• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

۱۲۷ درصد از اعتبارات ابلاغی اشتغال روستایی و عشایری استان کرمانشاه جذب شده است

  • کد خبر : 5536
  • 10 دی 1397 - 6:45

سی و چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه باحضور مسئولین استان در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد. به گزارش میلکان آنلاین، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۶ و ۹۷گفت و افزود: از مبلغ […]

سی و چهارمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه باحضور مسئولین استان در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد.

به گزارش میلکان آنلاین، حسن عزیزی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات از محل اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۶ و ۹۷گفت و افزود: از مبلغ ۲۸ میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی در سال ۹۶ در بانک های مسکن، ملی و توسعه تعاون، مبلغ ۱۹ میلیارد ۸۵۴ میلیون تومان با ایجاد ۲هزارو ۷۵۴ فرصت شغلی تاکنون جذب شده است.

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمانشاه در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۷ نیز عنوان نمود: مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات مشاغل خانگی به بانک های عامل؛ ملت، تجارت، رفاه کارگران، ملی، سپه و توسعه تعاون اختصاص یافته است. ۲۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان این مبلغ ابلاغ شده و تاکنون۳ میلیارد و ۳۳۶ میلیون تومان به میزان ۱۶ درصد اعتبارات ابلاغی پرداخت شده است.

حسن عزیزی در خصوص جذب اعتبارات بند« ب » تبصره ۱۶ قانون توانمندسازی و اشتغال مدد جویان دستگاه های حمایتی اظهارداشت: از مبلغ ۴۵ میلیارد تومان ابلاغی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) از محل اعتبارات بند ب تبصره ۱۶،  تاکنون ۶۷ درصد به مبلغ ۳۱ میلیارد تومان با پیش بینی ۱هزارو ۵۶۶ فرصت شغلی جذب شده است.

وی ادامه داد:  از مبلغ ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهمیه ابلاغی مددجویان بهزیستی از این محل تاکنون ۷۰ درصد به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان با پیش بینی ۱هزارو۴۶۹ فرصت شغلی توسط ۱۱ موسسه و بانک عامل جذب شده است.

وی در خصوص اعتبارات دستگاه های حمایتی از محل تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری عنوان کرد: از محل صندوق توسعه ملی از مبلغ ابلاغی۹۶ میلیارد تومان سهم کمیته امداد امام خمینی(ره) مبلغ  ۲۲ میلیارد تومان،  سهم بهزیستی ۳۰ میلیارد تومان و سهم بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که تاکنون ۶ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان با پیش بینی  ۲۲۹۹ نفر اشتغال توسط ۱۱ موسسه عامل پرداخت شده است.

رئیس شورای اشتغال استان کرمانشاه در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری در استان اذعان داشت: تاکنون ۱۲۷ درصد از اعتبارات ابلاغی مرحله اول اشتغال روستایی  و عشایری به مبلغ ۲۲۴ میلیارد تومان با پیش بینی ۴هزارو۴۳۰ نفر توسط بانک های عامل پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه  در ادامه این جلسه در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی، عنوان نمود: نگاه خوشه ای، توانمند سازی، شبکه سازی، کار جمعی، برند و پشتیبان بودن و آموزش از مزیت های هستند که طرح پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی دنبال می کند.

هدایت حاتمی ایشان از مدیران  بانک های عامل خواستند مدت باقیمانده تا پایان سال سعی کنند همه تسهیلات ابلاغی به منظور جذب اعتبارات و کمک به توسعه اشتغال استان پرداخت نمایند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه به نهاد سازی و نهاد گرایی در مقوله مشاغل خانگی عنوان کرد: ترویج یک تجربه موفق در حوزه ایجاد اشتغال یک اقدام موثر در توسعه اقتصادی می باشد و بیان یک تجربه موفق به هر شکل ممکن از قبیل همایش، نشست و حوزه رسانه با محوریت پشتیبان ها بسیار موثر است و تجمیع پشتیبان های مشاغل خانگی و توجیه نمودن و مرتفع نمودن مشکلات آنها در اولویت کاری جهاد دانشگاهی و دبیرخانه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان قرار گیرد.

هدایت حاتمی همچنین به توسعه رشته کسب و کارهای جدید که دارای ریشه تاریخی و مذهبی در استان  هستند تاکید نمود و گفت: حمایت از رشته های کاری اشتغالزا و توجه به توسعه رشته های جدید از طریق ایجاد پشتیبان مشاغل خانگی با کمک فرمانداران شهرستان های تابعه و شبکه های اجتماعی با استاندارد سازی محصولات این رشته های تولیدی کمک بسیار موثری در توسعه اشتغال استان می کند.

وی توسعه ترانزیت و حمل و نقل را بنگاه اقتصادی سیار برای استان برشمرد و افزود: توسعه بخش خدمات مانند ارائه خدمات پس از فروش و گردشگری و آی تی دارای ظرفیت خالی برای توسعه استان است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5536

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.