• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
1
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه :

۱۸ مجتمع قابل واگذاری به بخش غیر دولتی در استان، آماده پذیرش سرمایه گذاران است

  • کد خبر : 4661
  • 24 مهر 1397 - 13:18

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مجتمع های  بزرگ بخش کشاورزی شامل ۴ مجتمع دامپروری، ۱۳ مجتمع گلخانه ای و یک مورد مهانسرا آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است. به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با […]

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه مجتمع های  بزرگ بخش کشاورزی شامل ۴ مجتمع دامپروری، ۱۳ مجتمع گلخانه ای و یک مورد مهانسرا آماده واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری میلکان آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، دکتر خسرو شهبازی با اشاره به وضعیت واگذاری پروژه های بخش کشاورزی  گفت: در استان فرصت های سرمایه گذاری خوبی در بخش کشاورزی وجود دارد که با سرمایه گذاری در این بخش سرمایه داران می توانند ضمن سرمایه گذاری در مجتمع های گلخانه ای که بهترین رویکرد برای سرمایه داران است؛ زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم نمایند.

شهبازی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی حمایتهای خوبی از سرمایه داران برای سرمایه گذاری در مجتمع های گلخانه ای و دامپروری دارد خاطرنشان کرد: طرح های واگذاری از مشوق های بیشتری برخوردار بوده و برخی از پروژه ها به منظور تسهیل در اجرا توسط سرمایه گذاران، از زیر ساختهایی برخوردار شده اند.

شهبازی با اشاره به پروژه های قابل واگذاری به سرمایه گذاران به تشریح آنها پرداخت وتصریح کرد:  در حال حاضر۱۳ مجتمع گلخانه ای قابل واگذاری داریم که شامل مجتمع گلخانه ای میاندار قروتک گیلانغرب به در سطح  ۲۰ هکتار ، مجتمع گلخانه ای باباولی الدین شهرستان صحنه به مساحت ۲۰ هکتار، ایجاد ۱۰ مجتمع گلخانه ای گرمسیری در قصرشیرین به مساحت۵۰۰ هکتار که ۱۰ واحد۵۰ هکتاری را دارد.

شهبازی سایر مجتمع های گلخانه ای را مجتمع گلخانه ای چله نظامی گیلانغرب با مساحت۸هکتار در دو قطعه ۴ هکتاری ؛ مجتمع گلخانه ای محمودآباد گاوکل در شهرستان صحنه به مساحت ۵۲ هکتار و مجتمع گلخانه ای سرپل ذهاب در سطح ۳۹ هکتار نیز از جمله مجتمع های در دست واگذاری می باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه سپس به تشریح وضعیت مجتمع های دامپروری استان پرداخت و افزود: در استان۴ مجتمع دامپروری قابل واگذاری وجود دارد که شامل شهرک دامپروری ازگله ثلاث باباجانی در سطح ۶ و نیم هکتار به ظرفیت ۶۹۰۰ راس، شهرک دامپروری قلعه شاهین  به مساحت حدود ۸هکتار و دارای ظرفیت ۵۰۰راس پرواربندی گوساله، شهرک دامپروری چله گیلانغرب در سطح۳ هکتار با ظرفیت۲۰۰ راس گاو شیری و شهرک دامپروری ویله بیونیج دالاهو در سطح ۷ و نیم هکتار  با ظرفیت ۱۴ هزار و ۴۰۰ راس برشمرد که در انتظار سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری مطمئن می باشند.

شهبازی با بیان اینکه خوشبختانه پروژه های خوبی را تاکنون به بخش خصوصی واگذار کرده ایم که امروزه در حال فعالیت ویا درحال اجرا هستند خاطرنشان کرد: از جمله طرح های واگذار شده شامل شرکت شیر و دام بنیاد ۳۰۰۰راسی گاو شیری در ماهیدشت، مجتمع گلخانه ای محصولات خارج از فصل ۵۶ هکتاری در اسلام آبادغرب، مجتمع گلخانه ای خارج از فصل سرپل ذهاب در سطح ۲۷ هکتار و گلخانه محصولات خارج از فصل در سطح ۴۲ هکتار در حیدرآباد هرسین و مجتمع پرورش دام سبک نژادهای پربازده شرکت کوثر در بخش دینور شهرستان صحنه به ظرفیت ۱۰ هزار راس  بوده که اشتغالزایی خوبی نیز برای استان در پی خواهند داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در خصوص واگذاری طرح تملک دارائی های سرمایه ای به بخش غیر دولتی را شامل برگزاری چهار جلسه هماهنگی و توجیهی با دعوت از نماینده سازمان برنامه و بودجه و استانداری، شرکت در جلسات مربوطه درسازمان برنامه و بودجه، انجام مکاتبات و تشکیل جلسات با بخشهای داخلی سازمان جهت معرفی پروژه های مورد نظر، بررسی و شناسایی پروژه های قابل واگذاری به بخش غیر دولتی، اعلام لیست پروژه ها به سازمان برنامه و بودجه، تهیه کتابچه اطلاعات پروژه های قابل واگذاری و توزیع بین بخش های مربوطه و سرمایه گذاران، درج اطلاعات ۱۹پروژه قابل واگذاری در پورتال سازمان جهاد کشاورزی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های معتبر به منظور آگاهی سرمایه گذاران ودرج اطلاعات ۳ مورد واگذاری برشمرد.

شهبازی به تصمیمات اتخاذ شده در جلسه اخیر پرداخت و گفت: مقرر شده گزارش تصمیم واگذاری مشخصات کامل پروژه ها، تسهیلات و مشوق های هر پروژه به طور کامل در قالب فرمت مورد نظر با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تنظیم و در جلسه بعدی کارگروه بررسی شود.

 

وی افزود: همچنین مقرر شده چنانچه تنظیم گزارش تصمیم واگذاری پروژه ها به اطلاعات کامل تری نیاز داشته باشد از محل یک درصد اعتبارات پژوهشی  جهت تنظیم گزارش مشاور تعیین گردد.

 

گفتنی است مقرر شده پروژه هایی که گزارش تصمیم واگذاری آنها در جلسات کارگروه مصوب گردد جهت جلب سرمایه گذار در دو نوبت به فراخوان گذاشته شوند.

لینک کوتاه : https://www.milkanonline.ir/?p=4661

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.