• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
دکتر کیومرث اشتریان:

جوانان كرمانشاهي فرض كنند دولت مرده و خود باید كارآفريني كنند / دولت فقر دیجیتالی و بی عدالتی ديجيتال را برطرف کند

  • کد خبر : 5357
  • 26 آذر 1397 - 5:55

دکتر کیومرث اشتریان در همایش توسعه پایدار استان که در دانشگاه رازی برگزار شد اظهار داشت: دولت وجود دارد و تلاش های خود را انجام می دهد ولی جوانان کرمانشاهی فرض کنند که دولت مرده و آن ها خود باید تلاش را آغاز کنند و منتظر دولت نمانند.هنگام وقوع زلزله و سیل،  د ر آن […]

دکتر کیومرث اشتریان در همایش توسعه پایدار استان که در دانشگاه رازی برگزار شد اظهار داشت: دولت وجود دارد و تلاش های خود را انجام می دهد ولی جوانان کرمانشاهی فرض کنند که دولت مرده و آن ها خود باید تلاش را آغاز کنند و منتظر دولت نمانند.هنگام وقوع زلزله و سیل،  د ر آن لحظات بحرانی، کسی منتظر نمی ماند تا دولت بیاید و عزیزان شان را از خطر مرگ نجات بدهد و خود دست به کار می شوند

به گزارش خبرنگار مجله اقتصادی کانی، کیومرث اشتریان اذعان کرد: در زمینه کسب و کار باید به یک خودآگاهی دست پیدا کنیم و راه توسعه این است.  اگر دولت، مهارت نمی آموزد، ما برویم و این مهارت ها را از فضای مجازی کسب کنیم. اگر محصولی تولید کرده ایم که فروش نمی رود، منتظر بخش دولتی نمانیم و خودمان برایش بازار پیدا کنیم.

وی بیان داشت: دولت ها اغلب ناکارآمد هستند و معمولا بخشی از آدم هایی که از پیدا کردن شغل در حوزه های دیگر ناتوانند، از بخش دولتی سر در می آورند.

وی درخصوص گام های توسعه گفت: گام های توسعه تا پیش از این در قالب سه انقلاب صنعتی شامل اختراع موتور بخار، الکتریسیته و فناوری اطلاعات شکل گرفته اند.  انقلاب چهارم صنعتی که به تازگی به وقوع پیوسته، حاصل پیوند چند تکنولوژی است و بر مبنای سامانه های تولید فیزیکی سایبري و دنیای مجازی و اینترنت اشیاء می باشد. در واقع فضای فیزیکی و مجازی به هم پیوند خورده اند و تحولات عجيبی را رقم زده اند.

اشتریان  ادامه داد: یکی همین نمودهاي انقلاب چهارم صنعتي  “اسنپ‌” است كه در کرمانشاه ما هم رخ داده ‌و افراد از آن براي حمل و نقل استفاده مي كنند.  “بلاک چین” یکی دیگر از ويژگي هاي انقلاب چهارم صنعتی است كه افراد با ارتباط رمزنگاری شده مي توانند با تمام دنيا معاملات اقتصادی انجام دهند.

وی افزود: ️در همين استان فرش دستباف با صرف ۲ میلیون تومان هزينه بافته مي شود ولي توليد كننده با همين قيمت هم نمي تواند آن را بفروشد. انقلاب چهارم صنعتي به افراد اين توانمندی را می دهد كه با استفاده از همين گوشی هوشمند كالاهاي خود را با قيمت بالاتر به هر كجاي دنيا بفروشند.

اشتریان بااشاره به پروژه های دولتی تصریح کرد: دوران اجراي پروژه هایي مانند مونوریل و سدهای بزرگ به سر رسيده و يك برنامه شکست خورده محسوب می شود. اكنون موضوع دولت به مثابه يك پلتفرم مطرح است.  دولت ها باید بسترهای لازم براي توليد اپلیکیشن در حوزه هاي مختلفي مانند؛ كسب و كار، حمل و نقل، پرداخت آنلاين و غيره را براي مردم فراهم كند. در واقع دولت باید فقر دیجیتالی و بی عدالتی ديجيتال را برطرف کند.

وی درپایان گفت: ️مباحث حوزه ی کسب و کار بايد به عرصه هاي عمومي و لايه هاي مختلف جامعه كشيده شود و مردم پيرامون آن صحبت کنند تا بتوانيم از دل اين مباحث به راه حل های بومی براي بهبود فضای کسب و کار دست يابيم.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5357

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.