• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه:

عرضه فرآورده خام دامی ناسالم خط قرمز دامپزشکی است

  • کد خبر : 5309
  • 20 آذر 1397 - 6:39

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه دردیدار با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان داشت: ادارات ذیربط برای تامین هرچه بیشتر بهداشت فرآورده های خام دامی در استان باید گشت های مشترک بر بازارهرماه برگزارشود. به گزارش میلکان آنلاین، حاج محمدی با تاکید براینکه عرضه فرآورده خام دامی ناسالم خط قرمز دامپزشکی است، افزود: […]

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه دردیدار با مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه بیان داشت: ادارات ذیربط برای تامین هرچه بیشتر بهداشت فرآورده های خام دامی در استان باید گشت های مشترک بر بازارهرماه برگزارشود.

به گزارش میلکان آنلاین، حاج محمدی با تاکید براینکه عرضه فرآورده خام دامی ناسالم خط قرمز دامپزشکی است، افزود: درراستای تامین سلامت فرآورده های خام دامی استان دامپزشکی علاوه بازرسی های روزانه هر ماه گشت های مشترکی با دیگر دستگاه های ذیربط مانند تغزیرات، مرکز بهداشت و اجرائیات شهرداری و .. باید دردستور کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: سلامت و بهداشت گوشت برای عموم دارای حساسیت ویژه ای است. کلاس های توجیهی و آموزشی برای متصدیان رستوران ها و مراکز عرضه فرآورده های خام دامی به منظور افزایش سطح دانش متصدیان و به تبع آن تامین هرچه بیشتر بهداشت فرآورده خام دامی برگزار خواهد شد.

حاج محمدی در ادامه بیان داشت: همه کشتارهای دام سبک و سنگین و همچنین مرغ می بایستی در کشتارگاه و تحت نظر بازرسین بهداشتی دامپزشکی و روحانیون ناظر ذبح شرعی انجام شود این کار برای حفظ سلامت مصرف کننده، لازم و ضروری است.

وی افزود: به دلیل وجود هزینه های کارگر، آب و برق و غیره در کشتارگاه ها، قیمت گوشت استحصالی از کشتارگاه ها نسبت به کشتارهای غیر مجاز خیابانی بالا می رود ولی نباید فراموش کرد که این هزینه به ظاهر اضافی را صرف تامین سلامت خود کرده ایم و به نوعی یک پس انداز است.

حاج محمدی همچنین با اشاره به کشتارغیرمجازمرغ در شهرک های حاشیه شهر کرمانشاه افزود: برخورد با اینگونه کشتارها تا زمانی که خود مردم خریدار آن هستند بسیار دشوار خواهد بود و تنها راه مقابله با آن هم افزایی برون بخشی با دستگاه های ذیربط در جهت ریشه ای حل کردن موضوع است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز در این دیدار، انجام نظارت دقیق بهداشتی در راستای حفظ سلامت مردم را اولویت کاری همه ارگان ها فارغ از مسئول بودن یا نبودن دانست و گفت: حفظ سلامت جامعه یکی از مهم ترین اولویت های کاری سازمان تعزیرات حکومتی است.

داریوش جودکی با اشاره به بالا بودن قیمت گوشت بیان داشت: این گرانی ها افراد سود جو را برای تخلف وسوسه می کند و به همین دلیل بر افزایش نظارت ها و بازرسی ها تاکید می شود.

وی همچنین با بیان اینکه پلمپ فروشگاه ها و بستن رستوران ها زیبنده استان نیست خواستار برگزاری بیشتر کلاس های آموزشی و ترویجی ویژه قصبان و صاحبان کشتارگاه ها و مراکز عرضه در کل ایام سال شد.

جودکی همچنین در کنار آموزش و تشدید نظارت ها بر مراکز عرضه فرآورده خام دامی  برخورد قاطع با متخلفان بهداشتی به منظور به مخاطره انداختن سلامت مردم تاکید کرد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5309

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.