• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه:

مهمترین ضرورت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بهبود فضای کسب و کار است

  • کد خبر : 5186
  • 08 آذر 1397 - 7:51

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی به ۴ محور برنامه ریزی کلان برای توسعه اقتصادی استان اشاره نمود و بیان داشت: مهمترین و اساسی ترین ضرورت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان، کوتاه کردن فرایندهای کاری، دانستن سیاست های درست، هم فکری و همگرای […]

معاون هماهنگی اقتصادی استانداری کرمانشاه در جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی به ۴ محور برنامه ریزی کلان برای توسعه اقتصادی استان اشاره نمود و بیان داشت: مهمترین و اساسی ترین ضرورت برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی استان، کوتاه کردن فرایندهای کاری، دانستن سیاست های درست، هم فکری و همگرای بین مسئولین، مراجعه کم مردم به دستگاه های اجرایی و عامل اساسی و مهم برای جذب سرمایه گذار، بهبود فضای کسب و کار می باشد..

هدایت حاتمی با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال یک کار واکنشی نیست ادامه داد: شکل دادن یک سرمایه گذاری موضوع اتفاقی و تصادفی نیست بلکه با فکر و اندیشه و با یک مدل برنامه ریزی درست و اهتمام جدی شکل می گیرد.

وی افزود: ایجاد زیر ساخت های اقتصادی در دو بعد قانونی و فیزیکی، احیاء واحد های راکد و نیمه فعال استان و جلب و جذب سرمایه های جدید محورهای دیگر برنامه ریزی کلان اقتصادی استان  هستند. ایجاد زیرساخت های مناسب قانونی برای بهبود فضای کسب و کار نیاز هست واحدهای راکد و نیمه فعال استان فعال شده و الگوی مناسب برای جذب سرمایه های جدید ایجاد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منایع انسانی استانداری کرمانشاه ادامه داد: شهرستان سنقر و کلیایی مزیت ها و طرح های اقتصادی از جمله توسعه فرش دستباف، تکمیل زنجیره ارزش محصول تخمه آفتابگردان، توسعه باغات دیم و آبی، ایجاد گلخانه های محصولات خارج از فصل، پرورش بوقلمون، زنبورداری، شیلات با توجه به وجود سدهای موجود در منطقه، بوم گردی و گردشگری در روستاهای هدف، فرهنگ و هنر، ورزش، ایجاد سرخانه و کشتارگاه، بازارچه صنایع دستی و معادن سنگ آهن دارد. پایش مستمر اشتغال، ایجاد و تکمیل زنجیره های ارزش به عنوان راه نجات توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در شهرستان سنقر و کلیایی با توجه به وجود منابع اقتصادی غنی باید در اولویت امور دستگاه های اجرایی شهرستان قرار گیرد.

محمدناصر معصومی زاده فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و طرح های اقتصادی شهرستان، عنوان کرد: شهرستان سنقر صد در صد اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری را جذب نموده و تلاش می کنیم در مرحله دوم تخصیص اعتبارات با برنامه ریزی و یافتن حلقه های مفقوده ایجاد اشتغال، جذب اعتبارات را در اولویت کاری قرار داده و شاهد توسعه اقتصادی شهرستان باشیم.

عزیزی نوری در خصوص عملکرد شهرستان سنقر و کلیایی در پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری گفت: از مبلغ اعتبار۹۷ میلیارد ریالی اختصاصی  مرحله اول  اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به شهرستان تاکنون ۱۰۴ درصد به مبلغ ۱۰۱ میلیارد ریال با ایجاد ۱۹۹ طرح و ۲۵۶ فرصت شغلی توسط بانک های عامل جذب شده است.

وی در خصوص وضعیت اشتغال شهرستان سنقر و کلیایی عنوان نمود: سنقر و کلیایی دارای پتانسیل های بالایی در ایجاد فرصت های شغلی دارد، پایین بودن نرخ بیکاری شهرستان در بین شهرستان های استان گواه این مطلب است و امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده و جذب اعتبارات اختصاصی، بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در شهرستان باشیم.

سیزدهمین جلسه کمیته اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سنقر و کلیایی در سالن شهدای دولت شهرداری سنقر و با حضور هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، مجتبی قبادی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، معاون تعاون و معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیران بانک های عامل استان، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک­های عامل شهرستان سنقر و کلیایی برگزارشد.

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=5186

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.