• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

سند جامع سلامت استان نیازمند ویزیت مجدد

  • کد خبر : 5622
  • 15 دی 1397 - 20:00

پس از ارائه سند جامع سلامت کرمانشاه در شورای برنامه ریزی، این سند برای بررسی بیشتر به کمیته کارشناسی سلامت استان برگشت داده شد. به گزارش خبرنگارمیلکان آنلاین، رییس مرکز توسعه تحقیقات اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار در سالن تدبیر استانداری برگزار شد به ارائه […]

پس از ارائه سند جامع سلامت کرمانشاه در شورای برنامه ریزی، این سند برای بررسی بیشتر به کمیته کارشناسی سلامت استان برگشت داده شد.
به گزارش خبرنگارمیلکان آنلاین، رییس مرکز توسعه تحقیقات اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در شورای برنامه ریزی استان که به ریاست استاندار در سالن تدبیر استانداری برگزار شد به ارائه سند جامع سلامت استان پرداخت و گفت: این طرح از سال ۹۲ با تفاهم نامه وزارت کشور و وزارت بهداشت آغاز شد و کرمانشاه جزو اولین استانها در تدوین این سند است .
دکتر علی الماسی بیان داشت: این سند راهبردی نیازمند همکاری همه جانبه سازمانهای مرتبط است . به همین منظور پس از برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان دستگاهای مربوطه ۳۴ اولویت پژوهشی با تعیین دستگاه‌های مرتبط مشخص شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های مشخص شده برای هر اولویت پروژه های تعیین شده خود را تقبل و حمایت های مادی و معنوی را از آن داشته باشند گفت: افزایش سواد سلامت ، بهبود سبک زندگی و خود مراقبتی، کاهش بیماری های اولویت دار (واگیر و غیر واگیر) بهبود شاخص‌های سلامت، کاهش آسیبهای اجتماعی ، بهبود وضعیت غذا از مزرعه تا سفره و بهسازی محیط زیست اولویت‌های پژوهشی این سند برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ است.
پس از ارائه ، سند جامع سلامت کرمانشاه این سند مورد نقد مدیران قرار گرفت.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در این سند مشخص نشده است که این سند راهبردی یا کاربردی است گفت: در سند جامع ارائه شده شرح خدمات مشخص نیست.
هوشنگ بازوند اظهارداشت : سند ابهام دارد و به روشنی چهارچوبها را مشخص نکرده است. مشخص نشده است که هردستگاه باید چه اقدامی انجام بدهد و در صورت انجام این کارها چه اتفاقی در بهبود وضعیت سلامت جامعه می افتد.
معاون امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری کرمانشاه نیز با پیشنهاد اینکه تدوین سند باید به متخصصین حوزه خود سپرده شود خاطر نشان ساخت: طرح جامعی که قرار است راهبردی شود باید از زوایای مختلف به موضوع توجه داشته باشد.هدایت حاتمی با تاکید بر اینکه سند جامع باید به گونه ای تدوین شود که مقبولیت عام داشته باشد گفت: قرار است ۷ تا ۸ سال در حوزه فرهنگ سازی، پیشگیری و مراقبت با این سند کار انجام شود اما با این رویکرد نخواهید توانست همراهی مدیران را با خود داشته باشید.
وی تدوین سند جامع سلامت را کار خوبی دانست و اظهارداشت: کار زمانی تکمیل و معنی پیدا می کند که اهداف مشخص داشته باشد که مدیران دستگاه بدانند این پروسه به کجا ختم می شود.
رییس سازمان برنامه و بودجه استان، مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعدادی از کارشناسان حاضر در جلسه نیز انتقاداتی از قبیل : عدم درج اطلاعات کافی و مستدل ، کلی گویی، عدم تناسب برخی پروژه‌های پیشنهادی به دستگاه ها با وظایف آنها، عدم وجود برنامه و شاخص زمانبندی ، برآورد مالی و … را به این سند وارد دانستند و آن را بیشتر یک گزارش فهرست گونه دانستند تا یک سند جامعی که مدیران را به همکاری ترغیب کند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5622

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.