• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
معاون اموراقتصادی استانداری استان کرمانشاه :

تخصصی شدن آموزش‌های فنی و مهارتی را در استان جدی بگیریم

  • کد خبر : 4668
  • 26 مهر 1397 - 6:32

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، در نشست شورای مهارت استان بیان داشت : فضای کسب و کار در دنیا فضایی پویا است . تغییرات مداوم نیازهای مردم جامعه و نوع نگاه آنان به مقوله کسب و کار باعث شده تا دولت‌ها، استانها، مردم و افراد جامعه در چارچوب رقابت سالم امور را پیش ببرند. به […]

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، در نشست شورای مهارت استان بیان داشت : فضای کسب و کار در دنیا فضایی پویا است . تغییرات مداوم نیازهای مردم جامعه و نوع نگاه آنان به مقوله کسب و کار باعث شده تا دولت‌ها، استانها، مردم و افراد جامعه در چارچوب رقابت سالم امور را پیش ببرند.

به گزارش میلکان آنلاین ، هدایت حاتمی باتاکید بر تخصصی شدن آموزش های فنی ومهارتی افزود : همه دستگاه ها در این زمینه باید هماهنگ با اداره کل  آموزش فنی وحرفه ای عمل کنند. باید تلاش کنیم موضوع آموزش های مهارتی و کسب و کار در استان در برگیرنده سه گروه افراد جویای کار، شاغلینی که باید آموزش هایشان بروزرسانی شود و نسل جدید باشد.

وی تصریح کرد: نسل جدید جامعه ظرف چندسال آینده وارد بازار کار می شوند، لذا باید اکنون که ذهن آنها آمادگی بیشتری برای آموزش های مهارتی دارد، اقدامات لازم را انجام دهیم و روی مهارت آموزی آنها کار کنیم.

حاتمی تاکید کرد: درحوزه دانشگاهی و آکادمیک نیز در نظر داریم، بخش فنی و مهندسی دانشگاه ها و مراکز آموزشی استان را ارتقاء ببخشیم تا شاهد تربیت افراد متخصص در این حوزه و کاهش حجم بیکاری کرمانشاه باشیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ادامه داد : امید و آرزو داشتن به افراد کمک می کند تا برای کارآفرین شدن در آینده برنامه ریزی و اقدام به آموزش مهارت های لازم کنند. شهرداری در این زمینه موظف است برنامه هایی را در فرهنگسراها و اماکن فرهنگی زیرمجموعه خود برای نوجوانان و جوانان داشته باشد. در گذشته بحثی تحت عنوان “شهروند مجازی” و “شهروند قرن ۲۱″مطرح شد که باید دوباره پیگیری شود.

حاتمی برلزوم انسجام و یکپارچگی بین همه دستگاه ها در بحث آموزشهای فنی و مهارتی برای اشتغال تاکید کرد و یادآورشد: از سوی دیگر ساختار اقتصادی استان را باید تغییر دهیم و سهم بخش خدمات در آن بیشتر دیده شود و شاهد رشد در این بخش باشیم.

وی باتاکید براینکه برای راه اندازی هر طرح اشتغالزا در استان باید از قبل آموزش افراد متقاضی را در دستور کار قرار داد، اضافه کرد: بزودی سرمایه گذاری بخش خصوصی را برای پروژه های طرح گرمسیری خواهیم داشت، لذا از هم اکنون اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان باید با بروزرسانی اساتید و افزایش سطح کیفی آموزش های خود اقدام به تربیت نیروی ماهر مورد نیاز استان کند.

وی بابیان اینکه بسیاری از مشاغل سنتی در کرمانشاه نیازمند بروزرسانی هستند، افزود: درحالی که امروزه در اکثر رستوران های دنیا کار سفارش مشتریان را از طریق لپ تاپ و دیگر وسائل فناورانه انجام می دهند، در دنده کبابی های شاخص استان هنوز سفارشات به صورت دستی و سنتی انجام می گیرد که در این راستا باید ۱۰ اتحادیه استان که بیشترین ارتباط  را با مردم دارند انتخاب کنیم و به بروزرسانی آموزش و ارتقاء مهارت آنها در همان محل بپردازیم تا در ارائه خدمات به مردم موفق تر باشند.

هدایت حاتمی با تاکید بر گسترش برخی مشاغل در پهنه جغرافیایی استان، اظهار کرد: برخی از مشاغل خدماتی همچون تعمیرکاران و … هستند که متاسفانه در روستاها و حتی دهستان های ماو جود ندارد، لذا مردم محلی برای دریافت این خدمات به شهرها مراجعه می کنند. در این رابطه باید در هر ۸۰ دهستان استان یکسری مشاغلی که خدمات گیرندگان آنها زیاد هستند را راه اندازی کنیم تا به روستاهای اطراف خود ارائه خدمات بدهند و حتی به افراد متقاضی راه اندازی این خدمات نیز تسهیلات و آموزش های لازم را داشته باشیم.

حاتمی در پایان به برخی از نظرها درخصوص پایین بودن فرهنگ کار در میان مردم کرمانشاه اشاره کرد و افزود: اخیرا طی پژوهشی انجام گرفته در استان مشخص شده ژن علاقمندی به تنبلی در میان مردم کرمانشاه وجود ندارد، بلکه کرمانشاهیان مردمی علاقمند به کار هستند، اما بستری برای کار آنها فراهم نشده است.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4668

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.