت های اکولوژی خود را از دست دادن و سعی ما بر این است بر اساس تحقیقات مکان های تازه ای مورد حفاظت قرار دهیم. خوشبخاته  گونه های خاص  و درمعرض انقراض جانوری منطق درزیستگاه خود زندگی معمولی خود را دامه می‌دهند ودر حال تکثیر هستن ولازم نیست آن ها از زیستگاه شان جدا کنیم .

وی در پایان گفت: برای اینکه محیط زیست کاملا در شرایط ایدآل باشد تمام  ۲ میلیون جمعیت کرمانشاه باید محیط بان و حافظ محیط زیست باشند

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5757

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.