• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
شهردار کرمانشاه :

برخی آدمها و جریان‌ها بیشتر از جنگ به این شهر آسیب زده‌اند

  • کد خبر : 467
  • 14 آذر 1395 - 21:15

شهردار کرمانشاه در نشستی که با اصناف و بازریان کرمانشاه برگزار شد بیان داشت: پس از گذشت بیست و هشت سال از اتمام جنگ دیگر نباید عقب افتادگی‌های شهر و استان را به جنگ ربط دهیم . به گزارش خبرنگار میلکان آرش رضایی با بیان اینکه، عوامل دیگری وجود دارد که خیلی بیشتر از جنگ  […]

شهردار کرمانشاه در نشستی که با اصناف و بازریان کرمانشاه برگزار شد بیان داشت: پس از گذشت بیست و هشت سال از اتمام جنگ دیگر نباید عقب افتادگی‌های شهر و استان را به جنگ ربط دهیم .

به گزارش خبرنگار میلکان آرش رضایی با بیان اینکه، عوامل دیگری وجود دارد که خیلی بیشتر از جنگ  تاثیر مخرب در وضعیت اقتصادی ، رشد و  توسعه  شهر داشته است تصریح کرد: آدمها و جریان‌هایی داشته و داریم که با نوع نگاه و دیدگاهشان خیلی بیشتر از جنگ به این شهر ضربه می زنند.

وی پرداختن به این موضوعات و روشن کردن مردم را وظیفه بزرگان این شهر برشمرد و گفت: جا دارد بزرگان این شهر در مسائلی غیر از جلسات اقتصادی این مسئال را احصا و برای آن چاره اندیشی کنند .

شهردار کرمانشاه با بیان اینکه ۹۹ درصد از منابع مالی شهرداری مستقیما از مردم گرفته می شود اظهار داشت: جا دارد مردم اصناف و بازاریان کرمانشاه است در نحوه هزینه کردن و به دست آوردن این اعتبارات مشارکت داشته باشند.

وی افزود: کسبه همیشه امین مردم بودنده اند و نمایندگان شورا نیز برای تدوین تصویب و هزینه کردن این مبالغ بر ما نظارت دارند. رضایی گفت: در جلسه ای که با هیئت مدیره اتاق اصناف داشتیم مقرر شده است  ۵ نفر از اصناف به نمایندگی برای تدوین عوارض و تصمیم گیری‌های شهرداری برای اصناف حضور داشته باشند تا  برای ارسال به شورا مباحثی چکش کاری شده و کامل باشد. البته به نمایندگی از آهاد مردم ما باید در جاهایی برای احقاق حق آنها از حقوق عامه حمایت کنیم . در مورد تقاضای تخفیف نیز تخفیف به صورت پلکانی مصوب خواهد شد . به هرکدام از کسبه که ظرف ۲ ماه عوارض را پرداخت کنند، ۲۰ درصد تخفیف تعلق خواهد گرفت. و ماه های پس از آن ۱۵ درصد و ۱۰ روز آخر ۱۰ درصد تخفیف اعمال خواهد شد.

وی در خصوص خروج مشاغل آلاینده به خارج از شهر تصریح کرد: تعامل خوبی با شرکت شهرکهای صنعتی، سازمان صنعت،معدن و تجارت و معاونت اقتصادی استانداری صورت گرفته است و هیچ محدودیت اراده ای برای خروج این صنوف به خارج از شهر وجود ندارد.

رضایی در خصوص وضعیت کشتارگاه ضمن استقبال از نظرات اتحادیه بیان داشت: دستگاه های نظارتی همچون دامپزشکی و بهداشت نیز نظراتی در این خصوص دارند که ما باید جانب هر دو طرف را داشته باشیم هرچند از اساس کشتارگاه و تولید گوشت وظیفه شهرداری نیست ولی برای انتقال میدان دام  آمادگی، امکانات و فضا وجود دارد.

وی از بدهی ۱۲۰ میلیارد تومانی شهروندان در عوارض مسکن  خبر داد گفت: ۲۱۰ میلیارد تومان جریمه ماده ۱۰۰ طلب داریم و دستگاه های دولتی نیز خود را موظف به اخذ پروانه نمی دانند  با بررسی چند دستگاه دولتی متوجه شده ایم که بدهی برخی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است .

شهردار کرمانشاه عنوان داشت: متاسفانه در کرمانشاه احساس متقابلی نسبت به مدیریت شهری وجود ندارد. شهرداری کرمانشاه سال گذشته تنها ۲۹۰ میلیارد تومان درآمد نقدینگی داشته  این در حالی است که  ۳۶۰ میلیارد طلب سنواتی از مردم داریم . کار در شهرداری درآمد هزینه است به اندازه درآمدش باید ازآن انتظار داشته باشیم. شهرداری کرمانشاه ظرفیت این میزان طلبکاری را ندارد.

وی افزود:هزینه نگهداشت شهر بدون هیچ اقدام عمرانی ماهیانه ۱۵ میلیارد تومان است . تقاضا داریم به ما کمک کنید تا نهضت  پرداخت عوارض راه بیفتد تا بتوانیم خدماتی در شان ارائه دهیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=467

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.