• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
سرپرست شهرداری کرمانشاه:

شهر مدیر فرهنگی می خواهد نه صرفاً هنری/ تقاطع امام حسین اسفند ماه به بهره‌برداری می رسد

  • کد خبر : 5477
  • 05 دی 1397 - 19:14

سرپرست شهرداری کرمانشاه، اداره شهر کرمانشاه را سنتی دانست و گفت: کرمانشاه شهرداری می خواهد که جسارت به خرج بدهد و تحولاتی ایجاد کند و مردم را پای کار بیاورد. به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، حامد لعل بخش در نشست خبری  که با اصحاب رسانه برگزارشد به تشریح عملکرد این سازمان در۶ماهه سرپرستی خود در شهرداری  […]

سرپرست شهرداری کرمانشاه، اداره شهر کرمانشاه را سنتی دانست و گفت: کرمانشاه شهرداری می خواهد که جسارت به خرج بدهد و تحولاتی ایجاد کند و مردم را پای کار بیاورد.

به گزارش خبرنگار میلکان آنلاین، حامد لعل بخش در نشست خبری  که با اصحاب رسانه برگزارشد به تشریح عملکرد این سازمان در۶ماهه سرپرستی خود در شهرداری  پرداخت و تصریح کرد: مدیریت شهری نیازمند یک برنامه و مدیر فرهنگی برای پای کار آوردن مردم است، نه یک حوزه هنری . اگرفردی با یک تمبک در  میدانی از شهر کرمانشاه شروع به نواخنت بکند کمتر از نیم ساعت هزار نفر جمع می شود. این برنامه ها خوب است ولی کار زیربنایی فرهنگی نیست.

وی درخصوص فعالیت های عمرانی درشهرکرمانشاه اظهار داشت:پروژه قطارشهری، تقاطع میدان امام حسین(ع) و تقاطع حضرت امام خمینی (ره)سه پروژه کلان، شهری درکرمانشاه هستند. عملیات اجرایی هردو تقاطع ازسال ۹۵ آغازشد. بعد از ۱۴ ماه تقاطع امام حسین ۵۳درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما پیشرفت این پروژه طی ۶ماه اکنون به ۸۶ درصد رسیده است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده پیمانکارمتعهد شده بود این پروژه را تا ۲۲ بهمن به اتمام برساند اما براثر مشکلاتی که درمسیراجرای این پروژه به وجود آمد زمان اتمام این پروژه به اسفند ماه موکول شد.درخصوص تقاطع حضرت امام نیزاین پروژه درزمان تحویل ۱۴/۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما درطول ۶ماه پیشرفت این پروژه اکنون به ۲۸/۵درصد یعنی ۲ برابر رسیده است.

این مدیر ارشد شهری کرمانشاه با اشاره به اینکه شهرداری بیشتر توان خود را برای پروژه تقاطع امام حسین بکار برده است یادآور شد: ماموفق شدیم به کمک استاندار کمک ۱۱میلیاردی به صورت مازاد برای تقاطع امام حسین اختصاص دهیم که تاکنون ۵ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

لعل بخش درخصوص انجام عملیات آسفالت در زمان سرپرستی  شهرداری  گفت:دراین مدت زیرسازی و آسفالت بیشتر به شهرک های حاشیه ای چون کرناچی،پردیس و قسمت هایی ازالهیه محدود شد.درشهرک پردیس بعد از چندسال تنها چند کوچه باقی مانده که اگر شرایط جوی اجازه می داد می توانستیم به طورکامل آسفالت شهرک پردیس را به اتمام برسانیم.دراین ۶ ماهه مساحت روکش آسفالت ۳۵۰ هزار مترمربع بوده که بیشتر حاشیه شهر را شامل شده است.کمبودها خیلی بیشتر است اما با توجه به افزایش نرخ ارز و قیمت قیر توان ما بیشتر از این نیست.

سرپرست شهرداری کرمانشاه از قطارشهری به عنوان پروژه ای که سالیان سال است مردم کرمانشاه با آن درگیرند یاد کرد و گفت:روزی که شروع به کارکردم دستور کار دردوشیفت را دادم.از سه راه ۲۲ بهمن تا میدان آزادی ۹۰ درصد پیشرفت داشتیم اما از میدان آزادی به سمت فردوسی فقط تونل حفرشده بود، بخاطر مسایل فنی حفاری تا سبزه میدان ادامه یافت و سپس متوقف شد و دیگر نتوانستیم ادامه دهیم.به دلیل اینکه بافت سنتی و پراز قنات است به تازگی هم مشکل زلزله خیز بودن منطقه به آن اضافه شده که حفاری عمیق درمحل پرتردد نگرانی هایی را درپی داشت.ما پیشنهاد دادیم اگراعتباری وجود دارد فعلا صرف قطارشهری تا میدان آزادی شود و مردم را به وسیله آن به ایستگاه اول برسانیم.

وی افزود:تعهد دولت درسال جاری ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که ۳۰ میلیارد آن تاکنون محقق شده است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه درخصوص تأمین امنیت شغلی پرسنل شهرداری گفت:۱۷۰نفر از پرسنل شهرداری که قراردادی بوده اند به پیمانی تعدیل شده اند و ۴۰۰ نفر از نیروهای کارگری شهرداری نیز درآزمونی که دراسفند ماه برگزار می شود به قراردادی تعدیل می شوند.طبق پیگیری های انجام شده با موافقت وزارت کشور، مجوز استفاده از ۱۰۰ نفر از سربازان را به عنوان امریه دریافت کردیم که ازاین ظرفیت  دربخش آتش نشانی استفاده می کنیم.

حامد لعل بخش درادامه گزارش عملکردهای شهرداری در۶ماه گذشته خاطرنشان ساخت:قبل از نوسانات ارز ۱۳دستگاه خودرو سبک و سنگین آتش نشانی خریداری شد همچنین دربرنامه داریم ۵خودرو شاسی را نیز که از شهرداری تهران به ماهدیه شده است را به ناوگان حمل زباله اضافه کنیم زیرا ناوگان حمل زباله بسیارفرسوده است و یکی از مشکلات شهری ما همین حمل و نقل زباله می باشد.

وی افزود:ما درحال حاضر ۲۳۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم که درسنوات گذشته خصوصی شده اند. بخش خصوصی تعهد دارد به مدت ۱۰ سال از این ناوگان استفاده کند و بعد ازاین مدت و با خارج شدن آنها کرمانشاه عملا اتوبوسی نخواهد داشت.وزارت کشور با فروش ۴۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که ۵۰ درصد اصل و سود آن متعلق به شهرداری و ۵۰ درصد باقیمانده متعلق به دولت باشد موافقت کرده و نامه آن به بانک مرکزی فرستاده شده است اما درشرایط فعلی شهرداری کرمانشاه توان خرید اتوبوس به قیمت هردستگاه ۱میلیارد تومان را ندارد.ضمن اینکه شهرداری دراین ایام  ۸دستگاه اتوبوس بازسازی شده را که عمر مفید آنها ۵ سال دیگر می باشدرا خریداری کرده است.

وی افزود:دربحث تاکسیرانی نیز طرح پرداخت الکترونیک را شروع کرده و دراین خصوص چند دستگاه را به صورت آزمایشی نصب کرده ایم.۱۱۱پروانه برای ناوگان دیزلی صادرشده است.همچنین ما با شرکت سایپانیز مذاکره کرده و پای کارآوردیم  که حاضر به واگذاری خودرو به صورت قسطی بود اما به دلیل رشد ارزی از این کار استقبال نشد.

سرپرست شهرداری کرمانشاه درخصوص پروژه قدیمی تله کابین کرمانشاه گفت:مسیراولیه که برروی این پروژه کارشده درمنطقه حفاظت شده میراث فرهنگی است که تاکنون نامه مشخصی از این سازمان به شهرداری نرسیده است.ما با یکی از بهترین مشاوران دربحث تله کابین صحبت کرده و باهم محل را دیدیم.وی خطی جدید به طول ۱۴۰۰ متر و ارتفاع ۴۰۰ متر برای ما ترسیم کرد که از آن طریق می توانیم از محوطه میراث فرهنگی خارج شویم.این خط از کنار بیمارستان اما م حسین شروع می شود و به بالای کوه می رسد.برای شروع و جمع آوری پروژه با توجه به قیمت کنونی برآورد اولیه ۱۱میلیارد تومان می باشد اما برای موفقیت و ادامه کار ما به مراکز خرید و تفریح و امکانات دیگری نیاز داریم که همکاری بخش خصوصی را دراین باره می طلبد.با مشورت و مساعدت استاندار حتی ۴ میلیارد تسهیلات از بانک سینا تأمین شد و تا کنون نیز ۳سرمایه گذار به ما معرفی شده که اگر به توافق برسیم پروژه تله کابین چندان دوراز دسترس نخواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5477

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.